MH370: Ko je bio misteriozni putnik o kojem Rusija nije želela da otkriva previše informacija?
Avion kompanije Malezija Erlajns MH370 nestao je pre tačno šest godina, a osim što predstavlja najveću misteriju u avio-industriji, ujedno je misterija što se ni o njegovih 239 putnika ne zna previše.
Uprkos milionima dolara koji su uloženi u istragu od strane različitih zemalja, sudbina 239 putnika na letu 370 još uvek nije poznata.
Sve zemlje čiji su se putnici nalazili u avionu učestvovale su u istrazi kako bi sprovele što temeljnije istraživanje o potencijalnom scenariju. I svi su se toga pridržavali, osim Rusije i Ukrajine.
1. maja 2014. godine, malezijska vlada objavila je listu imena putnika, pored kojih je pisala njihova nacionalnost i broj sedišta.
Rusija je imala samo jednog putnika u avionu - Nikolaja Brodskog.
Njegova supruga Elena već je dala nekoliko intervjua lokalnim medijima o nestanku MH370, ali je svaki put naglašavala da veruje da je njen suprug živ.
- Vratiće se i sve će nam ispričati.
Iako je Rusija odbila da pruži malezijskim vlastima više informacija o Brodskom, ekspert za avijaciju i novinar Džef Vajs preuzeo je na sebe dužnost da ispita misterioznog putnika.
- Pola godine sam proveo u istraživanju, unajmljivao sam detektive po Rusiji i Ukrajini koji su imali za cilj da saznaju više o putnicima iz ovih zemalja.
Iako nije saznao nešto mnogo o dva Ukrajinca, istraga je otkrila da je Brodski bio četrdesettrogodišnji biznismen iz Irkutska, najvećeg grada u Sibiru.
Rođen je 1971. godine, a sa porodicom se preselio Jakutsk kada je imao 8 godina. U rodni grad se vratio sa 16 godina gde je upisao Politehničku školu, ali nije bio dobar đak, pa je brzo odustao od školovanja. Kada je imao 18 godina, njegova devojka Nađa ostala je u drugom stanju, pa su se venčali i ponovo preselili u Jakutsk gde su živeli njegovi roditelji. Međutim, Nađa ga je ubrzo napustila i vratila se svojoj kući.
Nekoliko godina kasnije se preselio u manji grad na severu gde je radio za jednu drvno-prerađivačku firmu, a onda je osnovao svoj biznis u ovoj industriji.
Najveća strast mu je bio scuba diving (ronjenje), a bio je čak instruktor u jednom lokalnom klubu. Vajs je istražio da je gospodin Brodski obožavao da pliva pod ledom obližnjem Bajkalskom jezeru što je činjenicu da se vraćao sa 11-dnevnog letovanja na Baliju, činilo još neobičnijom.
- Njegova odluka da ode na Bali sa klubom je bila neočekivana. Nije voleo topla mora i takvu vrstu aktivnosti - rekao je jedan njegov prijatelj za ruske medije.
Međutim, Brodski je skratio put za 3 dana zbog poslovnog puta u Mongoliju, a ženi je obećao da će stići kući kako bi mogao da je izvede na večeru za Dan žena.
Iako novinar Džef Vajz smatra da su Rusi imali veze sa nestankom aviona, ne implicira da je gospodin Brodski imao nešto s tim. Možda je bio jedini Rus u avionu, ali nema nikakvih dokaza da je bio povezan sa vojskom, niti da je prikrivao svoj pravi indentitet.
- Njegova porodica i prijatelji iskreno žale što ga više nema Čak i ako pretpostavimo da je tačno da ruska obaveštajna služba stoji iza nestanka MH370 i da su agenti bili u avionu, sasvim je moguće da su toliko dobro bili prikriveni i sigurno su posedovali strane pasoše - ističe Vajs.
I posle 6 godina sudbina ovog aviona ostaje nepoznata, ali ono što je sigurno jeste da ko god je preuzeo MH370 morao je biti u avionu, što znači da je odgovoran neko od putnika ili posade.
(T.T./Telegraf.rs)
Video: Snežna vejavica u Pančevu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zak
Opet neke gluposti,najverovatnije da ce jednog dana reci da su Rusi izmislili korona virus.
Podelite komentar
Gorann
Može li neko da objasni kako putnik može preuzeti avion tj uopšte doći do pilota ? Pa nije to autobus. Znači,ipak posada je sumnjivija od putnika.
Podelite komentar
Discovery
Ja video avion svojim očima pre neki dan na vojnom putu u Zemunu. Jedno 5-6 roma skida sve sa njega za staro gvožđe.
Podelite komentar