Snažan aplauz za Miloša Bikovića: Premijera predstave koju je čuveni Breht dorađivao 37 godina

 ≫ 
  • 2
Premijera predstave Baal Premijera predstave "Baal" / Foto: ATA Images

Premijera veoma očekivane predstave “Baal” prema drami Bertolta Brehta, a u režiji gosta iz Slovenije Diega de Bree, održana je sinoć pred punim gledalištem Beogradskog dramskog pozorišta, koliko to dozvoljavaju mere usled pandemije.

Publika je snažnim aplauzom pozdravila Miloša Bikovića u glavnoj ulozi, koji se ovim projektom nakon nekoliko godina ponovo vraća na beogradsku pozorišnu scenu sa novom ulogom, a u prvim redovima je bila i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković.

Premijera predstave Baal Vanja Nenadić u predstavi "Baal" / Foto: ATA Images

Pod novim upravnikom, rediteljem Jugom Radivojevićem, BDP je za kratko vreme iznedrilo nove predstave u “čitanju” regionalnih reditelja, koji su ili nikada pre, ili retko kada stvarali u prestonici Srbije.

Takav je i slovenački umetnik Diego de Brea, jedan od uspešnijih i cenjenijih u poslednje dve decenije, koji je sa ansamblom pretežno mladih glumačkih pojačanja BDP-a stvorio neobičnu, energičnu i potresnu predstavu, baziranu na čak pet verzija komada “Baal” nemačkog pisca.

Antologijski autor Breht je u rasponu od 37 godina dorađivao svoju kompleksnu, višeslojnu i veoma mučnu dramu, koja je na kraju imala rezultat kao da je u pitanju čitava serija od pet epizoda na istu ili sličnu temu, u jednoj celini.

Reditelj je zapravo spajao svih pet verzija te drame, oslanjajući se na poslednju varijantu, i onda je uklapao koliko je mogao da bude pratljivo i da se ne odluta previše u različite stilove.

Protagonista se nalazi u nekom nedefinisanom vremenu i prostoru, odnosno može da se dešava bilo kada i gde, što je univerzalna postavka, koja u tumačenju reditelja sklonog eksperimentisanju ne nudi mnogo nadu u bolje sutra, već je smrt - jedini izlaz.

Centralna figura drame je Baal, naslovni anti-heroj, koga igra Biković, trenutno apsolutno najveća filmska zvezda u Srbiji, sa ozbiljnom karijerom u Rusiji, gde uveliko dobija glavne uloge u visokobudžetnim projektima.

Biković je blistao u prethodnim projektima svog matičnog teatra, najpre kao junak drame “Kad su cvetale tikve”, a briljirao je i kao grubijan i negativac u komadu “Palilulski roman” Branislava Nušića.

Priča o izgubljenom ljubitelju žena, pesniku, hedonisti, u stilu izvitoperene verzije Kazanove ili Don Žuana, vodi publiku na mučno putovanje kroz svoju paklenu dušu, um, emocije, patnju, nezadovoljstvo, obimnu depresiju, i sa velikim porivom da povređuje druge oko sebe, oba pola.

Ipak, koliko god voleo žene, toliko ih i mrzi, ne libi se da čini nasilje nad njima, koje vodi u razne posledice, a opet i ne može bez njih, i nezaustavljiv je u rušenju tuđe sreće, drugih brakova ili emotivnih veza, bez imalo griže savesti, zastrašujuće brutalno.

Osim Bikovića, glumački su se istakli Jana Milosavljević, Maja Ranđić, Vanja Nenadić, Miodrag Radonjić i Dunja Stojanović.

Video: Miloš Biković oduševio Biljanu Čekić: Nadam se da ćemo se uskoro sresti u kadru

(Telegraf.rs)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA