Da li je moguće da će posle pandemije korona virusa cene avionskih karata biti mnogo jeftinije?
U momentu kada je sredinom maja država Florida zvanično donela mere da ljudi ostanu kod kuće i da plaže budu zatvorene, usled proglašenja pandemije korona virusa, Nadia Buzid se našla u jednom od hotela u Meksiku. Ova umetnica, ali i agent za prodaju nekretnina je bila zadužena za izradu murala u jednom od novoizgrađenih hotela u Kankunu.
Čim je spustila pribor za slikanje, počela je da traži avionske karte, kako bi se vratila kući.
Ipak, cene su se menjale iz minuta u minut. Rezervisala je kartu i uspela da se ukrca na let, ali je on bio potpuno prazan. Toliko prazan da je izgledao prosto sablasno.
Gledala sam cene, koje se menjaju sa 200 na 70, ali i na 350 dolara. Rezervisala sam katu i odletela, ali je let bio sablasno prazan, rekla je Nadia ja CNN i dodala: Počela sam da paničim i pitam se koliko ću morati da platim kartu, da bih se vratila da završim posao, kada sve ovo bude završeno.
I dok mnoge zemlje širom sveta govore o ponovnom otvaranju kompanija i granica, avio-kompanije govore o ponovnom uspostavljanju putničkog saobraćaja, Nadia se sa pravom pita koliko će koštati karte kada se sve ovo završi?
Socijalno distanciranje utiče na cenu karata
Do 30. juna je kompanija Delta Air Lines preduzela sve potrebne mere i zarad obaveze socijalnog distanciranja blokirala središnja sedišta u avionima, pa je tako tek oko 50 do 60% celokupnih kapaciteta popunjeno. Mnoge druge avio-kompanije prihvataju ovu preporuku. Između ostalih American Airlines, United i Emirates, ali i druge.
Trudeći se da ipak izađu u susret putnicima, mnoge avio-kompanije nude uobičajeni način rezervacija, ali jedna od njih, Frontier Airlines je otišla čak korak dalje. Za sve letove između 8. maja i 31. avgusta je ova kompanija 4 maja. uvela uslugu More Room. Putnici koji iskoriste tu uslugu bi trebalo da plate dodatnih 39 dolara, te da tako dobiju dodatnu garanciju da će središnja sedišta biti slobodna, odnosno da osiguraju socijalno distanciranje.
Ipak, ta ideja nije dugo živela, jer je već od 6. maja nedostupna usluga, pošto je kompanija naišla na oštre kritike članova američkog Kongresa.
Kako je tom prilikom izjavio direktor kompanije, Beri Bifl: Prepoznajemo izraženu zabrinutost da želimo da profitiramo od sigurnosti putnika, a to nikada nije bila naša namera.
Uprkos predviđenim merama, globalno udruženje avio-prevoznika, IATA je 5. maja dala zvaničnu izjavu za štampu. Tom prilikom je navedeno da ipak avio-kompanije ne bi trebalo da budu prisiljene da, praktično blokiraju središnja sedišta.
Cena nafte pada, pa će i avionske karte biti jeftinije?
Ova tvrdnja se isto tako može čuti, s obzirom na to da avio-kompanije naplaćuju i doplatu za gorivo, što je uključeno u finalnu cenu karte.
Cena barela nafte je krajem aprila značajno pala, pa bi to svakako trebalo da ima uticaja i na cene avio-karata, kako se pretpostavlja.
Međutim, to nije ipak baš tako jednostavno.
Destinacijama širom sveta su potrebni turisti
Istina, ali da li će to imati uticaja na eventualno povoljnije cene avio karata, veliko je pitanje. Možda čak i niže cene neće biti dovoljne da se broj turističkih poseta vrati na raniji nivo.
Advokat i fitnes bloger iz Njujorka, Kejti Kes je ranije putovala van zemlje jednom mesečno. Međutim, počela je već u martu da otkazuje planirana putovanja.
Preorjentisala sam se na kraj juna i početak jula, misleći da će se tada sve normalizovati. I sada imam gomilu vaučera za nekoliko avio-kompanija i zaista ne želim više da ih prikupljam.
Umalo je pala u iskušenje da rezuerviše put na Bali, kada su se krajem aprila putopisni blogovi na internetu usijali od osuda cene od 840 dolara za kartu u biznis klasi od Kanade ili Meksika do ovog ostrva.
Zanimljivo je da su nadležni na Siciliji doneli odluku, koja će mnogo obradovati turiste. Želeći da omoguće turizmu da ponovo stane na svoje noge, obezbedili su 50 miliona evra, namenjenih plaćanju polovine avionskih karata i jedno od svaka tri rezervisana hotelska noćenja. Takođe je turistima omogućen i besplatan obilazak muzeja i arheoloških nalazišta.
Sve su varijante u igri, to je istina. Činjenica je da će se avio-kompanije neosporno truditi da ispune i očekivanja putnika, ali i da ispoštuju propisane mere, te naravno da ostanu profitabilne.
Video: Sve karte namenjene za prodaju su rasprodate: Počeli letovi s niškog aerodroma
(A.B./Telegraf.rs)
Video: Željka Bojić je jedna od njih, ona čeka na transplantaciju jetre i ima samo jednu poruku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.