Počela radionica plesnog i pozorišnog umetnika Willyja Pragera u Beogradu

 ≫ 
  • 0

Willy Prager, performer i koreograf iz Bugarske, započeo je radionicu “Reformulation as a tool for creating a work”u Kulturnom centru Magacin, koja se završava 5. aprila. Ovom radionicom počeo je besplatni obrazovni program Puzzle#6 u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples, koji traje do kraja novembra 2022. godine, sa završnom prezentacijom 27. novembra.

O konceptu radionice Willy Prager je rekao: “Predstavljam učesnicima alate i sredstva kojima mogu da kreiraju rad. Oni “parazitiraju” na već postojećim radovima i od toga prave sopstvena dela, a kroz razmenu svojih ideja s drugim polaznicima. Idemo i u Narodni muzej kako bismo pronašli odgovor na pitanje “šta je to što u stvorenoj slici nedostaje?”. Svako će potražiti ono što mu nedostaje u već postojećem materijalu, koristeći ovom prilikom vizuelnu umetnost kao inspiraciju”.

Marijana Cvetković, članica Stanice Servisa za savremeni ples, povodom početka radionice se osvrnula i na razvoj ovog programa tokom poslednjih nekoliko izdanja: “Svake godine je sve više i više raznovrsnih prijava ljudi koji u tom polju prepoznaju prostor za sopstvena istraživanja, iako dolaze iz drugačijih disciplina. To je za nas potvrda da ples i koreografija imaju jak sintetički kapacitet, da objedinjuju i pokreću upotrebu različitih umetničkih jezika i diskursa. Mislim da je to jako pozitivno ne samo za Puzzle program, već i za kapacitet plesne scene da bude zaista komunikativna”.

Đorđe Živadinović Grgur, glumac i polaznik Puzzle programa, o dosadašnjem toku ovogodišnjeg programa je rekao: “Vrlo je zanimljivo što se vraćamo na strukturu koja ima veze sa pozorištem i sa uspostavljanjem neke vrste koncepta – uvođenja dramaturgije, metodologije i sistema koji ima za cilj proizvodnju scenskog dela, neke minijature izvođačke prirode”. O samom Puzzle programu on je dodao: “Ovo je treći put da sam učesnik. Puzzle mi je doneo puno novih saradnji sa kolegama i vršnjacima koji imaju slična interesovanja, kako i velika imena iz sveta koreografije i performansa s kojima smo radili u okviru radionica. To je za mene zaista dragoceno iskustvo koje me je poguralo u daljem istraživanju i eksperimentisanju”.

Radionica Vilija Pragera Foto: Marko Milić

Multidisciplinarni umetnik Aleksandar Zain je takođe dugogodišnji polaznik Puzzle radionica: “Privukla me je sama struktura ovog programa. Generalno, interesovanje za savremeni ples je kod nas vrlo usko. Stoga je ovo bio jedini program gde neko iz sveta umetnosti, ko želi da se bavi savremenim plesom, može da dođe i da nešto nauči. Na ovoj radionici mi je interesantan rediteljsko-koreografski odnos prema dobijenom tekstu. Mi ne znamo koji je čiji tekst, a treba da ga stavimo u određenu strukturu i postavimo kao komad, da nađemo način da ga interpretiramo”.

Willy Prager, prvi ovogodišnji predavač, plesni je umetnik, koreograf i osnivač festivala Antistatic u Sofiji. Magistrirao je na programu Solo, dance, authorship na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Takođe je diplomirao na eksperimentalnom programu Teatar-Studio 4KSC i na programu Sintetičke scenske umetnosti Univerziteta u Plovdivu. Njegov rad je predstavljen na festivalima u Bugarskoj, Srbiji, Nemačkoj, Sloveniji, Rumuniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Češkoj, Austriji, Makedoniji, Bosni, Francuskoj, Egiptu. Willy Prager je jedan od osnivača balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy, Brain Store Project Foundation, Međunarodnog festivala za savremeni ples i performans Antistatic, Bugarske plesne platforme i „Magazina za ples“, godišnjeg izdanja za balet, savremeni ples, performans i plesnu kulturu.

(Telegraf.rs)

Video: Željka Bojić je jedna od njih, ona čeka na transplantaciju jetre i ima samo jednu poruku

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA