Nije isto hotel sa 4 zvezdice u Grčkoj i Turskoj: Šta nam zvezdice pokazuju i ko ih je izmislio?

   ≫ 
  • 3
foto Pixabay foto Pixabay

Koliko puta se mnogima desilo da odaberu smeštaj u hotelu sa 4 zvezdice, recimo u nekoj zemlji, a da ih tamo zatekne zapravo vrlo oskudno opremljen hotel?

Ima i obrnutih primera - kada je neki smeštaj ovenčan sa 2 zvezdice, a ima zapravo sve sadržaje kao i smeštaj koji nosi čak 4 zvezdice.

O čemu se zapravo radi?

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели Igor Yago (@igor.yagot)

Ne postoji jedinstveni sistem kategorizacije

Iako postoji ideja da na globalnom nivou bude uveden jedinstven sistem kategorizacije smeštajnih objekata širom sveta, to se još nije desilo. U tom smislu se „World Hotel Rating“ kao ideja smatra krajnje inovativnom, ali uvek ima ono „ali“...

Taj sistem još uvek nije prihvaćen. Da sve bude još čudnije, u svakoj zemlji različite institucije imaju obavezu da odrede na koji način će smeštajni objekti u toj zemlji da budu kategorisani.

Konkretno, u našoj zemlji je za to nadležno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, dok je sve to definisano zakonom ne samo u Grčkoj, nego i u Španiji, Italiji, Portugaliji, Mađarskoj, Holandiji i na Malti. Međutim, određeno udruženje hotelijera je zaslužno za klasifikaciju hotela u Švajcarskoj, kao i u Austriji i u Nemačkoj, a odabrana državna institucija je za to zadužena na teritoriji Francuske.

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели Slow Life Connoisseur (@slowlifeconnoisseur)

Treba naglasiti i da je 1979. godine prvi put primenjena i nevladina zvanična klasifikacija hotela, i to u Švajcarskoj. Kasnije je primenjivana i u Nemačkoj i Austriji.

Nemačko udruženje hotelijera od 1996. godine počelo je da primenjuje i formalnu klasifikaciju hotela, što je rezultiralo idejom da bude stvoren Evropski sistem određivanja hotelskih zvezdica.

Šta pokazuju zvezdice?

Možda pomislite da su zvezdice koje se koriste za označavanje kvaliteta usluga smeštajnih objekata, izum novijeg doba. Ali zapravo one vode poreklo od Marejevih priručnika za putnike, koje je 1836. godine u Londonu izdao Džon Marej.

Nešto ranije, 1821. Mariana Starke kreirala je, za ono doba, vrlo moderan vodič po Italiji i Francuskoj za Britance. Tom prilikom je za označavanje značajnijih građevina i umetničkih dela, koristila uzvičnike. Kasnije je Marej preuzeo tu ideju i umesto uzvičnika počeo da koristi zvezdice i to u tačno određenom broju, kako bi putnicima dao do znanja šta je po njegovom mišljenju važnije za posetiti.

Sve to se kasnije prenelo i na hotele i uopšteno smeštajne kapacitete.

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели Das Hotel an der Stadthalle (@das_hotel_an_der_stadthalle)

U prinicpu, zvezdice se koriste da klasifikuju određeni hotel na osnovu onoga što on nudi. A ovde se opet vraćamo na početak, te ističemo da zvezdice nisu jednake u svim zemljama.

Obično se uzimaju u obzir najpre smeštajne jedinice i njihova oprema, zatim postojanje lifta u objektu, kao i sve što je vezano za usluge ishrane gostiju. Isto tako na broj zvezdica, a u zavisnosti od pravila u određenoj zemlji, svakako utiče dostupnost kozmetike u sobi, odnosno peškira za kupatilo i minibar, recimo.

Na području Evrope se uglavnom primenjuju pravila koja definiše European Hotelstars Union.

Kategorizacija smeštaja u Evropi

Prema njima, smeštaj će imati jednu zvezdicu ako svaka soba ima kupatilo sa tušem ili kadom i wc šoljom, kao i sapunom, te ako u sobi postoje radni sto, stolica i televizor u boji sa daljinskim upravljačem. Još je potrebno i da na recepciji postoji faks i da se gostima nudi usluga svakodnevnog pospremanja sobe. Za smeštaj od jedne zvezdice mora postojati i adekvatna ponuda pića u hotelu, kao i telefon koji je dostupan svakom gostu i mogućnost produženog doručka.

Pored svega toga, hoteli koji imaju 2 zvezdice na području Evrope, treba da imaju i lampu za čitanje pored kreveta, deo za posteljinu i adekvatnu ponudu kozmetike, poput gela za tuširanje, četkice i paste za zube, te gela za brijanje, ali i peškire za kupatilo. U takvom smeštaju treba da bude dozvoljeno plaćanje kreditnim karticama i da je gostima na raspolaganju usluga doručka.

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели Luci (@byluciet)

Na sve to se dodaje i telefon u svakoj sobi, kao i mini bar, te pristup internetu ili u sobi ili u zajedničkim prostorijama, ako je smeštaj ovenčan sa 3 zvezdice. Još mora postojati i fen za kosu u kupatilu, kao i grejanje u kupatilu, te ogledalo i prostor za odlaganje prtljaga.

foto Pixabay foto Pixabay

Osim pribora za poliranje cipela i pribora za šivenje, gostima hotela sa tri zvezdice treba da bude dostupan i dodatni prekrivač i jastuk, ako to zahtevaju. Osoblje tih hotela mora poznavati dva jezika, a gostima mora da bude dostupan neprekidno i broj za žalbe ili pomoć, dok recepcija treba da bude otvorena do 14h.

U hotelima sa 4 zvezdice recepcija radi do 18h, a u predvorju takvog hotela gostima mora biti dostupna usluga posluženja pića, kao i prostor za sedenje. Usluga donošenja hrane i pića u sobu se podrazumeva u tom slučaju, kao i dodatni kozmetički proizvodi, poput recimo kape za tuširanje ili turpije za nokte.

Ogrtač za kupatilo za svakog gosta, ali i papuče za kupatilo se u hotelima sa 4 zvezdice u Evropi podrazumevaju, kao i restoran „a la carte“ u hotelu, dok doručak treba da bude na bazi takozvanog švedskog stola ili gost može tražiti da mu bude donet u sobu.

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели Kolping Hotel - Bobóország (@kolpinghotel_boboorszag)

Osoblje hotela treba da govori više jezika, a recepcija da bude otvorena neprekidno u hotelima sa 5 zvezdica. Gostima treba da bude dostupna i parking služba, ali i vratar i portir. Svaki gost takvog hotela dobija prilikom prvog ulaska u sobu i neki simboličan poklon, u vidu korpe sa voćem, na primer. U svakoj sobi postoje sef i računar, dok je ponuda u mini baru obimnija, a neprekidno je dostupna i usluga dostavljanja hrane i pića u sobu po zahtevu.

Takođe, u takvim hotelima je gostima data mogućnost da koriste uslugu peglanja, dok će im svi proizvodi za negu biti dostupni u bočicama. Mogu zahtevati i uslugu pospremanja sobe svake večeri, na primer, a u takvim hotelima mora postojati i bar u kome se služi piće, kao i adekvatan prostor za prijem gostiju.

Naravno, sve to se dodaje na ono što važi za hotel sa 4 zvezdice za sve zemlje, koje su članice tog udruženja.

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivana

    31. mart 2021 | 13:07

    U Turskoj je hotel sa 3 zvezdice bolji od hotela sa 5 u Grckoj!

  • L

    31. mart 2021 | 20:19

    Ja moj hotel nissm promenio 66 g.Sax cu valnxa sa prosvetnom penzijom.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA