Plemenska burleska uskoro u Beogradu

  • 0

Prve burleske igrane su u Londonu u Viktorijansko doba (1819-1901). Američka burleska nastaje tokom građanskog rata (1861-1865) kao njihova verzija evropske burleske. Te predstave igrane su u "putujućim teatrima" i to je bio šou biznis XIX veka. Amerikanci su ti koji su, kako bi privukli što veći broj muške publike, u svoje predstave uveli i žene koje su izvodile određeni program erotskog sadržaja i to je ta crta koja je povezala burlesku sa vodviljom i kabareom. Burleska je i dalje zadržala taj karakter ismevanja, ali sada je uključivala i seksualne teme.

U američkoj burleski mogle su se videti razne akrobacije, prerušavanja, mađioničari, bilo je puno crnog humora, džez muzike, ali i tada su počele da se pojavljuju egzotične plesačice, pa se tako 1893. prvi put pojavila orijentalna plesačica Little Egypt na sajmu Chicago World’s.

Njen ples je, osim muškog dela publike, impresionirao i žene, odnosno druge plesačice koje su njene kompleksne pokrete počele da uprošćavaju i pretvaraju ih u novu vrstu plesa prilagođenu svakoj ženi. Ova vrsta plesa postala je neizostavan deo svake predstave. U burleskama, generalno su učestvovale uglavnom žene. Iako se danas burleska povezuje sa striptizom, tek 1920. godine se jedna plesačica burleske razgolitila na sceni.

Neoburleska nastaje devedesetih godina prošlog veka, najpre u Njujorku, a potom i u Nju Orleansu, u vidu potrebe da se ovaj žanr vrati na scenu. Vraćanjem u pozorišta burleska ponovo stiče izgubljeni glamur. Neoburleska ima jaku erotsku notu, jer je delimična ili potpuna nagost neizostavan element, iako se i dalje bavi političkim ili društvenim temama.

U današnje vreme u obliku burleske možemo da vidimo razne plesne stilove: savremeni ples, striptiz, kao i mini-drame, komedije, itd. Burlesku karakterišu kostimi koji su uvek raskošni, šljašteći i sa puno perja.

Kako Tribal Fusion podrazumeva fuziju svih mogućih plesnih stilova ovoga sveta, nije ni burleska mogla da prođe neopaženo. U okviru Tribal Fusion-a nastao je jedan podstil nazvan Tribal Fusion Burlesque (ili Tribalesque kako ga neki zovu). Tribal Fusion Burlesque predstavlja jednu erotičniju i teatralniju fuziju, gde interakcija sa publikom nije retka pojava.

Kostimi variraju u odnosu na poruku koju plesačica želi da prenese, ali često se koriste mrežaste čarape, retro ukrasi, korseti (uglavnom skraćeni, kako bi stomak ostao nepokriven) i perje. Tribal Fusion Burlesque je naravno inspirisana američkom burleskom, a za cilj ima prvenstveno da nasmeje publiku. Element iznenađenja je obavezan kod ovog stila. Dakle, plesačica mora da bude izuzetno originalna i drugačija, a ujedno, kombinujući sa savremenim elementima one iz nekih prošlih vremena, kako u smislu kostima, tako i u smislu odabira pokreta, pa čak i muzike.

Kod publike treba da izazove efekat "zbunjenosti" u hronološkom smislu, a sve to treba da bude upakovano tako da generalni utisak bude samo jedna reč: "Sjajno!" Dakle, burleska spada u jedan od najkompleksnijih Tribal Fusion podstilova.

Ženska seksualnost u američkoj burleski ima istu ulogu kao i gola žena na reklami za veš mašinu: da privuče kupca. Zato, kad se feminiskinje pozivaju na degradaciju žena kroz ovakvu vrstu predstava, na neki način su u pravu. Međutim, kada pogledamo sa ove vremenske distance tu burlesku i uzmemo u obzir sve elemente koji je čine i sve to ukombinujemo sa plesnim znanjem koje imamo (u ovom slučaju iz Tribal Fusion-a), dobijemo jednu više nego emancipovanu ideju.

Naime, ako su neizostavni elementi burleske šaljivost i stereotipno predstavljanje "seksi žene" kroz vekove ili decenije (koje se, uzgred budi rečeno, sa vremenom menjalo), onda možemo da ukombinujemo te dve stvari i da dobijemo, s jedne strane, ismevanje naših pretkinja koje su mislile da je to što rade erotično, a sa druge strane možemo i da ismevamo žene koje u već odmaklom dvadeset  prvom veku misle da, ako se uklope u šablon zvan "dobra riba", više vrede od onih koje se ni ne trude da idu u tom pravcu.

Tribal Fusion Burlesque ima tri podstila:

1) Stil koji karakterišu spori pokreti (slow moves odnosno talasi, osmice itd.) i ovaj stil je uglavnom inspirisan estetikom i muzikom dvadesetih i tridesetih godina prošlog veka, mada nije pravilo.


2) Stil koji je inspirisan takođe estetikom i muzikom dvadesetih, tridesetih, ali i četrdesetih i pedesetih godina prošlog veka. Odabira se brža muzika, pa su tako i pokreti brži i ovde nije retko videti korake čarlstona i sl.

3) Stil inspirisan romskom estetikom i muzikom u kome je šaljiva komponenta, a ne seksualna, najbitnija. Pleše se u glavnom na balkansku muziku i ne treba ga mešati sa Balkan Fusion-om. Glavna razlika između ova dva stila je upravo ta šaljiva nota.

Radom na Tribal Fusion Burlesque-i neminovno se prolazi kroz analiziranje sopstvene seksualnosti, jer ako ja nisam sve ono što su me do sada ubeđivali da jesam kao žena (a ta činjenica postaje u potpunosti jasna čim se počne sa ismevanjem), ko sam onda ja? Šta znači biti "seksi"? Šta je ženstvenost uopšte? Šta je to ženska seksualnost (pojam nastao relativno skoro, sredinom prošlog veka)? Kako me drugi vide u seksualnom smislu i šta to uopšte znači?

Rad na TF burlesci nije koristan samo u seksualnom smislu, već koji god problem da imamo sa samima sobom ili svetom oko sebe, dovoljno je da ga ismejemo i da shvatimo suštinu. Zato, hajde da se smejemo na račun sopstvene ženske gluposti i da odemo dalje… To će nam verovatno poći od ruke uskoro u Beogradu, u školi Tribal Fusion Burlesque.

Hana Warda

Video: Petar Benčina igra lik Bogdana: Glumac o filmu "Volja sinovljeva", saradnji sa bratom Igorom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA