U susret novoj sezoni Formule 1: Pet stvari koje nas je naučila 2019.
Nova sezona Formule 1 biće jedna od najzanimljivjih u poslednjih nekoliko godina. Od mladih vozača pred kojima je svetla budućnost, do iskusnih koji ne pokazuju znakove posustajanja. Od tenzija u jednom od najvećih timova, do znakova oporavka drugog, legendarnog tima.
Na sajtu formula1.com analizirano je šta nas je sezona 2019. naučila i šta možemo očekivati u narednoj.
Neki novi klinci
Nije prošlo mnogo od vremena kada smo bili prilično razmaženi. Te 2012. godine na stazi smo imali šest svetskih šampiona koji su ukupno osvojili 14 titula. Ali, snaga trkačke postave ne zavisi toliko od onoga što je bilo ranije, koliko od potencijala koji leži u onima koji se trkaju sada.
U tom smislu, postavka vozača u 2020. godini biće vrlo uzbudljiva. Pored svetskih prvaka Luisa Hamiltona, Sebastijana Fetela i Kimija Raikonena, kao i vozača koji su već pobeđivali poput Danijela Rikarda, tu su i vozači koji su više puta pobeđivali u 2019 – Maks Ferštapen, Šarl Lekler i Vateri Botas. Borbe prve dvojice na stazama bile su veoma impresivne, a trke na „Spilbergu“ i „Silverstonu“ su samo dva primera sjajnih duela ove dvojice mladih vozača.
Njima se pridružila i grupa ruki vozača koja se pokazala sposobnom da pomrsi račune. Aleks Albon se odlično snašao u Red Bulu, dok je Lando Noris doprineo preporodu Meklarena. Vrednost Džordža Rasela takođe raste, upskos užasno teškoj godini koju je Vilijams imao.
Za Norisa i Rasela je najvažnije da im njihovi timovi pruže bolje uslove da pokažu sve svoje sposobnosti, ali svi znakovi ukazuju na to da nas čeka još mnogo borbi između, pre svih, Ferštapena i Leklera, uz Albona koji čeka svoju priliku iz prikrajka.
Hamilton ne misli da stane
Uprkos uzbuđenjima koja donose novi mlađi vozači, postoji jedan, najiskusniji, koji nastavlja da postavlja standarde.
Prema vlastitom priznanju, 2019. godina je za Hamiltona bila najuspešnija do sada jer je osvojio svoju šestu titulu, i sve dok ne dostigne rekorde Mihaila Šumahera koji su na vidiku, ne deluje da će se Hamilton zaustaviti.
Iako korača tridesetim godinama, Hamilton nije izgubio na brzini. O tome može da posvedoči i pol-pozicija u Abu Dabiju, decenijsko iskustvo donosi mu kvalitet koji će mlađi vozači tek morati da zarade. Na njega je pozitivno delovala i pojava konkuretnijih vozača od Fetela, poput Ferštapena i Leklera koja ga je naterala da bude još bolji.
Pred Ferarijem je težak posao
Jedno od najvećih pitanja u 2019. godini bilo je kako će Čarls Lekler da se snađe u Ferariju uz sav pritisak koji vožnja za italijanski tim donosi. Nije mu dugo trebalo da pokaže da je tim doneo ispravnu odluku ukazavši mu poverenje, a pol-pozicija u Bahreinu nagoveštavala je pobedu već u drugoj trci u Ferariju - sve dok ga automobil nije izneverio.
Ali, donoseći pravu odluku angažovanjem Leklera, Ferari je pred sebe postavio još teže zadatke u budućnosti. Lekler je ugrozio poziciju prvog vozača tima Sebastijanu Fetelu, iza kojeg je ekipa, logično, stala u samom početku jer se radi o četvorostrukom svetskom šampionu. Dobri rezultati Leklera i nekoliko dodatnih grešaka koje je Fetel napravio, doneli su neke kontraverzne momente unutar ekipe, pogotovo na trkama u Italiji, Rusiji i Brazilu.
I dok se Mercedes i Red Bul ne brinu oko konkurencije unutar svojih timova, Ferari kao dodatnu brigu ima i rivalstvo unutar tima, koje preti da prevaziđe čak i ono čuveno rivalstvo unutar Mercedesa – Luisa Hamiltona i Nika Rosberga.
Meklaren se vraća
I dok se jedna legendarna ekipa suočava sa problemom dva vozača vrhunske klase, druga svoje nade polaže upravo u uparivanje dvojice mladih i perspektivnih vozača pred kojima je velika budućnost. Meklaren je dotakao dno pre 12 meseci kada je bio sposoban da nadvlada jedino Vilijams, iako je jedan od vozača bio dvostruki svetski šampion Fernando Alonso.
Od tada, Meklaren se nalazi na stazama povratka. Automobil za 2019. godinu bio je veliki iskorak. I dok novi tim zadužen za aerodinamiku naporno radi na unapređenjima, posao još nije završen, ali raduje očigledan napredak koji je postignut.
Sezonu 2020. će prvi put kao direktor tima započeti Andreas Seidl, nakon što se pridružio ove godine. Novi automobil biće prvi koji je razvijen pod upravom tehničkog direktora Džejmsa Keja nakon njegovog prelaska iz ekipe Toro Roso.
I Seidl i generalni direktor Zek Braun bili su jasni – napredak postignut u ovoj sezoni samo je korak u pravom smeru jer cilj Meklarena nije bio da bude najbolji, već da smanji zaostatak u odnosu na vodeća tri tima.Upravo je ova želja dovela do toga da ekipa plasira nov automobil ranije, čak i pre nego što je četvrto mesto u generalnom plasmanu bilo obezbeđeno, a tim je pokazao u pojedinim momentima da je spreman da se takmiči i sa najboljima.
Meklaren je u dobrom momentumu, a Karlos Sajnts i Lando Noris imaju još mnogo toga da ponude, što dokazuje i Sajntsov pobednički podijum u Brazilu.
Red Bul
Još jedan tim će moći da kroisti reč „momentum” u 2020. godini. Red Bul deluje spremno da se takmiči i u trci za naslov šampiona kada su vozači u pitanju, i kada su u pitanju timovi.
Doduše, već smo bili u situaciji da se od Red Bula očekuje da iskoristi momentum i odličan kraj godine kako bi silovito započeo narednu, ali dogodila se stagnacija.
No, ovaj put bi moglo biti drugačije. U Hondi imaju partnera koji je tokom prve godine njihove saradnje pokazao odličan napredak i obezbedio je agregat sposoban za borbu sa Merdecesom i Ferarijem. Promena aerodinamičkih propisa nanela je Red Bulu štetu početkom 2019, ali oporavili su se i došli do pobeda u nekim letnjim trkama koje su ih vratili na stari put.
(G.S.)
Video: Vladan Milojević se obratio novinarima nakon dobijanja nagrade
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Uzu
Jača nego ikad? Tu postoje samo tri tima, ostali su miljama daleko. A i između njih zna se da je Mercedes apsolutni favorit, nema tu neke neizvjesnosti.
Podelite komentar