Srpski grad koji ima najlepše suvenire: Prave ih mladi ljudi koji u srcu nose svoj grad
Delić uspomena sa putovanja i boravka u Jadru, zavičaju Vuka Stefanovića Karadžića, turisti mogu da ponesu u - koferu. Dan i noć, bele i crvene ruže i magnolije koji krase beskrajni park u Banji Koviljači, kao i prepoznatljivi banjski objekti Kur-salon, Kupatilo Kralja Petra i ulazna kapija, motivi su najnovije kolekcije suvenira "Banja Koviljača u cveću", u izdanju Turističke organizacije Loznice. Gosti iz ovog kraja mogu da ponesu i delić tradicije, slavne prošlosti, kulture i pismenosti, na suvenirima čiju izradu turistički radnici Loznice smatraju značajnim segmentom promocije.
- Banja Koviljača ili kako je često nazivaju "Podrinska lepotica" ili "Kraljevska banja" je generator turizma i bila je motiv i inspiracija za četiri kolekcije suvenira u poslednje tri godine. Suveniri su složeni po kolekcijama i svaka je namenjena nekom jubileju ili novom prikazu kako grada tako i svih naših turističkih lokacija. Loznica je grad velikana, grad Vuka Karadžića i kolevka azbuke pa je iz tog razloga velika pažnja posvećena Vuku Karadžiću, njegovom rodnom mestu Tršiću i našem pismu i azbuci - kaže Snežana Perić, direktorka Turističke organizacije u Loznici.
Proces izrade suvenira nije jednostavan, jer uspomena koju će turista poneti na odlasku treba da bude reprezentativna i dostupna što većem broju ljudi. Na timu koji osmišljava suvenire je velika odgovornost da izborom teme, dizajna i predmeta koji će se proizvoditi turistima predstavi grad i njegove turističke lokalitete, a oni prepoznaju poruku koja se suvenirom šalje.
- Početak izrade suvenira je izbor teme, nakon kojeg sledi razgovor sa našim dizajnerima, koji su uglavnom završili Fakultet primenjenih umetnosti. To su mladi lјudi iz Loznice koji u srcu nose naš grad i smatramo da oni na najbolјi način mogu preneti svoju emociju prema gradu i na dizajn suvenira, a razmišlјaju tako da njihov dizajn bude interesantan generacijama koje dolaze. Nama je cilј da spojimo tradiciju, da istaknemo naše kulturno istorijsko nasleđe i da to prikažemo na jedan moderan način kako bi zadovolјili potrebe i ukuse savremenog turiste. Na kraju sledi primena izabranog dizajna na veliki broj proizvoda kako bi bili pristupačni širokoj lepezi kupaca - objašnjava direktorka Perić.
Osim turista, suvenire sa motivima zavičajnih turističkih destinacija kupuju i Lozničani da ih poklanjaju svojim prijateljima, pa tako oni često prelaze granicu Srbije.
Veliki broj suvenira sa motivima lozničkog kraja izrađuje se ručno i na tradcionalan način, ali zahvaljujući saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti i Etno mrežom Srbije svaki od njih ima visoku estetsku i upotrebnu vrednost. Izrada suvenira i drugog promotivnog materijala poverava se, uglavnom, zanatlijama i privrednicima u Loznici, što je, smatraju u Turističkoj organizaciji, način da se podstiču lokalna privreda i opstanak starih zanata.
(D.Grujić)
Video: Prestonica na udaru jake vejavice: Mećava na putevima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Little sweet girl
Divan tekst!Konačno da pročitamo kvalitetnu reportažu kao iz davnih vremena, protkanu ljubavlju i toplinom!Postoji mnogo do skorijeg vremena nepoznatih, neotkrivenih ,a prelepih mesta u Srbiji gde se može mnogo saznati i naučiti, a pored toga uživati u netaknutoj prirodi i znamenitostima.
Podelite komentar
Vesna P.
Prosle jeseni smo porodicno bili u Banji Koviljaci i Trsicu, ali suvenire nismo kupovali. Na odlasku nas je zaustavila milicija i zbog minimalnog prekoracenja brzine (par kilometara, nasa krivica, a i peh!), na odrediste smo stigli ispraznjenog novcanika.Kada se saberu troskovi prevoza i skromnog rucka, za suvenire nije ostalo novca. Umesto njih, na izlet nas podsecaju prelepe fotografije.
Podelite komentar