Počeo 27. Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu: Izvedena predstava "Rolerkoster" Ateljea 212
Predstavom "Rolerkoster" Ateljea 212 iz Beograda počeo je 27. Jugoslovenski pozorišnji festival „Bez prevoda“ u Užicu, a narednih dana za nagradu Ardalion takmičiće se još šest najboljih pozorišnih predstava iz produkcije Srbije, Hrvatske, Crne Gore i BiH/Slovenije.
"Nekada davno, jako davno, bio sam u jednoj zemlji dalekoj pozorišno dete, tu zemlju smo zvali Jugoslavija, osećanje pripadnosti koje je počivalo jednako na Zagrebu, Sarajevu, Beogradu i Skoplju, gde su reči sloboda, bratstvo jedinstvo i ravnopravnost predstavljali sistem vrednosti u koji smo verovali, svet u kom smo se radovali i od kog smo očekivali bolju budućnost - to osećanje je za mene sasvim pouzdano i trajno i zato volim užički festival", rekao je scenograf Radivoje Dinulović otvarajući festival.
Druge festovalske večeri publika će imati priliku da gleda Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda i ''''Čudo u Šarganu'''' Ljubomira Simovića, a u režiji Jagoša Markovića.
Trećeg dana na repertoaru je „Eićmann u Jeruzalemu“ Zagrebačkog kazališta mladih u režiji Jerneja Lorencija.
Domaćini, Narodno pozorište Užice, nastupiće četvrte festivalske večeri sa predstavom „Mesec (dana) na selu“, po tekstu Ivana Turgenjeva i u režiji Milana Neškovića.
Pozorište Prijedor i Gledališče Koper postavljaju na užičke pozorišne daske u subotu predstavu po tekstu Gorana Vojnovića “Jugoslavija, moja otadzbine“ u režiji Marka Misirača.
U nedelju je na repertoaru „Bez portfelja“ Gradskog požorišta Podgorica i Festivala Barski ljetopis, po tekstu Stevana Koprivice i u režiji Branislava Mićunovića.
Poslednje festivalske večeri Narodno pozorište Beograd izvešce Tolstojev „Rat i mir“, za koji režiju potpisuje Boris Liješević.
Festival se održava pod sloganom „Parče hlaba, parče neba“, a njegovom otvaranju prethodila je tradicionala izložba najboljih fotografija Radovana Baje Vujovića nastalih na prethodnom festivalu i nastup Gradskog hora "Glas".
"Želim da se zahvalim svima koji su utemeljili ovaj Jugoslovenski pozorišni festival "Bez prevoda" koji nas vraća u jednu drugu epohu, možda bolju, mnogi ne pamte, a neki pamte. Pozorište je čudesna iluzija koja je stotine miliona ljudi obuzela, ona je svet mašte, imaginacije, fantazije", rekao je, otvarajući izložbu, istoričar umetnosti i publicista Dragiša Milosavljević.
"Eichmann u Jeružalemu", najbolja predstava na JPF u Užicu
"Eichmann u Jeružalemu" Zagrebačkog kazališta mladih najbolja je predstava 27. Jugoslovenskog pozorišnog festivala “Bez prevoda” koji je dodelom nagrada sinoć okončan u Užicu.
Ardalion za najbolju režiju pripao je režiseru ove predstave Jerneju Lorenciju.
Kako je stručni žiri objasnio, predstava "Eićmann u Jeruzalemu" je najbolja zbog "hrabrog i beskompromisnog istraživačkog i analitičkog pristupa i postupka koja dovodi do suočavanja sa dubokim posledicama Holokausta koje dosežu do današnjih dana, a posebnu vrednost čini sadržajna, stilska i poetička celovitost svih segmenata predstave, dok je režiser na delikatan, slojevit i snažan rediteljski postupak stvorio duboku emotivnu i otrežnjujuću predstavu"
Ardalion za najbolju žensku ulogu dodeljen je ravnopravno Katarini Bistrović Dervaš, Miji Melćer i Luciji Šerbedžiji za stvaralački angažman i nadahnutu, svedenu i preciznu kolektivnu glumačku igru u “Eićmann u Jeruzalemu”, a ravnopravno je dodeljen i Ardalion za najbolju mušku ulogu Dadu Chosiću, Franu Maškovicu, Pjeru Meničaninu, Rakanu Rushaidatuu i Vedranu Živoliću za stvaralački angažman i nadahnutu, svedenu i pereciznu kolektivnu glumačku igru.
"Jasno je da je jedna predstava izašla u prvi plan u odnosu na sve to što smo gledali, jer specifična situacija je nastala u tome da ravnopravno delimo nagrade i to mi se čini da je iskorak u onome što je bio uobičajen pristup do sada, a to smo uradili, jer smatramo da bi bilo nepravedno i neistinito naglašavati neke od autorskih doprinosa u jednom duboko kolektivnom činu", rekao je predsednik stručnog žirija Radivoje Dinulović.
Ardalion za najbolju scenograqfiju dodeljen je Andreji Rondović za predstavu "Mesec (dana) na selu" u produkciji Narodnog pozorišta Užice za koncept i artikulaciju scenskog prostora koji značajno doprinose poetici predstave i glumačkoj igri, dok je za epizodnu ulogu nagrađen Igor Borojević za ulogu Islajeva, za snažan i emotivan glumački izraz, a specijalnom nagradom Jelena Mijović za konsekventno i savremno dramaturško tumačenje klasičnog dramskog teksta.
Nagrada Ardalion za najbolju kostimografiju dodeljena je Bojani Nikitović za predstavu "Rart i mir" Narodnog pozorišta Beograd, za složeno rešenje koje objedinjava epohu i savremeni kostim.
Ardalion za najboljeg mladog glumca i nagrada Politike "Avdo Mujčinovic" dodeljena je Teodoru Vinčiću za ulogu robota Šile u predstavi "Rolerkoser" Ateljea 212 iz Beograda za autentičan, studiozan i ekspresivan glumački pristup.
Publika je najvišu ocenu, 4,84 od mogućih 5, dala predstavi po Tolstojevom tekstu "Rat i Mir" Narodnog pozorišta Beograd, a u režiji Borisa Liješevića.
Ovogodišnji 27. JPF odigravao se pod sloganm "Parče hleba, parče neba".
Video: Počeo 27. Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu: Izvedena predstava Rolerkoster Ateljea 212
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Mrtav pijan NAGAZIO 200 NA SAT! Presretači zaustavili vozača (39) kod Loznice, odmah priveden
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mujo
Jugoslavija i dalje postoji. Svi smo tu. Samo su nas drugacije organizovali. Zivela saradnja, postovanje, rad, red, a i ljubav.
Podelite komentar