Kako se turističke i ugostiteljske kompanije nose sa neprestanim promenama usled korona virusa?
Čini se da je pandemija korona virusa izmenila mnoge aspekte i navike u turizmu, jer putnicima drugačiji zahtevi sve više postaju bitni. Iz tog razloga bi trebalo posvetiti veću pažnju upravo ovim promenama, kako bi se kompanije i dalje održale na tržištu.
Za svega nekoliko meseci, industrija putovanja i ugostiteljstva je toliko izmenjena da je gotovo neprepoznatljiva kada se uporedi sa početkom tekuće godine, a sve to zbog uticaja pandemije korona virusa. Iako se turizam različitom brzinom oporavlja u različitim zemljama, jasno je da svugde postoji potreba da kompanije budu u toku sa aktuelnim trendovima.
U isto vreme se pojavljuju i mnoge novine, a primarno u vezi sa ponašanjem putnika. Upravo zato se kompanije, koje žele da opstanu na tržištu i budu uspešne, trude da idu u korak sa tim promenama.
Sasvim je razumljivo da je mnogim putnicima zdravlje i zaštita u ovom trenutku ispred svih zahteva. Upravo zato vode računa i o izboru kompanije, baš na osnovu toga koje mere zaštite propisuje i poštuje, prilikom pružanja konkretnih usluga. Zato je bitno da kompanije to primene i u praksi, a ne da sve ostane samo na reklamnim porukama.
Kompanija Public Sapient je sprovela i anketu, čiji rezultati pokazuju da je čak 92% ispitanika navelo među prva tri faktora, na osnovu kojih biraju avio-kompaniju upravo zdravstvene i sigurnosne standarde. A kao jedan od tri glavna faktora za izbor hotela je čak 78% ispitanika navelo primenu beskontaktne tehnologije.
Podrazumeva se da svaka ozbiljna kompanija, koja želi da traje na tržištu, uprkos ograničenjima usled pandemije korona virusa, mora da nastoji svoje poslovanje da usmeri prema maksimalnom zadovoljenju trenutno aktuelnih zahteva klijenata. Baš u tome se uspešna kompanija razlikuje u odnosu na onu koja to nije.
- Kako trenutna situacija utiče na rad, tako će mnogi brendovi morati da sazru i svoj pristup usmere u skladu sa ponašanjem klijenata – izjavio je za Skift, Suho Čoi, direktor za putovanja i usluge kompanije Public Sapient.
Sasvim je jasno da će većina kompanija morati da izvrši i izvesne promene u organizacionoj strukturi. Ipak, to ne znači nužno da će određeni broj radnika izgubiti posao. Tu je vrlo važno zadržati sve kvalitetne zaposlene, ali ih rasporediti na odgovarajuća, možda i novoformirana radna mesta, a sve sa ciljem ispunjenja trenutno aktuelnih zahteva potrošača.
A tome svemu treba dodati činjenicu da digitalne tehnologije zauzimaju sve značajnije mesto, čak i u turističkoj industriji.
(Aleksandra Blažević/Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.