Nema nikakve sumnje da je tehnologija sve zastupljenija u mnogim sferama života, pa čak i u oblasti turizma. Upravo tehnologija pruža mogućnost mnogima da putuju u eri pandemije, dok je fokus stavljen na maksimalnu bezbednost.
Nešto što će, po svemu sudeći biti nastavljeno i nakon završetka pandemije, primena robota u turističkoj industriji ima izgleda da postane takozvana nova normalnost.
Od digitalnih asistenata sa veštačkom inteligencijom do robotizovanih načina dezinfekcije, sve to može da poboljša bezbednost i omogući personalizovane usluge tokom boravka u hotelima, na aerodromima, pa čak i prilikom posete popularnim turističkim atrakcijama. Hoteli već ulažu u njih, karakterišući ih kao objekte bezkontaktnog servisa, koji povećavaju i sigurnost i poverenje posetilaca.
Nova studija GlobalData, kako navodi travelpulse.com jasno pokazuje da je sve više kompanija spremno da investira u robotiku, kako bi na taj način na dugoročnom nivou bili smanjeni troškovi, ali i ispunjeni mnogobrojni zahtevi potrošača.
Anketa koja je sprovedena tokom aprila prošle godine pokazala je da 31% od 476 ukupno anketiranih kompanija u narednih godinu dana investirati u robotiku. Upravo je robotika bila treći najpopularniji odgovor na pitanje u koju oblast će kompanije investirati tokom narednih 12 meseci.
Robotika kao „nova normalnost“ u turizmu
Mnogi su benefiti primene robotike u oblasti turizma. Primena tehnologije u turističkom sektoru smanjuje kontaktne tačke i opasnost u drugim situacijama, u kojima bi se covid-19 mogao širiti, navodi se u objašnjenju na pomenutom sajtu. Upravo zato su i aerodromi i hoteli, ali i drugi učesnici u turizmu počeli da koriste razne aparate koji ubijaju bakterije, pa čak se ponegde koriste i roboti kao čuvari kapija na aerodromima, kako bi na taj način bila poboljšana dezinfekcija.
Uz sve to, primena robota i te kako može da pomogne turistima da ublaže strahove putnika, dok u isto vreme sve to utiče i na smanjenje troškova same kompanije.
Moglo bi se stoga reći da je era robotike rođena iz pandemije, barem u sektoru turizma.
Prednosti i mane upotrebe robota u turizmu
Iako su prednosti primene značajne, nema sumnje da postoje i određene mane. Činjenica je da primena robota utiče na ubijanje bakterija u vazduhu i na površinama uz primenu ultraljubičastih zraka, kao što je na primer na aerodromima i Pitsburgu i Ki Vestu. Ipak, nema sumnje da je negativna karakteristika to što se ljudi u takvim situacijama mnogo oslanjaju na tehnologiju, što donekle može biti štetno za lokalnu zajednicu baziranu na turističkoj industriji.
- Povećanjem operativne efikasnosti i poboljšanjem samopouzdanja putnika, turistička robotika će nastaviti da raste – naveo je Ralf Holister, analitičar putovanja i turizma u GlobalData i dodao:
Međutim, kompanije moraju da obezbede sve uslove, da ne bi izgledalo kao da izbegavaju svoje društvene obaveze. Treba naglasiti da su roboti razvijeni da budu pored ljudi, a ne da zauzimaju njihovo mesto.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.