Kako da vaš kraj postane hit destinacija? Potrebno je da uradite samo dve stvari

 
 ≫ 
  • 0

Po ko zna koji put potvrđeno je pravilo da dobra fotografija vredi više od 1.000 reči

Mallorca, Majorka, Španija, letovanje, turizam, more, plaža Majorka, Španija / Foto: Tanjug/AP

Da li ste nekada rezervisali putovanje za neku destinaciju, samo zato što ste na stranici Wikipedije pročitali neku zanimljivu informaciju o njoj?

Dodavanje nekoliko dodatnih paragrafa i fotografija na zvaničnu Wiki stranicu o određenoj destinaciji može da poveća turizam za 9% procenata, a ponekad i više, otkrili su ekonomisti. 

Ovo interesantno istraživanje su sproveli stručnjaci sa Koledža Carlo Alberto iz Italije i NEW iz nemačkog grada Majnhajma. Kako prenosi Telegraph, tom prilikom su istraživači nasumično odabrali nekoliko španski gradova. Zatim su polovinu njihovih stranica na Wikipediji dodatno uredili, te objavili visokokvalitetne fotografije i dodatne informacije o istoriji i lokalnim atrakcijama, istovremeno prateći turističku posetu pre i posle toga.

Sam tekst nije podrazumevao neke naročito nove informacije, a većina dodatnog sadržaja je jednostavno prevedena sa španske Wikipedie na francuski, nemački ili holandski, što znači da i nisu bili potrebni stručnjaci za te oblasti.

Rezultati su bili impresivni. Dodavanjem samo 2 paragrafa u tekstu i jedne fotografije, broj noćenja u gradu se povećao za skoro 10% u jeku sezone, a za gradove koji su imali malo informacija je navedeno da je čak i manja izmena povećala broj poseta za trećinu. 

Autori ove studije su ocenili da bi takav način poslovanja za celokupnu turističku industriju bio izuzetno značajan. Takođe smatraju da bi i profit značajno porastao, ukoliko bi svaka destinacija na taj način bila uređena.

Poznato je da stranice na Wikipediji mogu da pišu i uređuju ljudi širom sveta isključivo dobrovoljno, dok komercijalno pisanje nije dozvoljeno. Iz tog razloga su istraživači otkrili da su neke od stranica, koje su oni uređivati na holandskoj verziji Wikipedije uklonjeni, onog momenta kada je zvanični urednik otkrio šta se događa. Ali ukoliko se sve to pažljivo uradi, u smislu da lokalni stanovnici ponude značajne informacije o određenim lokalitetima, čini se da bi to moglo da bude odobreno.

Što se tiče turoperatera, oni svakako imaju mogućnost da umesto toga kontaktiraju druge specijalizovane stranice internet enciklopedije i da tamo objave dozvoljene informacije.

(Aleksandra Blažević/Telegraf.rs)

Video: Izložba slika Vuka Vidora u Comtrade-u

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA