Stručnjak iz Barselone koji "u dušu" zna fudbal: Srbija uvek ima top igrače, ali jedan je najprepoznatljiviji!
Kada biste morali da izaberete idealnu postavu na osnovu popularnosti i "marketinški najjačih" fudbalera, ne biste mogli lako da je sklopite. Za napad bi vam jedino bilo lako iz prostog razloga.
- Teško je sklopiti takvu postavu jer marketinški potencijal imaju uglavnom napadači, dosta veći od recimo defanzivaca. Ali bez obzira na to, na golu bi to bio Manuel Nojer ili David De Hea. Defanzivu i sredinu terena bi činili igrači poput Đerara Pikea, Serija Ramosa ili recimo Tijago Silve, a napred bi bile ikone poput Nejmara, Mesija, Kristijana Ronalda i Gereta Bejla.
Ovo nam govori čovek koji ima fudbal u malom prstu - direktor Sportskog instituta Barselona, Dijego Valdes. Španac je godinama radio kao novinar, a onda kao konsultant u gigantima poput Mančester junajteda, Real Madrida, Barselone, Intera, pa i u Premijer ligi i FIFA.
U redu, u gore navedenoj postavi nema mesta za srpske fudbalere, ali je naš sagovornik znao da nam kaže ko ima potencijal za to.
- Rekao bih da su najprepoznatljiviji srpski fudbaleri u ovom momentu Nemanja Matić, Aleksandar Kolarov i Branislav Ivanović. Znaju ih mnogi ljubitelji fudbala s obzirom da igraju u najjačim klubovima Premijer lige. Ako bih morao da izaberem jednog sa najvećim marketinškim potencijalom, onda bi to bio Matić, s obzirom da je na vrhuncu karijere i da ima još nekoliko godina da igra u reprezentaciji - objašnjava Valdes u razgovoru za Telegraf.
Prema njegovim rečima, ne treba da brinemo za prepoznatljivost fudbalera.
- Srbija je uvek imala igrače top kvaliteta. Dokaz je što srpske fudbalere vidimo u mnogim velikim klubovima u Evropi. Lično nisam upoznat sa dešavanjima u Superligi, ali znam koliko su Crvena zvezda i Partizan dominantni. Što se tiče reprezentcije, činjenica da se nije plasirala na nekoliko velikih takmičenja umanjila je vidljivost tima na svetskom nivou.
Sportski uspeh je najvažniji faktor kada se analizira popularnost i međunarodna prepoznatljivost fudbalskih klubova, objašnjava Valdes.
- Pogotovo za srpske klubove da su imali više uspeha u evropskim kvalifikacijama. Ako se ne varam, nijedan ne igra u Ligi šampiona i Ligi Evrope, što znači da klubovi moraju da poboljšaju strukturu. Drugim rečima, da započnu sa pravim razvojem igrača i da menadžement „van terena“ da obezbedi da klub bude konkurentan. Jednom kada se poboljša struktura, klubovi mogu da se usredsrede na to kako da poboljšaju i vidljivost na marketinškom planu.
Ovo je samo jedna od tema o kojoj se podrobno uči na Sportskom Institutu Barselona.
- Naši programi su napravljeni kao most između akademskog pristupa sportskom menadžementu i realnog radnog okruženja u industriji. Čak 90 odsto naših kurseva mogu da se slušaju online, širom sveta nudimo treninge iz sportskog menadžmenta u fudbalu. Glavna tri cilja za sve studente su da im obezbedimo znanje, kontakte i smernice za karijeru kako bi bili sposbni da započnu profesionalni put u tako zahtevnom sektoru kao što je fudbal.
VEŠTINA I "COOL" FAKTOR - ŠTA SVE UTIČE NA POPULARNOST FUDBALERA?
Živimo u eri podele na one koje više vole Kristijana Ronalda ili Lionela Mesija, ali od njih dvojice svoju popularnost za marketing umešnije korsiti Nejmar, smatra Valdes.
- Osim veštine na terenu koja je broj jedan, brojni su faktori ključni za marketinšku analizu igrača. To su stavke poput godišta, stava i ponašanja, „cool“ faktora, buntovništva, solidarnost u zajednici i fizički izgled... sve to igra ulogu u popularnosti. Čak i životni partner fudbalera može da bude faktor, što smo videli u primeru Dejvida Bekama, pa i nekih igrača danas koji imaju žene i devojke iz sveta sporta i drugih industrija zabave.
Fudbal je industrija, i to je nedavno ponovo pokazala odluka španske Primere, da termin predstojećeg El klasika stavi u nepopularno doba dana kada je Evropa u pitanju.
- Očigledno je da liga traži načine da širi ekspanziju na nova tržišta kako bi ostala konkurentna sa drugim takmičenjima poput Premijer ligi i Bundes lige posebno. Po mom mišljenju je to dobra odluka, jer podnevni termin u Evropi znači da „hvatate“ i publiku u Americi ujutru, i u Aziji uveče. Izazov globalnih takmičenja i velikih klubova je da nađu ravnotežu koja bi umirila i lokalne i internacionalne navijače širom sveta - smatra Valdes.
Prvi El klasiko ove sezone igra se u Barseloni.
- Rekao bih da nije sam dan El Klasika specijalan, već cela nedelja koja mu prethodi. Danima pre utakmice se na ulicama samo o tome priča, mediji konstnatno to najavljuju, generalno je na snazi pravi „hajp“. Na sam dan meča u gradu je potpuno poseban osećaj. Tenzija raste i svi nestrpljivo čekaju početak. To je zaista poseban meč, pa ako iko nekad bude imao priliku da uživo prisustvuje, toplo to preporučujem. Inače je jako teško naći karte za jedan od najvećih mečeva u fudbalu, i dostižu visoke cene - poručio je Dijego Valdes, jedan od govornika na konferenciji "Football Fest".
Inače, ako budete bili kreativni, možete osvojiti dve ulaznice za El klasiko, sa sve aviokartama i smeštajem u Barseloni. Opširnije >>> OVDE.
>>> Telegraf vas preko fudbala vodi na wellness vikend!
(B. Mekić)
Video: Pokaza šta će uraditi Džokeru, pa završio u panou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Звездa €^®®¥¥£©
Нешто човек побркао лончиће. Комшије тренутно доминирају у хокеју, тражењу кворума за скупштину, у рекламирању неких мајица, у константним молбама навијачима да се појаве на лавору,у...тотално је дезинформисан.
Podelite komentar
Vosa
Ni F od fudbala!
Podelite komentar
Čarls Bronson
A gde je Saša Ilić sa rekordnih 7920 minuta u dresu nekadašnjeg vice šampiona Evrope .
Podelite komentar