Detaljni skener Formule 1: Šta smo zaključili iz prve trke i šta nas očekuje u nastavku sezone?

 ≫ 
  • 0

Šezdeset deveta sezona Formule 1 počela je pre dve nedelje Velikom nagradom Australije u Melburnu. Ovog vikenda ''najbrži cirkus'' seli se u Bahrein (nedelja, 17.10 SK1).

Ovo je ono što smo mogli da vidimo u prvoj i ono šta možemo da očekujemo u narednoj trci.

KVALIFIKACIJE - nikad zanimljivije. Velika borba na sredini

Subota je dan kad se vodi velika borba i dan koji se takođe ne bi smeo više propuštati kao i sama trka nedeljom.

Iskustvo iz prvog takmičarskog vikenda ove sezone govori nam da u Bahreinu i te kako treba gledati kvalifikacije koje su na programu u subotu od 13 časova (direktno na SK1).

Foto: Tanjug/AP

Ako izuzmemo vozače Mercedesa i Ferarija, treba očekivati da će se ovoga puta i oba vozača Red Bula naći u Q3 (kvalifikacije se sastoje od tri dela. Posle svakog, određeni broj vozača završava, da bi u poslednji Q3, u dodatnih 10 minuta, vozilo najbržih 10 do tad). Pjer Gasli je vozio skandalozno i ostvario je tek 17. vreme u kvalifikacijama.

U prvih 10 videli smo vozače čak sedam različitih timova. Tu nije bilo Renoa, koji je doživeo totalni fijasko u kvalifikacijama, dok je ekipa "Haasa" nastavila da oduševljava, i starat trke su dočekali sa 6. i 7. mesta

Kada se sve sabere i oduzme, lep miks ekipa na sredini i veliki broj pretendenata za Q3 i za VN Bahreina.

FERARI - razočaranje sa tendecijom napretka

Foto: Tanjug/AP

I ako su bili ubedljivo najbolji na predsezonskim testiranjima ekipa Ferarija je razočarala u prvoj trci osvojivši 4. i 5. mesto. U Bahreinu očekuju mnogo bolju trku i da će se videti efekat "ispravaka" koje su napravili nakon loše starta sezone.

Nakon trke oba vozača su izjavila da im bolidi nisu pružili isti osećaj kao što je to bio u presezonskim testiranjima.

Šef ekipe Matia Binoto je nakon prve trke rekao da vikend u Australiji mora biti iznimka unutar sezone i najavio je mnogo bolji vikend u Bahreinu:

- Staza u Bahreinu ima drukčije karakteristike od one u Australiji. Ovde su ključni faktori trakcija i kočenje. Moramo da shvatimo i ispravilmo sva područja koja su bila slaba u Australiji, zbog čega nismo mogli u potpunosti iskoristiti puni potencijal ovog bolida. U Bahreinu očekujemo da vidimo efekte ispravaka koje smo napravili, iako smo svesni da će naši konkurenti ponovo biti vrlo jaki. S tim na umu, jedva čekamo da izađemo ponovo na stazu i da im se suprotstavimo.

Ono što ohrabruje čelnike italijanske ekipe je to što je Fetel odneo poslednje dve pobede na ovoj stazi.

Foto: Tanjug/AP

O predstojećoj trci Fetel je izjavio:

- Teško je pronaći pravi ritam u pustinji, pogotovo zbog peska koji vetar nanosi na stazu. Zbog toga je svaki krug drugačiji, što može biti odlučujući faktor, posebno u kvalifikacijama. Ako se pomaknete samo nekoliko centimetara od idealne linije, bolid će početi da igra i možete da zaboravite na taj krug. Izgubljeno vreme u tom trenutku više se ne može nadoknaditi. Prema tome, količina grešaka je znatno veća nego na drugim stazama - istakao je Fetel.

Drugi vošač Ferarija, Čarls Lekler takođe je ubeđen da su bolji dani pred njegovom ekipom.

- Sve u svemu, ovo nije drukčiji bolid od onog s testiranja. Nije ni Mercedes drukčiji s testiranja. Prema tome, mislim da je bolid tu. U prošlosti smo videli mnogo puta da staza u Melburnu nije pravi pokazatelj pravih performansi. Verujem da se možemo vratiti. Koliko, ne znamo. To ćemo znati u Bahreinu. Ali da, uveren sam u to - istako je Leklerr.

FETEL PRVA I GLAVNA KARIKA EKIPE

Na VN Australije bilo je očito da će ekipa Ferarija sve karte baciti na Sebastijana Fetela. I dok je ovaj jedva kružio stazom, bez tempa i na istrošenim gumama, ekipa je jasno dala do znanja Lekleru da ga ne prestiže. Pored toga videli smo i zabranu da pred kraj trke uđe u boks i zameni gume kako bi jurio dodatni bod za najbrži krug.

Ništa drugačiju taktiku ne bi trebalo očekivati ni u Bahreinu. Koliko god Lekler bio u boljem položaju, njemu je ove godine namenjena uloga ''čuvara''. Uloga slična onoj koju je Botas imao do sad prema Hamiltonu kada ga nije prestizao i kada je pravio barikade ostalim vozačima, usporavajući ih i tako davajući Luisu prostora da pobegne svima na zavidnu distancu. Očigledno da Ferari ove godine poteže za istom taktikom.

Pitanje je samo koliko će mladi i veoma talentovani Francuz biti poslušan i koliko će uspevati da sputa svoj adrenalin za trkanjem. Za razliku od Mercedesa imali smo prileke da vidimo Ferštapena u Red Bulu koji nije mario za timske instrukcije i zbog čega je mnogo puta završavao trku pre kraja, kako on tako i klupski vozači zbog njega.

Foto: AP/Tanjug

Vozač Ferarija smatra da će ove godine biti žestoka trka u konkurenciji šestorice najboljih.

- Ne mogu da pričam u ime drugih, ali mislim da imamo tri jake ekipe i sve tri imaju potencijal za vrlo dobru godinu. Mi gledamo najpre na sebe i nadamo se da ćemo nas dvojica biti ispred svih drugih. Ali, mislim da smo svesni kako će biti vrlo blizu - konstatovao je Fetel.

Nemac smatra da će i Pjer Gasli pokazati bolju formu nego u Australiji:

- Mislim da Pjer nije imao baš sreće u prvoj trci. Ne verujem da je celog vikenda puno zaostajao za Maksom. Njegova trka je uglavnom bila izgubljena već na početku. Mislim da će svih šest vozača imati nešto da kažu ove sezone. Nadamo se da ćemo, što je duže moguće, svi biti u igri za naslov, pa ćemo videti gde smo - zaključio je Fetel.

Foto: AP/Tanjug

NOVO IME U NASTAVKU SEZONE

Ferari je u predsezonska testiranja ušao pod nazivom “Scuderia Ferrari Mission Winnow”.  Ovaj poslednji deo imena morali su da izbace u prvoj trci nakon što je objavljeno kako australiske vlasti istražuju legalnost ''Mission Winnow' brendinga, s obzirom na zabranu oglašavanja duvanskih proizvoda.

Meklaren je takođe uklonio “A Better Tomorrow” natpise svog sponzora ''British American Tobacca''.

Ferrari je na svom bolidu prošle nedelje imao natpise koji obeležavaju 90. godina postojanja, ali će u Bahreinu na tim pozicijama ponovo biti ''Mission Winnow''.

Prednji i zadnji spojler na VN Australije su imali podsećanje na 90. Ferarija ali od VN Bahrenina tu će stajati ime novogsponzora Foto: AP/Tanjug

MERCEDES - Botas i dominacija

Ekipa Mercedesa pokazala je da je i ove godine glavni pretedent za najbolju ekipu. Pitanje će izgleda biti koji vozač će do titule.

Foto: Tanjug/AP

VALTERI BOTAS - čovek koji misli ozbiljno

Ne samo da je bio u svom elementu u Australiji, nego je i pokazao odvažnost kad je na timskom radiju jasno poručio ekipi da njemu nije dovoljno 25 bodova.

Par krugova pre kraja nakratko je izgubio najbrži krug trke i taj dodatni bod, ali ga je brzo ponovo uhvatio, i to s gumama koje su već odradile dobar deo svog životnog veka.

Ako čelnici Mercedesa u ove dve nedelje nisu imali neke vandredne razgovore sa vozačima, možemo očekivati da će jedan od glavnih Hamiltonovih izazivača ponovo biti iz njegove kuće.

Poslednji put kada je ekipa Mercedesa dozvolila trkanje svojih vozača, ili bolje rečeno, kada je jedan vozač ignorisao timske naredbe bilo je 2016. godine.

Tada je Niko Rozberg onemogućio Luisa da osvoji treću titulu zaredom. Nakon te titule Niko se povukao a na njegovo mesto je došao upravo Botas.

Dve godine je ćutao i slušao svaku timsku naredbu. Da li je sada došlo njegovo vreme, da napokon pokaže koliko vredi? Da li će se istorija ponoviti da Hamilton ostane bez treće vezane titule baš od klupskog kolege?

VN Bahreina nam može nagovestiti neki mogući tok sezone.

Foto: AP/Tanjug

TOTO VOLF - zabranio sam vozačima da jure dodatni bod!

Mercedesov šef Toto Volf kaže da su njegovi vozači na prvoj ovosezonskoj trci ignorisali njegovu naredbu da ne jure bod za najbrži krug u posljednjem delu utrke. Dogovor pre trke nije se ispoštovao na stazi i Valteri Botas je vikend zaključio sa 26 bodova. Volf ipak dodaje da je srećan što je Finac uspeo da se dokopa dog boda.

- Kada smo razgovarali o strategiji zabranio sam im da idu po najbrži krug ako smo na 1, 2, ili 3. mestu. Ignorisali su me svi!

- Mislim da su taj plan smislili vozači i inženjeri, jer su inženjeri bili skloni takvoj ideji. Moram proveriti šta se tačno događalo na timskom radiju. Na kraju sam jako srećan, mislim da je taj dodatni bod dobar.

- Valteri je bio tu celog vikenda. Videli smo u kvalifikacijama da je bio u igri za pol poziciju, fantastičan poslednji krug je dao Luisu prednost. U trci njegov start je bio savršen, uspeo je preuzeti vođstvo trke, te je od tada iz kruga u krug gradio malu prednost u odnosu na one iza - zaključio je Volf priču o Botasu.

Andy Brownbill

Volf je priznao kako je još malo nervozan oko tog trkanja za najbrži krug i nije siguran da je to uvek dobar bod.

Botas je i tokom trke i nakon nje jasno poručio da je taj bod važan i da će uvek težiti da osvoji apsolutno sve.

- Naravno, osvojiti puno bodova je veliki prioritet. Drugi prioritet je najbrži krug. Jednom kad sam video da je prednost velika pitao sam hoćemo li uzeti nove gume i treba li napraviti nekakav plan - izjavio je Botas nakon trke u Australiji.

Foto: Tanjug/AP

LUIS HAMILTON - Prva trka vožena sa problemom

Mercedesov vozač i aktualni svetski prvak Luis Hamilton sezonu je otvorio drugim mestom na VN Australije.

Britanac je startovao sa pol pozicije ali je na samom startu trke izgubio tu poziciju od timskog kolege Valterija Botasa. Trku je završio sa preko 20 sekundi zaostatka za Fincem.

Nakon trke je otkriveno da je Hamiltonov bolid bio oštećen, pod je stradao, što je negativno uticalo na balans njegovog bolida.

Hamilton je pretpostavio da je do toga došlo nakon prelaska preko ostataka bolida Danijela Rikarda i Roberta Kubice, ali iz ekipe tvrde da je razlog ipak bio prelazak preko ivičnjaka.

Foto: AP/Tanjug

- Tokom pregleda Luisovog bolida nakon trke primetili smo određenu štetu u tzv. području guma. Ako pogledate sliku poda, vide ćete slomljeni karbon upravo ispred zadnje gume u tom delu poda. To je područje aerodinamički vrlo osetljivo, i za prijanjanje i za balans bolida. Verujemo da je šteta nastala za vrme trke prelaskom preko nekog od ivičnjaka. - izjavio je glavni strateg Mercedesa Džejms Fovles.

- Luis je imao veliki broj krugova na tim srednje tvrdim gumama nakon Fetelovog pokušaja anderkata (raniji ulazak u boks i pokušaj da se protivnik prestigne nakon što on uđe u boks), stoga je već morao značajno čuvati te gume, što je otežalo njegov napredak zbog velike pažnje koju je morao dati tome - rekao je Fovles.

Foto: AP/Tanjug

Hamilton je nakon trke istakao da ga je impresionirao napredak Red Bula s novim proizvođačem motora i očekuje da će tokom ove sezone i oni biti u borbi za sam vrh, zajedno s Mercedesom i Ferarijem.

- Sjajno je videti da toliko napreduju. Očigledno, bili su sa Renoom dugi niz godina, a sad smo videli da je na stazi mogao prestići Ferrari. Sjajno je što je Red Bul na vrhu s nama i mislim da ćemo tokom godine imati sjajnu borbu tri ekipe. Siguran sam da s Ferarijem nešto nije bilo kako treba prošlog vikenda, ali prilično sam siguran da je njihov bolid svejedno dobar. Biće to briljantan nastavak sezone. Što se tiče Honde, sećam se vožnji Airtona Sene s Hondom, a tada su oni bili moćna sila i sjajno ih je videti ponovo pri vrhu - istakao je Hamilton.

Foto: AP/Tanjug

KAKAV SU UTISAK NA FLAVIJA BRIATOREA OSTAVILI FERARI I MERCEDES

Nekad jedno od glavnih lica u Formuli 1, Flavio Briatore, tvrdi da Ferari mora nadoknaditi oko osam desetinki kako bi mogao parirati Mercedesu.

Brijatore misli da će Mercedes nastaviti sa svojom dominacijom i ove sezone.

- Prvenstvo za Ferari će biti vrlo teško. Mercedes je još vrlo jak. Za naslov će se boriti Mercedesovi vozači, gledaćemo borbu Hamiltona i Botasa. Nije došlo do nikakvih promena u odnosu na prošlu godinu. Ferari nije izgubio ništa u odnosu na Mercedes, ali nije ni dobio. Krenuli su sa izgovorima već nakon prve trke. Teško je kad uđete u sezonu na takav način. Treba da nadoknade osam ili devet desetinki. Zato kažem da će Mercedes nastaviti s dominacijom - zaključio je Flavio Briatore.

Flavio Brijatore; Foto: Wikipedia/Minerva97

RED BULL - odlično a moglo je i bolje

Nova era sa Hondinim motorima je počela odlično. Prva trka i prvi podijum za Ferštapena ali i za motore Honde od povratka u ''najbrži cirkus'' 2015. godine.

Pre toga najveći uspeh su ostvarili 2006. kad je Džejson Baton pobedio u Mađarskoj.

Apetiti rastu i čelni ljudi iz Red Bula ali i iz Honde najavljuju i prve pobede oko letnje pauze.

Foto: AP/Tanjug

U razgovoru za britanski Autosport, Masaši Jamamoto, direktor Honde u F1 je izjavio:

- Ovo je za nas vrlo važna godina jer smo po prvi put u hibridnoj eri započeli godinu s dve ekipe. Sad smo u situaciji kad možemo da kažemo kako Honda želi pobeđivati. Nadamo se da će se to ostvariti, možda negde oko leta. Nadamo se. Sad imamo priliku pokazati našu filozofiju prema pobeđivanju.

Treće mesto Maksa Ferštapena je pomoglo Hondi da se “opusti” u ranom delu saradnje s Red Bulom. Kao prvu priliku za pobedu verovatno vide VN Monaka koju je Red Bul osvojio i prošle godine uprkos problemima sa Renoovim motorom.

Međutim, nije isključena niti dobra trka ovog vikenda u Bahreinu gde je Honda prošle godine sa Toro Rosom i Piereom Gaslijem osvojila 4. poziciju.

Foto: Profimedia/AFP

U Hondi ne žale konkretne ciljeve:

- Ne spuštamo očekivanja. Trkanje je rezultat, ono što se računa je rezultat. Možemo videti sve u rezultatima. Moramo koncentrisati tehnologiju i performanse prema trci. Naš iskren osećaj je da nismo dostigli Ferari ni Mercedes po pitanju pogonske jedinice. Moramo biti bolji od trenutnog nivoa - istakao je Masaši Jamamoto

Osim što ciljaju na pobede s Red Bulom, Honda se nada da može pomoći i Toro Rosu da se pozicionira kao ekipa sa vrha sredine tabele.

- Sa naše dve ekipe imamo različite ciljeve. Što se tiče Red Bula, oni imaju dobre vozače, menadžment i šasiju, to je top ekipa. Mi kao Honda moramo da napravimo dobar motor. Ako to možemo da napravimo, mislimo da ćemo hodati u smeru pobeđivanja sa Red Bulom. To je naš zadatak. Što se tiče Toro Rosa, prošle godine smo počeli da sarađujemo, sad smo na putu napretka. Nešto poput podijuma ili pozicija blizu podijuma bi bio cilj za Toro Roso. Svaka ekipa ima drukčije putove i ciljeve - završio je Jamamoto svoje obraćanje.

Foto: AP/Tanjug

PJER GASLI - kladite se na njega, Bahrein mu je leži

Pored odlične trke Maksa Ferštapena i lakoće prestizanja Ferarijevog bolida, u narednoj trci možemo očekivati i konkuretnijeg drugog vozača, mladog Gaslija.

Sezonu nije započeo najbolje, ali ne svojom greškom. Zbog timske greške u kvalifikacijama startovao je tek sa 17. pozicije. U trci je uspeo da se dokopa 11. mesta ali ne i prvih bodova za Red Bul.

Dvatesetrogodišnji Francuz zato ima velika očekivanja od trke u Bahreinu te sa nestrpljenjem očekuje povratak na stazu na kojoj je prošle godine ostvario svoj najbolji rezultat karijere, 4. mesto.

Foto: AP/Tanjug

Do Ferštapenovog trećeg mesta sa ovosezonske trke na VN Australije to je bio najbolji Hondin rezultat od povratka u F1.

- Bahrein mi je jedna od najdražih trka. Tamo sam četvrtim mestom prošle godine ostvario svoj najbolji rezultat u Formuli 1, stoga za mene Bahrein vraća mnoge emocije i ta ista mi daje pozitivnu energiju. Nije samo to, tamo sam takođe imao svoje najbolje kvalifikacije sa šestim mestom, a trku sam startovao peti, stoga imam lepe uspomene - rekao je Gasli.

Dodao je i kako je Ferštapenovo postolje nakon direktnog preticanja Fetela u Australiji ulilo nadu u blisku borbu Red Bula sa Mercedesom i Ferarijem.

- Videli smo da je naš bolid konkurentan te volim stazu u Bahreinu, stoga jedva čekam ponovo uskočiti u bolid i baciti se na posao - zaključio je Gasli.

Foto: AP/Tanjug

HAAS - ekipa koja samo što nije bljesnula

Prošle sezone bili su najveće iznenađenje na početku godine. Način na koji su Hasovi vozači vozili bilo je maestralno ali nažalost nisu uspevali da završe trke. I ako su se nalazili u bodovima uvek pa čak i na pobedničkim podijumima zbog raznih gluposti, kako vozača tako i mehaničara, ekipa Hasa nije zablistala punim sjajem.

Ovu sezonu su počeli slično, ali opet bolje. Magnusen je bio 6. za razliku od prošle sezone kada su oba bolida završila pored staze.

Možda je došlo vreme da američka ekipa ozbiljno prodrma svetski poredak u Formuli 1. Pokazali su mnogo puta da imaju dobar bolid a Grožan i Magnusen mogu da predstavljaju pravo osveženje na vrhu ''najbržeg cirkusa''.

Ginter Štajner, šef američke ekipe,kaže da je njegova ekipa na prvoj ovosezonskoj trci bila bliže Ferariju nego su očekivali pre početka sezone.

Bolid ekipe "Haas"; Foto: youtube/Autosport

Sebastian Fetel je u kvalifikacijama bio 3. sa zaostatkom od 0,7 sekundi za prvim mestom. Hasov brži vozač u subotu bio je Roman Grožan koji je za Ferarijem zaostao samo 0,6 sekundi.

Na kraju trke Fetel je za pobednikom kasnio 57 sekundi, dok je Magnusen za njim zaostao 30 sekundi.

- Da, bili smo bliže nego smo očekivali. Ali, mislim da je Ferari imao užasan vikend i ne verujem da će ovo biti standard. Međutim, to je bio cilj, približiti se ekipama na vrhu, a ne samo odmaknuti se od konkurencije jer se to ostvari automatski. Na dobrom smo putu, samo treba tako nastaviti - zaključio je Štajner.

Šef ekipe bio je srećan tempom svojih vozača, ali zbog problema prilikom zaustavljanja u boksu Roman Grožan ponovo nije došao do cilja.

- U kvalifikacijama smo imali čvrsto šesto i sedmo mesto, a momci u bolidu mogu raditi ista vremena. Ponekad sve pođe kako treba u jednom slučaju, ali ovaj bolid stalno izgleda fantastično i vrlo je jak. Oba vozača ga vole, balans je dobar i uvek je isto, nadamo se da će se tako nastaviti - zaključio je svoju priču Ginter Štajner, šef ekipe Has.

Foto: AP/Tanjug

ROMAN GROŽAN - i prokletstvo Australije

Treću godinom zaredom Grožan ne završava trku u Melburnu i ako je svaki put bio u bodovima i na dobrom putu za dobar plasman.

Nakon problema s prednjim levim točkom, izgubio je potencijalno osvajanje četvrtog mesta te je tako nastavio prokletstvo američke ekipe u Australiji od prošle godine.

- Deža vu. Drugu godinu zaredom, isti problem. Treću godinu zaredom odustajanje nakon što smo u bodovima. Očito je kako me Australija ne voli. Volim biti ovde, celi ovaj vikend smo bili sjajni… ali, da, šteta.- zaključio je Grožan.

Foto: Guliver/Mark Thompson/Getty Images

RENO - tek će da mrse konce favoritima

Niko Hulkinberg odvozao je dobru trku. Zauzeo je 7. mesto, pobedio je Kimija Raikonena a iza njega je ostao i bolid Red Bula. Ono što mora bolje je to što je bio ''rundovan'' (prestigli su ga za ceo krug) od vodećih vozača.

Ekipa Renoa ima potencijal da uđe u ozbiljnu trku za još veći broj bodova ali sigurno je da ovakvo rundovanje ne sme više da im se dogodi.

Drugi vozač, Danijel Rikjardo nije uspeo da završi trku.

Foto: AP/Tanjug

DANIEL RIKJARDO - teško bez krila

Danijela Rikjarda smo videli po prvi put van bolida Red Bula (ako izuzmemo kratku pozajmicu u HRT-u).

Osim što je izgubio od klubskog kolege Hulkenberga u kvalifikacijama (za dlaku, ali je izgubio), izgubio je i u trci. Treba će Rikjardu vremena da shvati kako Reno funkcioniše, kako ne leži na stazi i ne koči efikasno kao Red Bul.

Slogan Red Bula “gives you wings” iskoristili su navijači u Australiji kad su istakli transparente na kojima je pisalo da Rikjaradu ne trebaju krila. Koincidencija, pre prve krivine upravo mu je krilo, doslovno, otpalo.

Od ekipe Renoa se očekuje da ove godine bude jedna od najboljih ''srednjih'' ekipa, koja ima pretenziju da u dogledno vreme pomrsi račune velikoj trojci.

U Bahreinu možemo da očekujemo da će Rikjardo ući u Q3 u kvalifikacijama i da će osvojiti svoje prve bodove za ekipu koja nije Red Bul.

Foto: AP/Tanjug

VILIJAMS - ima li kraja ponora

Ekipa koja nastavja da tone i gde se ne vidi kraj.

S obzirom na to da je bolid celog prvog trkačkog vikenda bio za više od sekunde sporiji od konkurencije, iz ekipe su rekli da je ovo tretirala kao testiranje, a ne kao trku.

Vilijamsov dokumentarni film na Netfliksu nam je dao lepu verziju priče ali možda bi bilo dobro uzeti u obzir i neku manje lepu, recimo, onu koju je ispričao Mark Veber u svojoj knjizi:

- Bili su mi potrebni ljudi koji uživaju u svome poslu, a ljudi u Vilijamsu u većini nisu spadali u tu kategoriju. Izgledalo je kao da je to zadnje mesto na svetu gde žele biti. -

- Nisam upoznao mnoge, zapravo, nisam upoznao nijednog vozača koji je uživao dok je bio u Vilijamsu. Nikad nisam čuo niti od inženjera ili bilo koga da je Vilijams opisao kao briljantnu radnu sredinu.

Veber opisuje i kako je prijavljivao probleme oko bolida, ali su njegove prijave brzo zanemarene.

Foto: AP/Tanjug

Dva poslednja mesta u prvoj trci sa 3 odnosno 2 kruga zaostatka za prvoplasiranim je previše.

Da je neki tim toliko nekompetentan i trkački nesposoban je nešto što baca ružnu sliku na Formulu 1 i nešto što nikako navijači ne žele da gledaju.

Ekipa sa istorijom kao što ima Vilijams definitivno treba Formuli 1, ali ovakav Vilijams...

ROBERT KUBICA - povratak posle više od 8 godina

Prvu trku nakon više od 8 godina i stravičnog udesa na Reliju, Kubica je odvozao u Australiji. Bio je poslednji sa 3 kruga zaostatka ali ono što mu je obeležilo povratak sigurno je sam start trke i panika.

- Ovo je bio moj prvi stajaći start (start iz mesta na znak a ne iz boksa sa ubrzanjem) nakon 8 godina i 4 meseca. Nisam imao takav start još od Abu Dhabija 2010. godine. Zapravo, bilo je prilično dobro. Međutim, imao sam mali napadaj panike jer nisam mogao videti svetla dok sam čekao na gridu. Zadnje krilo Meklarena mi je blokiralo pogled. Mogao sam videti prvi blok, ali ne ostale. Morao sam se pomaknuti na levu stranu, tamo su dodatna svetla. Bio je to trenutak panike - rekao je Kubica.

Foto: Tanjug/AP

Već na početku trke Poljak je zakačio zadnji deo bolida Pjera Gaslija gde mu je otpalo prednje krilo.

- Osećaj u bolidu nije bio dobar. U trećem krugu sam izgubio i jedan retrovizor, što je otežalo poštovanje plavih zastava. -

- Jednom kad sam bio u slobodnom prostoru rekli su mi da moj tempo nije loš. Zapravo, bilo je solidno obzirom na to u kakvom je stanju bio bolid. Skoro sam se počeo smejati koliko je bilo loše gledajući iz moje perspektive - poručio je Poljak.

Ostaje nada da su ove Kubicine reči istinite i da će Vilijams zaista tek ući u ozbiljnije trkanje u narednim trkama, ali verovatno to još neće biti u Bahreinu.

Foto: AP/Tanjug

KIMI RAIKONEN - iskustvo i rutina za sigurne bodove

Sigurnu trku izvezao je Kimi Raikonen na otvaranju sezone. Debitantsku vožnju za Alfa Romeo Ledeni Finac završio je na 8. poziciji sa osvojena 4 boda.

Kimija možemo uvek očekivati u bodovima, a ono što eventualno može da popravi u Bahreinu je da ne bude ''rundovan'' (obiđen za ceo krug) od vodećih vozača.

Foto: AP/Tanjug

BOLJA VIDLJIVOST STARTNIH SVETALA U BAHRENU

FIA radi na tome da vozači lakše vide startna svetla od naredne trke u Bahreinu, s obzirom na to da se nekoliko vozača požalilo kako zbog viših zadnjih krila bolida ispred sebe nisu mogli videti semafor u Australiji.

Pored Roberta Kubice, o kome smo pisali, i Pjer Gasli se požalio na ovaj problem:

- S novim zadnjim krilima nisam mogao da vidim startna svetla i morao sam reagovati na bolide oko sebe. Zato sam izgubio nekoliko pozicija - rekao ej Gasli.

FIA je uvažila prigovore vozača i proveli su istragu o problemu, s obzirom na to da na svim trkama stoje na jednakoj visini pa je logično očekivati da bi se problem ponovio.

Zanimljivo, od 2009. godine su vozači imali dodatan semafor, ali je ukinut 2017. godine kad su spuštena zadnja krila jer tad više nije bio potreban.

Startna svetla Foto: AP/Tanjug

DODATNI BOD

Valteri Botas je na Velikoj nagradi Australije osim do uverljive pobede došao i do prvog boda za najbrži krug, koji se nakon nekog vremena ove sezone ponovno dodeljuje.

Odluka o dodeli boda za najbrži krug je objavljena samo koji dan pre početka sezone. Botas je, osim sebi, dodatni bod osvojio i svom Mercedesu.

Na trci smo videli, odnosno čuli, žarku želju mnogih vozača za osvajenjem boda za najbrži krug. Upravo je ta želja i borba ono čemu se FIA i nadala, objašnjava Ros Bron.

- Povratak dodele boda vozaču i ekipi koji odvezu najbrži krug je uneo život u završnim krugovima trke.

Maks Ferštapen je pokušao da preotme taj bod Botasu dok Lekler nije dobio dozvolu od Ferarija da promeni gume i da i on uđe u tu trku, i ako je imao ogromnu prednost u odnosu na vozača iza njega.

- U trci, u kojoj je pobedničko postolje razrešeno vrlo rano, borba za taj jedan dodatni bod je oživela završnu fazu trke, jer su vozači svesni da bi on mogao biti vrlo važan u konačnom raspletu prvenstva. To je tačno ono što je FIA htela da postigne ovom idejom - istakao je Ros Bron.

Foto: AP/Tanjug

NOVA AERO PRAVILA - i da li je zaista lakše preticati ove sezone

Ros Bron je rekao da je zadovoljan učinkom aerodinamike s obzirom na to da je na Velikoj nagradi Australije bilo više borbe točak uz točak nego proteklih sezona. Za razliku od 2018. kada smo videli samo tri preticanja, ove godine ih je bilo čak 14.

- Prvi znakovi koje smo videli nas ohrabruju. Posebno zato što smo osim samih preticanja videli i nekoliko uzbudljivih borbi. Naravno da uzrok tome nisu isključivo nova pravila, nego i ekipe koje su se po performansama jako približile jedna drugoj, pogotovo one sa sredine tabele. Ipak, nekoliko je vozača izjavilo da je lakše pratiti bolid ispred sebe, nego što je to bilo prošlih godina. Doduše, staza u Albert Parku ipak nije najbolje merilo, tako da bih radije pričekao sedeće tri trke i tek onda doneo prave zaključke. Međutim, ovo što smo za sada videli je pozitivno - naglasio je Bron.

Foto: Tanjug/AP

GUME

Što se tiče aero pravila, vozač Hasa Roman Grožan, se slaže sa Bronom ali navodi drugi problem koji onemogućuje kvalitetnija ali i veći broj preticanja, gume.

Francuz je na trci u Melburnu zapeo iza Antonia Đovinacija nekoliko krugova na puno starijim pneumaticima.

- Nova aero pravila su svakako dopriniela lakšem praćenju bolida, što je dobro. Međutim gume se i dalje pregrevaju čim pokušaš nešto da napraviš, tako da je jako, jako teško preticati.

- Mislim da je dobro na TV-u, ali sledeći korak je svakako dobijanje robusnih guma kako bi se pospešilo samo trkanje - istakao je Grožan.

Foto: AP/Tanjug

JEDNAKA PRAVILA ZA SVE ili F1 ostaje bez MEKLARENA 2021.?

Jedna od najuspješnijih ekipa u istoriji Formule 1 preti odlaskom iz formule ako im ne bude odgovarao novi pravilnik za 2021. godinu. Njihov šef Zak Braun kaže da F1 mora biti “financijski održiva”, te mora omogućiti ekipama da se “bore pošteno i kompetitivno”.

- Ako se to ne ostvari moraćemo ozbiljno da razmotrimo našu poziciju u Formuli 1. Ljudi to koriste kao pregovaračku taktiku, ali ovo zaista mora biti finansijski održiv, kompetitivan trkakači tim. Ako nam se učini da nova pravila to ne omogućavaju, morali bismo da razmotrimo učestvovanje u Formuli 1 - istakao je Zak Braun.

Foto: AP/Tanjug

Braun je imenovao Ferari kao ekipu koja bi mogla imati drukčiji pogled na stvari:

- Svi se slažemo da je Ferari najveće ime u ovom sportu i moraju biti prikladno plaćeni, ali ne ovako kao sad. Takođe, ne biste smeli toliko novca ulagati u trkanje. Ispred nas su pregovori, ali sam optimističan da će F1 napraviti ono što bi trebalo, da će svih 10 ekipa nastaviti da učestvuju, te da ćemo od 2021. gledati bolju i kompetitivniju Formulu 1 - zaključio je Braun.

Foto: Guliver/Clive Mason/Getty Images

KALENDAR TAKMIČENJA

17. mart - Velika nagrada Australije (Albert park) - Valteri Botas (Mercedes)

31. mart - Velika nagrada Bahreina (Sakir) -

14. april - Velika nagrada Kine (Šangaj)

28. april - Velika nagrada Azerbejdžana (Baku)

12. maj - Velika nagrada Španije (Katalunja)

26. maj - Velika nagrada Monaka (Monte Karlo)

9. jun - Velika nagrada Kanade (Žil Vilnev)

23. jun - Velika nagrada Francuske (Pol Rikar)

30. jun - Velika nagrada Austrije (Red Bul ring)

14. jul - Velika nagrada Britanije (Silverston)

28. jul - Velika nagrada Nemačke (Hokenhajmring)

4. avgust - Velika nagrada Mađarske (Hungaroring)

1. septembar - Velika nagrada Belgije (Spa Frankoršamp)

8. septembar - Velika nagrada Italije (Monca)

22. septembar - Velika nagrada Singapura (Marina bej)

29. septembar - Velika nagrada Rusije (Soči)

13. oktobar - Velika nagrada Japana (Suzuka)

27. oktobar - Velika nagrada Meksika (Ermanos Rodriges)

3. novembar - Velika nagrada Sjedinjenih Država (Ostin)

17. novembar - Velika nagrada Brazila (Interlagos)

1. decembar - Velika nagrada Abu Dabija (Jas Marina)

(Filip Ištvanović)

Video: Snežna bajka u Loznici: Stadion Lagator prekriven snegom, sudije izašle i vratile se u svlačionicu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA