KREĆE FORMULA 1: Predstavljamo timove u najbržem cirkusu

  • 2

Nova sezona najbržeg cirkusa na svetu - šampionata Formule 1 - kreće u nedelju 18. marta trkom za Veliku nagradu Australije na stazi Albert park u Melburnu. Telegraf će do subote predstavljati timove koji učestvuju u 63. po redu šampionatu sveta. Krećemo od najslabijih, četiri posledjneplasirane ekipe iz prethodne sezone...

12. MARUSIJA REJSING TIM

Osnovana kao Virdžin rejsing 2010 godine, novo ime nosi od 31. decembra 2011. Prošle godine Marusija je bila delimično, a od ove sezone će biti u stoodstotnom ruskom vlasništvu. Treću sezonu u najbržem cirkusu počinju s ambicijom da se domognu prvih bodova, ali bez jasne ideje kako do tog cilja stići - tim nije učestvovao ni na predsezonskim probama u Barseloni, pošto bolid MR01 nije uspeo da prođe sve sigurnosne testove!

Nemac Timo Glok ostao je u timu od prošle godine dok je Belgijanac Žerom D’Ambrosio prešao u Lotus gde će biti test vozač. Zameniće ga debitant Šarl Pik dok će test vozač biti Marija de Viljota.

Konstruktor: Marusija, sedište: Banberi, Velika Britanija, šasija: Marusija-Kosvort MR01, motor: Kosvort CA2012, sezona u F1: 3, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 0, pol pozicije: 0, najbrži krugovi: 0.

Vozači:

Timo Glok (24) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 3, bodovi: 51, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debi: 2004 VN Kanade.

Šarl Pik (25) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 0, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, debitant.

Test vozač: Marija de Viljota

11. HISPANIJA REJSING TIM

Jedina stvar koja se u Hispanija rejsing timu nije promenila od prošle godine je drugi vozač Narajan Karthikejan dok će ulogu prvog pilota preuzeti Pedro de la Rosa čije iskustvo, nadaju se u Hispaniji može da donese pomak u odnosu na prošlu sezonu. Vitantonio Liuci ostao je u ekipi ali kao jedan od dvojice test vozača, uz španca Danija Klosa.

Kad su nove gazde, španska korporacija Tesan kapitals, preuzele ekipu od porodice Karavantes najavile su da neće menjati ništa u timu, osim što će ga učiniti „više španskim“. Prvi korak u tome bio je dovođenje već pomenutog De la Rose a drugi smena šefa tima Kolina Kolsa na čije mesto je postavljen bivši vozač Minardija Luis Peres Sala.

Konstruktor: HRT, sedište: Madrid, Španija, šasija: HRT F112, motor: Kosvort CA2012, sezona u F1: 3, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 0, pol pozicije: 0, najbrži krugovi: 0.

Vozači:

Narajan Karthikejan (22) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 5, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, Debi: VN Australije 2005.

Pedro de la Rosa (21) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 1, bodovi: 35, pol pozicije: 0, najbrži krug: 1, Debi: VN Australije 1999.

Test vozači: Vitantonio Liusi i Dani Klos

10. KATERHAM F1 TIM

Malezijska ekipa morala je zbog vlasničkih prava da se odrekne imena Lotus, ali ostala je prepoznatljiva zeleno-žuta boja bolida koji su nekada harali stazama najbržeg cirkusa. Katerham, naravno, nije onaj stari Lotus, niti je ikad bio, a malo je verovatno da će ikad imati približno uspeha kao ekipa koja je od 1954 do 1994. sedam puta osvajala titule u konkurenciji konstruktora i šest puta u konkurenciji vozača.

Katerham u prethodne dve sezone nije osvojio nijedan bod, a najbolji plasman bio je 12. mesto Hajka Kovalainena na VN Japana 2010.

Finac će i ove godine biti prvi vozač a uz njega Toni Fernandes nade polaže i u Rusa Vitalija Petrova, koji je početkom godine doveden da zameni Jarna Trulija.

Italijanski veteran nije se baš istakao na prvim testovima pa su mu se Malezijci zahvalili na saradnji. Tako će prvi put od 1970. Formula 1 biti bez vozača iz Italije.

Konstruktor: Katerham, sedište: Hingam, Velika Britanija, šasija: Katerham-Reno CT01, motor: Reno RS27-2012, sezona u F1: 3, titule, konstruktori i vozači: 0, pobede: 0, pol pozicije: 0, najbrži krug 0.

Vozači:

Hajki Kovalainen (20) – titule: 0, pobede: 1, podijumi: 4, bodovi: 104, pol pozicije: 1, najbrži krug: 2, debi: VN Australije 2007.

Vitalij Petrov (21) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 1, bodovi: 64, pol pozicije: 0, najbrži krug: 1, debi: VN Bahrein 2010.

Test vozači: Gido van der Garde i Aleksander Rosi

9. VILIJAMS F1

Posle verovatno najlošije sezone u istoriji jednog od uspešnijih timova najbržeg cirkusa došlo je do velikih promena u Vilijamsu. Patrik Hed se penzionisao, Sem Mičel prešao u Meklaren, a alfa i omega ekipe Ser Frank Vilijems povukao se iz upravnog odbora, mada je zadržao funkciju tim menadžera.

Predsednik upravnog odbora sad je Adam Par koji je u tehnički tim doveo Marka Gilana i Majka Kohlana.

Značajna promena je i prekid sa Kosvortom, odnosno obnavljanje saradnje s Renoom, s čijim motorima je Vilijams devedesetih osvojio četiri titule u konkurenciji vozača i pet u konkurenciji konstruktora.

Ta blistava serija prekinuta je kad je ser Frank krajem devedesetih odbio da produži saradnju s Adrijanom Njuijem, tvorcem tadašnje šampionske ekipe koji je kasnije isto uradio i s Meklarenom a sada je opet u šampionskom Red Bulu.

- On je hteo neke deonice a ja u to vreme nisam bio spreman da mu ih dam. Neverovatno glupu grešku sam napravio tad – prizao je nedavno ser Vilijams.

Brazilac Rubens Barikelo okončao je karijeru posle 329 trka a zameniće ga zemljak Bruno Sena, sestrić legendarnog Ajrtona Sene koji je baš u bolidu Vilijamsa i s Renoovim motorom poginuo na stazi Imola 1. maja 1994. godine.

Prvi testovi novog FW34 bolida ulivaju nadu svima u timu da će nastupajuća sezona označiti povratak Vilijemsa u vrh Formule 1 gde im je mesto. Lošije od prošle sezone – devetog mesta sa samo pet osvojenih bodova ionako teško da mogu.

Konstruktor: Vilijams, sedište: Grou, Velika Britanija, šasija: Vijijems Reno FW34, motor: Reno RS27-2012, sezona u F1: 36, titule, konstruktori: 9, titule, vozači: 7, pobede: 113, pol pozicije: 126, najbrži krugovi: 130.

Vozači:

Pastor Maldonado (18) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 0, bodovi: 1, pol pozicije: 0, najbrži krug: 0, Debi: VN Australije 2011.

Bruno Sena (19) – titule: 0, pobede: 0, podijumi: 1, bodovi: 64, pol pozicije: 0, najbrži krug: 1, Debi: VN Bahrein 2010.

Test vozač: Valteri Botas

(Telegraf.rs)

Video: Svetislav Pešić o Jokićevom rođenju sina: "Samo neka nastavi"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan Danailov

    13. mart 2012 | 10:23

    Da li grešim ili ćemo i ove sezone ostati uskraćeni za TV prenose?

  • Kosta

    13. mart 2012 | 10:21

    Marija de Viljota nema šanse da postane prva žena u F1...zato što ih je već bilo...pa čak ne bi bila ni prva koja bi osvojila bod.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA