Zašto socijalno distanciranje u avionima nikada neće biti moguće?

 
 ≫ 
  • 3

Kako će uopšte avio-kompanije preživeti ovu krizu?

avion, let Foto: Pixabay

Mnoge avio kompanije su dale obećanje da će tokom putovanja ispoštovati obavezu socijalnog distanciranja. Međutim, u praksi neke su to učinile, a neke nisu.

Dana 30. juna avionom kompanije American Airlines je putovala iz Dalasa za Njuark Džoj Gonzales, vazduhoplovni inženjer zaposlen u Sijetlu. Njeno sedište je bilo pored prozora, a odmah pored nje je sedelo još dvoje putnika. Kako bi obezbedili obavezno socijalno distanciranje, ona i još jedan putnik su prešli na sedišta dva reda iza, koja su bila prazna. Ali pre poletanja im je stjuardesa rekla da moraju da se vrate na predviđena mesta, napomenuvši da nisu platili ta sedišta, koja su skuplja.

Druga stjuardesa je poslušala zahtev gospođe Gonzales i nakon konsultacije sa ostalim članovima osoblja joj je dala dve mogućnosti, prenosi NY Times. Jedna je bila da sedne na mesto koje je platila, a druga je bila da se vrati na šalter i doplati za drugi red.

Zatim je gospođa Gonzales na svom Instagram nalogu objavila fotografije punih i praznih redova sedišta navodeći ironično: Vaše zdravlje i sigurnost su naš glavni prioritet.

Nakon proglašene pandemije korona virusa su se mnoge avio kompanije obavezale da će obezbediti socijalno distanciranje tokom letova, čak i ako ono nije propisanih šest stopa, koliko zvanično preporučuju Centri za kontrolu i prevenciju bolesti. Sve to je trebalo da učine nauštrb smanjenja kapaciteta, a očekivalo se da će blokirati središnja sedišta u avionu.

Sada dok se avio prevoz uspostavlja, čini se da to ne ide u prilog mnogim avio kompanijama sa aspekta profita, a putnici na teži način shvataju da mogu biti smešteni na skučeno sedište ako ne plate dodatno, što je politika mnogih avio kompanija.

Portparol kompanije American Airlines, Ros Fajnštajn je napisao u elektronskoj poruci sledeće:

- Čini se da je to ograničenje greška, jer dozvoljavamo putnicima da se kreću unutar glavne kabine, uključujući i zauzimanje dodatnih sedišta u izlaznim redovima.

Avion Foto: Pixabay / Ilustracija

Od aprila meseca American Airlines ostvaruje maksimalan kapacitet od 85%. A počev od 1. jula, zahvaljujući popuštanju mnogih mera, taj kapacitet se povećava.

Čini se ipak da je ovaj problem vezan isključivo za posadu na tom letu, što još više pokazuje u kakvom stresu se nalaze zaposleni u avio kompanijama, čemu doprinose i mnoge fotografije i snimci koji pokazuju sasvim drugačiju situaciju.

Jedan od tvitova senatora Džefa Merklija iz Oregona, koji je objavio fotografiju sa leta American Airlines od 2. jula jasno pokazuje pravo stanje:

- Koliko će Amerikanaca umreti iz svakog sata u sat. Ovo je neverovatno neodgovorno. Ljudi jedu i piju u avionima i moraju zbog toga da skinu maske. Ni na koji način ne olakšavate širenje Covid infekcije, naveo je on.

Druge avio kompanije ipak imaju drugačiji pristup.

boing, avion Boing / Foto: Pixabay

Avio kompanija Southwest Airlines je odlučila da najkraće do 30. septembra blokira srednja sedišta. Kompanija JetBlue tu odluku sprovodi do 31. jula. Kompanija Delta Airlines smanjuje kapacitet na 60% sve do 30. septembra i tom prilikom blokira ili srednja sedišta ili pravi razmak od dva reda sedišta.

- Ova politika je usmerena na obezbeđivanje dodatnog prostora za svakog putnika na svakom letu, bez obzira na mesto na kome on sedi, napisao je Drejk Kastaneda, portparol kompanije Delta Airlines u elektronskoj poruci.

Ipak, profesor na univerzitetu u Čikagu i stručnjak za saobraćaj, Džozef P. Švajterman smatra da se avio kompanije nalaze u izuzetno teškoj poziciji.

- Ne mogu pokriti troškove ukoliko njihovi avioni nisu puni barem tri četvrtine, ali je za mnoge putnike trenutno mogućnost dodirivanja sa ostalim strancima zabrinjavajuća. Jednostavno ne postoji realan način da se pomiri ta protivrečnost, naveo je on za NY Times.

Svakako da će taj problem rasti kako se povećava potražnja.

Od 18. marta je zabeležen najveći broj putnika od strane Uprave za bezbednost saobraćaja, koji je 2. jula iznosio 764.761 putnika. Ipak, sve to je znatno manje od 2 miliona putnika, koliko ih je zabeleženo istog dana prethodne godine.

(A.B./Telegraf.rs)

Video: Turković: Radić je na prijemu bio veoma uznemiren sa povredama u vidu otreklina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • baba smilja iz darosave

    20. jul 2020 | 21:08

    zato sto avion nije dugacak 2 kilometra

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA