LUDNICA u Hokenhajmu: Kiša donela najuzbudljiviju trku poslednjih godina, Ferštapen pobedio!
Poslednja krivina bila kobna za čak četiri vozača između ostalih i Leklera i Hamiltona, sigurnosno vozilo izlazilo čak pet puta, Fetel sa poslednjeg mesta do podijuma u poslednjim krugovima... Kiša donela pravo uzbuđenje i trkanja
Kakva trka na velikoj nagradi Nemačke. Kiša je donela dugo očekivanu dramu, neizvesnost i veliku promenu pozicija. Sigurnosno vozilo izlazilo je čak 5 puta, Poslednja krivina bila je kobna i za Leklera i za Hamiltona. Fantastični Fetel je na kraju, nakon starta sa poslednje pozicije, stigao do drugog mesta, a Ferštapen i pored lošeg starta došao do pobede.
Kiša je prvo bila pomerila start trke.
Sjajno je startovao Sebastijan Fetel sa poslednje pozicije i već nakon nekoliko krivina napredovao je bio 7. pozicije. Sa druge strane vozači Red Bula nisu uspeli da pokrenu mašine u punom jeku, pa su zaostali na samom startu. To su najbolje iskoristili Kimi Raikonen i Niko Hulkinberg.
Međutim već u drugom krugu sa staze je izleteo Serhio Perez, pa je sigurnosno vozilo moralo da izađe na stazu. To je najbolje iskoristio Ferari koji je prvi odradio promenu guma i sa kišnih prešli na gume za promenljivo vreme. To su kasnije odradile i ostale ekipe.
Magnusen nije otišao u boks tako da je po nastavku trke bio na drugoj poziciji iza Luisa Hamiltona. Nastavio je vozač HASA odlično da vozi i nakon promene guma.
Fetel se bio probio do 7. pozicije pre ulaska u boks u 24. krugu kada je prešao na gume za suvo.
A onda kreće karambol!
GREŠKA LEKLERA
U 26. krugu u poslednjoj krivini Šarl Lekler je prvi put izleteo sa staze ali je uspeo da se vrati. U narednom krugu se Maks Ferštapen okrenuo na stazi. Ono što je uspeo u 26. nije uspeo u 28. krugu. Lekler je imao odličnu priliku da zasedne na čelo trke, ali je ovog puta poslednja krivina bila kobna za vozača Ferarija koji je tu morao da završi trku. Izgubio je kontrolu, prešao preko bare, ušao u pesak i završio u zidu. Povratka nije bilo.
I dok se Lekler pozdravljao sa publikom usledio je novi šok.
GREŠKA HAMILTONA I NAJDUŽI PIT STOP U KARIJERI
Na istom mestu gde je Ferarijev vozač završio trku, pre ulaska u 30., izleteo je i Luis Hamilton. Uspeo je nekako Britanac da skrene i da se "dogega" do boksa. Nespremnim mehaničarima, koju su pre samo dva kruga obavili Luisovu promenu guma, trebalo je gotovo čitav minut za novu promenu guma i prednjeg krila, pošto ništa nije bilo spremno.
I sve se to dešavalo pod žutim zastavama i sigurnosnim vozilom na stazi.
Zbog velike razlike koju je imao, vratio se Mercedesov vozač u trku i to na 5. poziciju.
Zbog nepravilnog ulaska u boks, presekao je liniju idealnog ulaska, Hamilton je kažnjen sa 5 sekundi. Već je imao sličan incident gde je bio pomilovan, ali ne i ovog puta. Trka je nastavljena pri ulasku u 34. krug.
Ekipe su posle dužeg vremena primenjivale različite taktike sa gumama. Neki su prelazili na gume za suvo dok su se neki i dalje držali guma za promenljivo vreme. Ferštapen je bio prvi a iza njega je bio dvojac Mercedesa.
KOBNA POSLEDNJA KRIVINA
Na ulasku u 40. krug na istom mestu gde su izleteli Lekler i Hamilton, izleteo je i Raikonen, ali je on prošao mnogo bolje od pomenute dvojice.
Odlično je vozio Niko Hulkinberg. Bio je glavni pretendent za vozača dana. Odolevao je jedno vreme jako dobro napadima Luisa Hamiltona, ali je na kraju iskusni Britanac uspeo da ga pretekne. Sjajno je vozio i četvrto mesto za vozča Renoa bio je veliki uspeh, međutim kobna poslednja krivina "došla je glave" i njega na izlasku iz 40. kruga.
Problem pri ulasku u boks imao je Ferštapen pa je umalo i on dobio kaznu sličnu Hamiltonovoj.
Sigurnosno vozilo je opet bilo na stazi što su svi iskoristili kako bi promenili pneumatike.
Trka je nastavljena u 45. krugu, a u 47. Botas je prešao na gume za suvo i to će biti još jedan ključni trenutak trke.
Nakon ove promene poredak prve trojice izgledao je ovako: Hamilton-Raikonen-Fetel.
BOTASOVA GREŠKA SEZONE
Trka je nastavljena u 45. krugu, a u 47. Botas je prešao na gume za suvo i to će biti još jedan ključni trenutak trke.
Nakon ove promene tporedak prve trojice izgeldao je ovako: Hamilton-Raikonen-Fetel.
U narednom krugu Hamilton i Fetel ulaze u boks, Nemac na još jednu, petu, promenu guma dok je Britanac odrađivao kaznene sekunde.
Na čelu trke tada se našao Lens Strol. Po prvi put u svjoj karijeri, makar na kratko, predvodio je ceo karavan. Verštapen mu je bio blizu pa gaje brzo i zaobišao.
Maks je sigurno vodio trku i 15 krugova pre kraja Rus Kvjat prestiže Kanađanina Strola. Međutim, vožnja Strola je sve kupila i bio je glavni pretendent za vozača dana.
Strol je vozio srcem jer bolid koji ima nije kompetentan poziciji na kojoj se nalazi.
Da Hamlton kao mačka ima devet života videli smo i u 53. krugu kada je doživeo novo izletanje sa staze. Okretao se i činilo se da će završiti u zidu, ali milimetri su odlučili da bolid Mercedesa ostane netaknut i da Britanac može da nastavi trku.
Međutim, gume su bile ponovo oštećene i morala je da padne nova promena guma u 54. krugu, 10 pre kraja trke.
Nakon nove zamene pneumatika Britanac se vraća na stazu ali na poslednje, 15., mesto.
Mali incident između dva vozača HASA dogodio se u 57. krugu koji je najbolje iskoristio Kimi Raikonen.
Poslednja krivina je bila ozloglašena mnogim vozačima na ovoj trci ali Valteri Botas je rešio da je ’’rastereti’’ malo, tako da je za njega bila kobna naredna, odnosno prva.
Pri ulasku u 58. krug Botas je završio u zidu sa polupanim bolidom zahvaljujući sopstvenoj grešci. Trka je i za njega bila završena.
Ova greška će ga skupo koštati jer bi osvajanjem jedne od prve tri pozicije, koje su bile realne za Finca, značajno smanjio zaostatak za klupskim kolegom i trenutno vodećim u plasmanu Luisom Hamiltonom. Ovako, može se reći, da je trka za titulu za Botasa završena.
Sigurnosno vozilo je ponovo bilo na stazi a po njegovim sklanjanju ostao je svega pet, paklenih, krugova do kraja trke.
Poredak je bio sledeći Ferštapen, Kvijat, Strol, Fetel.
FANTASTIČNI LENS STROL I DANIL KVJAT ALI FETEL JE TATA
Veliki dan i velike trke za Rusa i Kanađanina, ali ostalo je još 5 krugova da izdrže nalete nekadašnjeg šampiona u bolidu Ferarija.
Strol se hrabro borio ali je nije uspeo da zaustavi znatno bolji bolid Ferarija, i u 62. krugu pada na četvrtu poziciju.
U istom krugu dogodio se novi incident kada je Pjer Gasi izleteo sa staze nakon kontakta sa Albonom. Gume i prednje krilo bilo je oštećeno, ali nije bilo potrebe da sigurnosno vozilo ponovo izlazi na stazu.
Ostalo je još samo 2 kruga do kraja.
U pretposlednjem krugu Fetel uspeva zaobiđe i hrabrog Kvjata i da se sa poslednje, 20. pozicije, sa koje je startovao, dokopa drugog mesta.
Pobednik trke je Maks Ferštapen iz Red Bula, drugi kroz cilj je prošao Sebastijan Fetel iz Ferarija, koji je nekoliko krivina pred kraj napravio grešku, pa smo mogli da dobijemo dodatu dramu pri samom kraju, ali je iskusni Nemac uspeo da stabilizuje vozilo i da ga doveze uspešno do kraja.
Najveći uspeh karijere napravio je Rus Danil Kvjat koji se prvi put popeo na podijum.
Još jedna fantastični vozač, koji je ovom trkom potvrdio da nije tatin sin, koji vozi u F1 samo zato što mu je otac vlasnik ekipe, Lens Strol, zauzeo je četvrto mesto.
Po okončanja ove jako uzbudljive, napete i neizvesne trke, kakva nije viđena godinama, mnogi gledaoci su na društvenim mrežama komentarisali da je ova trka bila najbliža trkama u NASCAR-u.
Trka za VN Nemačke u Hokenhajmu je staza koja nosi ime Mercedes Benc, ali vozači ove ekipe, na domaćem terenu, nisu osvojili ni jedan bod. Šta više, Botas nije ni završio trku, dok je Hamilton bio poslednji
(Telegraf.rs)
Video: Fudbaleri Danske odradili poslednji trening pred meč protiv Srbije u Ligi nacija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
FANTOM
I nestade mi papira!!!
Podelite komentar
Bg
Odlicna trka ali odlicna
Podelite komentar