POČINJE LUDILO: Startuje Moto GP šampionat!
Odvozane su dve trke Formule 1, a sada je na redu da počne i Moto GP šampionat!
Još jedna sezona, osiromašena za Kejsija Stonera, ali ćemo sigurno gledati veliku borbu dvostrukog uzastopnog šampiona Horhea Lorenca (prošle sezone nije završio samo dve trke, a sve ostale je bio ili prvi ili drugi) i moćnog "doktora" Valentina Rosija.
Po svemu sudeći, za titulu će se ponovo boriti vozači dva tima, Jamahinog fabričkog i Repsol Honde. Španac Lorenco brani trofej, a društvo u Jamahinoj ekipi praviće mu legendarni Rosi, koji se u tim koji ga je proslavio vratio posle dve neuspešne godine u Dukatiju.
Veliko je nestrpljenje među ljubiteljima motora, koji jedva čekaju da vide naslednika Kejsija Stonera, koji se neočekivano povukao prošle sezone. Marko Markes je sa samo 20 godina najmlađi učesnik Moto GP šampionata, ali već dovoljno iskusan, s obzirom na to da je prošle sezone osvojio titulu u Moto2 konkurenciji.
Dakle, tandem fabričkog tima Jamahe, Horhe Lorenco – Valentino Rosi će najveće rivale imati u Hondinim asovima Daniju Pedrosi i Marku Markezu, što su uostalom pokazali i testovi pred početak sezone.
Mladi Španac je tokom testiranja bio neverovatan, napredovao je iz kruga u krug i ako se primiri, pošto je bio poznat po incidentima u nižim kategorijama, mogao bi da ispiše nove stranice istorije već ove sezone.
Od svih fabričkih ekipa, najmanje se možda očekuje od vozača Dukatija, gde se Nikiju Hejdenu pridružio Andrea Doviciozo i zamenio Rosija.
Za razliku od prošle sezone, nema promene što se tiče motora, ali ima po pitanju pravila, a najveće se tiče kazni za vozače i kvalifikacije.
Direkcija trke od ove godine će moći da kažnjava vozače zbog prestupa koje naprave tokom trkačkog vikenda, a u zavisnosti od prekršaja dobijaće od jednog do deset bodova. Kazne će im slediti kada dođu do četiri, sedam, odnosno deset kaznenih bodova. Kada vozač dobije četiri kaznena boda, na sledećoj trci će startovati sa začelja, sa sedam bodova će startovati iz boksa, a u slučaju da dobije deset biće diskvalifikovan sa naredne runde šampionata.
Što se tiče kvalifikacija, uvedeno je pravilo od 107 odsto, što znači da će vozači morati da postave vreme unutar 107 odsto najbržeg kruga postavljenog na svakom od četiri treninga. Desetorica najbržih prema kombinovanim vremenima treninga odmah će izboriti mesto u drugom delu kvalifikacija, dok će se ostali boriti za preostala dva, kao i za startne pozicije od 13. pa na dalje.
Uz već pomenute Jamahu i Hondu imamo još 11 timova, odnosno 22 vozača. Kreće ludlio od Dohe do Valensija!
KALENDAR
1. Katar - Losail - 7. april
2. SAD - Ostin - 21. april
3. Španija - Herez - 5. maj
4. Francuska - Le Man - 19. maj
5. Italija - Muđelo - 2.jun
6. Katalonija - Katalunja - 16. jun
7. Holandija - Asen - 29. jun
8. Nemačka - Zahsenring - 14. jul
9. SAD - Laguna Seka - 21. jul
10. Indijanapolis - Indijanapolis - 18. jul
11. Češka - Brno - 25. avgust
12. V. Britanija - Silverston - 1. septembar
13. San Marino - Misano - 15. septembar
14. Aragon - Aragon - 29. septembar
15. Malezija - Sepang - 13. oktobar
16. Australija - Filip Ajlend - 20. oktobar
17. Japan - Motegi - 27. oktobar
18. Valensija - Valensija - 10. novembar
(Telegraf.rs)
Video: Vladan Milojević se obratio novinarima nakon dobijanja nagrade
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
djux
Pocinje pravo ludilooooo
Podelite komentar