Odustali ste od putovanja zbog korona virusa? Nećete tako lako moći da dobijete svoj novac nazad
Kompanije za rezervisanje smeštaja, hoteli i turističke agencije još se prilagođavaju novonastaloj situaciji koju je izazvala epidemija novog virusa
Kako se korona virus širi, sve je veći broj putnika koji otkazuju svoja putovanja ili se preispituju da li bi trebalo da ih otkažu. Kada na kraju odluče da odustanu od putovanja, često im novac koji su dali ne bude vraćen, što zavisi od politike kompanije za iznajmljivanje smeštaja ili od politike hotela.
Majkl Moldofski rezervisao je nekoliko meseci unapred kuću sa sedam soba u Ostinu u Teksasu preko sajta VRBO. On je planirao da ide na godišnju konferenciju posvećenu softverima, „Zoholics“, ali je ona otkazana, kao i festival „SXSW“, koji je trebalo da se održi u istom gradu. Tako je on ostao bez 3.434 dolara, pošto VRBO nije želeo da mu refundira novac koji je dao. Ovaj sajt za iznajmljivanje ogradio se od ovog slučaja u zvaničnom saopštenju u kom tvrdi da „ne odgovara za događaje koji su pod uticajem više sile, kao što su vremenske nepogode, prirodne katastrofe“ i slično.
Sa druge strane, Airbnb proširio je svoju politiku olakšavajućih okolnosti obuhvatajući putnike koji putuju u Kinu, Južnu Koreju i u neke delove Italije. Bez obzira na to, mnogi putnici i dalje ne mogu da očekuju refundiranje, uključujući i hiljade ljudi koji su planirali da idu na muzički festival „SXSW“ u Ostin.
Jedan od njih, Njujorker Tomi Marijani, dobiće nazad samo 124 dolara, dok će osatak novca, 1.300 dolara, ostati Airbnb-ju.
- Da bih dobio sav novac koji sam dao, država Teksas treba da proglasi vanredno stanje – objašnjava on.
Kako se COVID-19 širi, politike kompanija se menjaju, pa sve zavisi od toga gde ste planirali da putujete i kod koga ste rezervisali putovanje.
Da li će vam VRBO i Airbnb refundirati sredstva?
Kada putnik rezerviše putovanje na Airbnb, on se svrstava u jednu od šest politika otkazivanja. Međutim, kompanija je saopštila da će neka putovanja biti refundirana ukoliko se otkažu zbog straha od novog koronavirusa ako su u okviru njihove politike olakšavajućih okolnosti. Kada sajt primeti da putnici hoće da putuju ili da se vraćaju iz ugroženih oblasti, šalje im automatsku poruku da promene destinaciju ili da otkažu putovanje bez ikakve naknade.
Oblasti koje Airbnb trenutno prepoznaje kao ugrožene su kontinentalna Kina, Južna Koreja i Lombardija, Veneto i Emilija-Romanja u Italiji. Ovaj sajt nije dostupan u Iranu, koji je takođe ozbiljno pogođen korona virusom.
Čak i ako ne idete u neku od ovih oblasti, moguće je da vam novac bude vraćen u slučaju da vam je putovanje otkazano zbog koronavirusa ili da morate da ga otkažete zbog novih instrukcija vlasti u svojoj zemlji. Osim toga, svako ko je oboleo ili se sumnja da je zaražen dobiće svoj novac nazad.
Što se tiče sajta za iznajmljivanje smeštaja VRBO, on ne navodi nikakve izuzetke u vezi sa COVID-19.
Možete li od hotela da dobijete svoj novac nazad?
Politika otkazivanja varira od kompanije do kompanije, a lanci hotela redovno izdaju svoja saopštenja u poslednjih nekoliko dana. Međutim, čak ni skorašnja saopštenja ne obuhvataju oblasti za refundaciju koje je predložio Centar za kontrolu i prevenciju bolesti.
„Marriott“, najveći lanac hotela na svetu, vraća novac onima koji putuju u određene zemlje ili se vraćaju iz njih – objavljena je i lista pogođenih oblasti, među kojima se ne nalazi Iran.
„Choice Hotels“, grupa koja uključuje brendove kao što su „Sleep In“ i „Rodeway Inn“, rekla je za CNN da će oni koji su planirali da putuju u Kinu i iz nje dobiti svoj novac nazad do 31. marta. „Wyndham Hotels & Resort“ ovim obuhvataju i one koji putuju u Južnu Koreju i iz nje, kao i u Italiju i iz nje.
„InterContinental Hotels Group“, kompanija koja ima hotele u skoro 100 zemalja sveta, uzela je, pored Kine, Južne Koreje i Italije, u obzir i Hongkong, Makau i Tajvan.
Šta je sa rezervacijama iz treće ruke?
U mnogim saopštenjima hotela koja se tiču korona virusa COVID-19 ističe se da se pravila za vraćanje novca odnose samo na one koji su rezervisali sobu samo direktno preko hotela. To znači da oni putnici koji su rezervaciju obavili preko sajtova treće ruke, kao što su „Expedia“ ili „Booking.com“, treba da stupe u kontakt sa tim sajtovima ako žele refundiranje.
U saopštenju koje je ažurirano 7. marta, Booking ističe da COVID-19 spada u okolnosti više sile. Ona putovanja koja spadaju u ovu kategoriju mogu biti otkazana bez problema, a novac će biti vraćen putnicima. Politika obuhvata putovanja u kontinenatalnu Kinu i iz nje, kao i određene regije Italije i Južnu Koreju. Osim toga, u ovu grupu ulaze i putnici pogođeni zabranom putovanja i „individualni slučajevi u kojima se od putnika ne može očekivati da putuje ili ostaje u određenom mestu“.
Sajt za rezervacije putovanja „Expedia“ usmerava putnike da traže refundiranje na portalu za korisnike, ističući da će na zahtev koji dobiju odgovoriti u roku od 14 dana. U saopštenju na njihovom sajtu piše da kompanija prima veliki broj poziva, pa da je zbog toga mnogima teško da stupe u kontakt sa njom putem telefona.
(V. T.)
Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bg
Dobije se novac ali uzma se za penale'ja sam. Otkazao Italiju 20 dana pre puta uzeli su mi 3.600
Podelite komentar