
Brajan Rašić: Moj profesionalni put je trasirala ljubav prema muzici i fotografiji
Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je fotograf Brajan Rašić koji je govorio o izložbi "30 godina britpopa kroz objektiv Brajana Rašića - Where Were You While We Were Getting High?".
Rašić je rekao da svaki fotograf ima svoju priču, a njegov profesionalni put je bio spoj mladalačke emocije i ljubavi prema muzici i fotografiji, zbog čega se bio uputio u London.
"Kad se setim početaka, nisam na nečemu radio, da kažem: 'Ja sad hoću da budem veliki fotograf ili da slikam ovo. Ne, išao sam iz dana u dan, probao da organizujem neke stvari i onda se to sve desi na kraju", naveo je Rašić.
Rašićevom izložbom, koja traje do 20. aprila u "Elektropionir antišopu", nedavno je počela muzička Kontakt konferencija.
Na otvaranju izložbe bili su Rašićevi prijatelji muzičari Momčilo Bajagić Bajaga, Zoran Kostić Cane, Nebojša Anrtonijević Anton, Srđan Gojković Gile i drugi.
"Bilo je predivno otvaranje. Što je rekao moj drug (novinar Branko) Rosić: 'Pa Brajane ovde imaš više ljudi nego koncert neke beogradske grupe!'. Stvarno je bilo puno", rekao je Rašić.
Prema njegovim rečima, izložba donosi 25 fotografija, a ideja da bude posvećena britpopu se desila pošto je sastav Oejzis (Oasis) krenuo pre 30 godina, a sada su se ponovo okupili za turneju.
"Odbrao sam te fotografije, među kojima su glavni predvodnici britpopa Oejzis, Blur, Palp (Pulp), i Robi Vilijams (Robbie Williams) je tu, i Rejdiohed (Radiohed)", pomenuo je fotograf.
Video: Svaki fotograf ima svoju priču: Brajan Rašić otvorio dušu
Rašić je istakao da su na izložbi tri fotografije sa legendarnog nastupa Oejzis na festivalu Nebvort (Knebworth) 1997. godine, gde je bilo 250.000 ljudi u dva dana.
Gitaristu Oejzis Noela Galagera (Gallagher) Rašić je znao još dok je bio roudi sastava Inspajral karpets (Inspiral Carpets), i dodao je da je i basista Motorheda (Motorhead) Meli Kimister (Lemmy Killmister) bio roudi gitaristi Džimiju Hendriksu (Jimi Hendrix).
Rašić je dodao da su na izložbi predstavljeni i sastavi Džejms (James) i Stoun rouzis (Stone Roses), a da je izbor vršiou zavisnosti od benda ili značaja same fotografije, odnosno bilo mu je "važno da je fotka okej".
Prisetivši se kako se u Londonu mnogo stvari dešavalo svakog dana, Rašić je priznao da je znao da fotografiše i tri koncerta iste večeri.
"Morao sam da trčim, da jurim da bi to ovekovečio. Moja je fototeka vrlo eklektična, različita, obuhvata sve moguće oblike muzike, od Madi Vatersa (Muddy Waters) do Majlsa Dejvisa (Miles Davis)", naveo je Rašić.
Slikao je i Čaka Berija (Chuck Berry), Rolingstons (Rolling Stones), Dejvida Bovija (David Bowie), Pink Flojd (Floyd) i brojne druge, a Rašić je istakao da je među njegovim fotografijama mnogo muzičara koje iskreno voli.
"Kada mi kažu ljudi da je to nešto što se vidi na fotografijama, onda to meni ide na čast, jer sam to tako video i slušao sam to. Nisam samo fotografski pristupao", naveo je fotograf.
Upitan da li je propustio nekoga da fotografiše, Rašić je rekao da nije slikao samo ono što je bilo nemoguće, odnosno muzičare koje su ranije preminuli poput Hendriksa, Džima Morisona (Jim Morrison), Marka (Marc) Bolana i Dženis Džoplin (Janis Joplin).
Rašić je naveo da nije mogao da fotografiše ni Džona Lenona (John Lennon), ali jeste preostalu trojicu Bitlsa (Beatles).
"Ovo ostalo, manje više sam pokrio", zaključio je Rašić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Požar u Zagrebu: Snimci sa lica mesta
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.