Počeo Sajam turizma u Beogradu, cena pojedinačne karte 400 dinara
Međunarodni 42. Beogradski sajam turizma, pod sloganom "Put pod noge", otvoren je danas u Beogradu, a turističku ponudu na toj manifestaciji u naredna četiri dana predstaviće oko 900 izlagača iz više od 40 zemalja, a, kako je najavljeno, popusti će se kretati od 5 do 50 odsto.
Potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je, otvrajući manifestaciju, rekao da će to biti prilika za nove poslove, razgovore i širenje turističke saradnje.
Ističući da je 2019. godina oborila sve rekorde, on je naveo da je ova godina godina reformi i novih investicija u turizam Srbije.
Reč je, kako kaže, o sistemskom i ozbiljnom radu i koordinaciji različitih sektora.
Istakao je da je planirano 45 projekata vrednih 200 miliona evra i da će realizacija nekih za koje je završena projektno tehnička dokumentacija početi već ove godine, a među njima je izgradnja gondola od Brzeća do Kopaonika.
- Možemo se nadati turističkom bumu praćenim investicijama u turističku ponudu - rekao je Ljajić.
Plan na pocetku godine koji će, kako kaže, verovatno pretrpeti male izmene zbog situacije sa koronavirusom je da ove godine imamo četiri miliona stranih i domaćih turista, devizni priliv od 1, 5 milijardi evra i 10, 6 miliona noćenja.
- Videćemo da li će se to ostvariti i ako se kriza sa virusom reši za 15 do 20 dana tu štetu mozemo nadoknaditi do kraja godine, budući da u drugoj polovini aprila kreće sezona u punom zamahu, a ako potraje planovi će morati da se revidiraju - rekao je Ljajić.
On je dodao da se nada stabilnosti i da će u velikoj meri uspeti da se realizuje sve što je planirano.
Na ceremonija otvaranja sajma prikazan je kratki film o Beogradu kao turističkoj destinaciji, a gradonačelnik Zoran Radojičić je istakao da prestonica Srbije beleži stalni rast broja turista i dodao da ih je u prošloj godini bilo između osam i devet odsto više nego u 2018.godini.
Kako je rekao, u Beogradu je u prošloj godini zabeleženo 2.700.000 noćenja, a glavni grad Srbije je prvi put imao više od million stranih gostiju.
- Verujem da će se taj broj povećavati zbog svega što Beograd ima - život aktivan 24 časa, priorodne lepote, kulturna bogatstva i istorijsku ostavštinu. Sve to ćemo iskoristiti da povećamo broj turista - rekao je Radojičić.
Dodao je da Beograd može mnogo da ponudi u poslovnom i kongresnom turizmu i da će daljim razvijem razvojem infrastrukture prestonica dati doprinos i u tom segment turizmu.
U Beogradu je prošle godine otvoreno 13 novih hotela i trenutno je 112, ali ta cifra nije dovoljna za grad koji sve više razvija tirističke potencijale, rekao je gradonačelnik.
Radojičić je izrazio zadovoljstvo što je Egipat ove godine zemlja partner sajma i naglasio da Srbija u turizmu može mnogo da nauči učimo od zemlje koja je, kako kaže, kolevka civilizacije i ima bogato kulturno i istorijsko nasleđe.
- Beograd i Srbija mogu da razmene iskustva sa Egiptom. Mislim da Beograd nije svestan bogatog nasleđa koje ima, kao što su na primer ostaci vinčanske kulture stare 4.000 godina - rekao je gradonačelnik.
Dodao je da ove godine učestvuje 700 izlagača iz 40 zemalja sveta i da su Šri Lanka, Kenija i Slovačka, koje prvi put učestvuju na toj manifestaciji, garant da će sajam biti bolji od prošlogodišnjeg.
Na ceremoniji otvaranja predstavljen je film o Republici Egipat koja je zemlja prtaner ovogodišnjeg sajma, a zamenica egipatskog ministra zaduženog za turizam Gada Šalabi, ističući dobre odnose Srbije i Egipta, kazala da je ovo dobra prilka da se ti odnosi dodatno unaprede.
Prema njenim rečima, dosadašnje jake veze Srbije i Egipta, biće ojačane i u narednim godinama, naročito, kada je u pitanju turistička saradnja budući da je, kako je rekla, Egipat godinama važna turistička destinacija za srpske goste i obratno.
Istakla je da je važna i dobra geografska pozicija dve zemlje i da let između Srbije i Egipta traje oko tri sata.
- Nadam se da ćete imati priluku da osetite našu ljubaznost i turističke i kulturne potencijale - rekla je Šalabi i dodala da su predstavnici te zemlje veoma zadovljni što su ovogodišnji partner sajma turizma u Beogradu i što će moći da predstave turističku ponudu.
Na Sajmu turizma predstavio se i Centar beogradskih festivala (CEBEF). Direktor Damir Handanović istakao je da je manisfestacija Beogradska zima 2019/2020 bila najposećenija do sada.
- U protekloj 2019. organizovali smo 162 programa na 45 lokacija u gradu, sa 800 izvođača i preko milion i po gledalaca - rekao je Handanović.
U okviru sajma turizma predstaviće se oko 700 izlagača, a ostalih 200 u okviru pratećih sadržaja, budući da se paraleno održavaju još tri sajamske manifestacije - sajam vina, sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo i sajam suvenira.
Prvi put na sajmu učestvuju Šri Lanka, Kenija i Slovačka, a Egipat će biti zemlja partner koja ć predstaviti brojne turističke potencijale destinacije na crvenom moru, ronjenje u Šarm el Šeiku, gastronomsku ponudu, I novi muzej koji se gradi blizu piramida.
Tokom četiri dana, očekuje se da će manifestaciju posetiti oko 70.000 ljudi.
Srbiju je prošle godine posetilo više od 3,5 miliona turista i ostvareno je više od 10 miliona noćenja.
Izlagački koncepti biće u halama 1, 2, 3 i 4, radno vreme sajma biće od 10 do 19 časova, a na dan zatvaranja sajma, 23. februara, biće od 10 do 18 sati.
Cena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posete 300 dinara, dok je cena porodične ulaznice (za roditelje sa decom starosti do 16 godina) 800 dinara.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.