Da li će svet zaista morati da se oprosti od kraljice neba - boinga 747?
Zna se da je 70-ih godina čuveni džambo džet bio smatran kraljem neba, ali danas se, čini se, sprema da postane deo istorije.
Kompanija Boing i dobavljači su objavili koliko će im tačno delova biti potrebno za džambo 747 program u narednih godinu dana, što je, čini se znak da se bliži kraj proizvodnje aviona koji je značajno olakšao putovanja avionom 70-ih godina, ali je ipak u zaostatku u odnosu na moderne, dvomotorne letilice.
Boingova Kraljica neba je sasvim sigurno najprepoznatljivija letelica na svetu, sa zaobljenim trupom i 4 motora, a obeležila je u februaru 2019. godine jubilej – 50 godina od poletanja. Na tržištu je primarno ova letelica ostala aktuelna zbog teretnog saobraćaja, ali i povećanja mogućnosti kupovine karata preko interneta.
Ipak, kraj se oseća u vazduhu, a usped smanjenja narudžbina i značajnog pritiska na cene. Pandemija korona virusa je u velikoj meri uticala i na smanjenje broja putnika i na smanjenje potražnje za novim avionima, navodi Skift.
Poslednja porudžbina za putničku verziju je stigla 2017. godine, kada je američka Vlada od kompanije Boing zatražila da zameni dva aviona 747-8, koja bi američki predsednik mogao da koristi kao Air Force One.
Kompanija je odbila da potvrdi da razmišlja o povlačenju programa 747, o čemu je prvi izvestio Bloomberg.
- Sa stopom izrade od 0,5 aviona mesečno, program 747-8 ima više od dve godine proizvodnje ispred sebe, kako bi ispunio sve trenutne obaveze prema kupcima, naveo je portparol kompanije Boing.
- Mi ćemo i dalje donositi odluke koje su ispravne, sa ciljem održavanja zdrave proizvodne linije i zadovoljenja potreba kupaca, dodao je.
U junu je poslednji kontigent delova za najveći avion na svetu stigao do fabrike za montažu, koja se nalazi na jugozapadu Francuske.
Stopiranje programa proizvodnje 747 bi takođe mogla da znači troškove i otpuštanja radnika zbog obustave proizvodnje u postrojenju, koje se nalazi u blizini Sijetla. To bi isto moglo da ima i značajne finansijke posledice na novije programe kao što su 787 Dreamliner i najnoviji model 777, koji bi morali da imaju mnogo značajniji udeo u proizvodnji, ako proizvodnja 747 bude stopirana.
Jedan izvor je naveo da nije siguran kada je kompanija donela formalnu odluku o prekidu proizvodnje, ali je naveo da se zna da su pre najmanje godinu dana dogovoreni detalji o kompletiranim delovima.
Sa druge strane, nadležni u komapniji navode da će i dalje procenjivati održivost proizvodnje tog modela, dok pojedini izvori iz avio industrije smatraju da je to samo bajka.
(A.B./Telegraf.rs)
Video: Palo prvo ovogodišnje skijanje na Torniku, gužva kao u košnici: Sjajne slike zimske idile
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vul in
El mogu oni da se modernizuju u vojne..
Podelite komentar
Pilot
Nekad bio naajveci a bogami dosad i naajbolji avion a sada ima veci eerbas
Podelite komentar
eNL
mogu da nose maske i raspiratore i kojeg doktora ako hoće na odmor..😉
Podelite komentar