Apokaliptika i posle 27 godina sa zadovoljstvom svira Metaliku: Na koncertu u Beogradu publika glavni vokal

   ≫   
Čitanje: oko 8 min.
  • 0

Finski bend Apokaliptika (Apocalyptica) nastupio je večeras u Hangaru, gde su svirali pesme metal benda Metalika (Metallica). Oni su se na taj način vratili "korenima" i dali omaž početku svoje muzičke karijere, koja se razvila iz toga da su prijatelji koji sviraju violončela obradili nekoliko pesama Metalike.

Njihov prvi album "Apocalyptica plays Metallica" doveo ih je do nečega o čemu nisu ni sanjali - da počnu da pune arene, a kasnije i objavljuju svoju muziku. 27 godina kasnije, vratili su se muzici od koje je sve počelo i objavili album "Apocalyptica plays Metallica Vol. 2", na kom se nalazi devet pesama Metalike u novom ruhu.

Kako su i sami rekli, kada su 1996. prvi put svirali pesme Metalike, svirali su ih tačno onako kako su one do tada zvučale. Ovog puta, sa 27 godina iskustva više, imali su drugačiji pristup, pa su samim tim pozvali i članove Metalike da gostuju na albumu.

Publika je imala priliku da čuje bend kako svira pesme Metalike, s obzirom na to da je Apokaliptika svirala Metaliku u Beogradu 2017. godine u Hali sportova, u okviru turneje kojom je obeležena desetogodišnjica izlaska prvog albuma, kao i 2019. godine na Ušću, u okviru manifestacije Noć muzike. Oni su, takođe, svirali Metaliku i na besplatnom koncertu u Novom Sadu 2022. godine, održanom u okviru obeležavanja tog grada kao Evropske prestonice kulture.

Dve godine kasnije, vratili su se u Srbiju, ponovo svirajući Metaliku, ali u drugom obliku. Ipak, na temu Apokaliptike vratićemo se kasnije, jer je potrebno, barem na kratko, usmeriti pažnju na bend koji je ove večeri bio njihova predgrupa - takođe finski bent Arktis (Arctis).

Ovaj, kod nas prilično nepoznat bend, objavio je svoj debitantski album pre tačno mesec dana, a turneju sa svojim sunarodnicima  Apokaliptikom iskoristio da ga promoviše. Ovaj bend doneo je kompletno drugačiji zvuk od Apokaliptike. Doneli su elektro-pop zvuk pomešan za žestokim gitarskim zvukom i žestokim bubnjevima karakterističnim za metal muziku i specifičnim ženskim vokalom.

Sudeći po pesmama koje su odsvirali u Hangaru, njihove pesme dovoljno su raznolike da se ne utapaju u jednoličan zvuk, već sa sobom nose dinamiku. Za one koji vole takav zvuk, bend Arktis mogao bi da bude izuzetno primamljiv, te na taj način izgradi veću muzičku karijeru, u čemu će im definitivno pomoći turneje sa bendovima popit Apokaliptike, kao i to što su album objavili pod imenom poznate izdavačke kuće.

Zvuci Metalike uz tri violončela

Apokaliptika, sada već domaća u Srbiji, svoj poslednji koncert na ovoj turneji počela je žestoko. Članovi benda, poznati po svom muzičkom umeću, ali i harizmi i divnom odnosu sa publikom, koncert su otvorili nizom proslavljenih pesama Metalike poput "Ride the lightning", koja otvara i njihov deseti album, "Enter Sandman", "Creeping death", "For whom the bell tolls".

Publika je bend dočekala uzdignutih ruku i otvorenog srca, spremna da, zajedno sa bendom, predstavljajući njegov vokal, napravi koncert za pamćenje. Kako je bend čisto instrumentalni, sa tri violončela i bubnjem, publika je bila ta koja je pevala pesme Metalike na sav glas. Tako je koncert Apokaliptike u Hangaru bio više od pukog nastupa pred publikom - postao je sveobuhvatno iskustvo.

Članovi benda, virtuozi na svojim instrumentima, imajući ljubav prema klasičnoj muzici, ali i metalu, dali su, po drugi put, pesmama Metalike fantastičan novi zvuk, time podsećajući koliku moć nosi muzika i koje granice prelazi da bi stvorila nešto što je zaista nezaboravno.

Među pesmama koje su dobile potpuno novi zvuk kada ih je Apokaliptika preuzela, bila je "St. Anger". Ova pesma, kao i istoimeni album je, kada je objavljena 2003. godine, kod fanova Metalike proizvela oprečne reakcije jer je donela naizgled loš, nekvalitetan zvuk - bubnjevi su bili zvonki, nije bilo hitarskih soloa i snažnih, prepoznatljivih rifova. Apokaliptika joj je udahnula novi život, zvuk violončela dao joj je novu snagu. Iako je i startu zadržan sličan zvuk bubnjeva, oni tokom pesme dobijaju na snazi, a violončela pesmi donose više melodičnosti, iako nekako uspevaju da zadrže i sirovost pesme.

Kao i uvek, članovi Apokaliptike ne propuštaju priliku da razgovaraju sa publikom, te je i ovog puta bilo razgovora koji su, kao i do sada, umeli da budu i prilično duhoviti.

- Prešli smo dug put od prvog albuma do ovde. Ovo je pesma koja se nalazi na našem desetom albumu. Mislimo da ovaj rif odlično zvuči na violončelu, a Srbija neka presudi da li je tako - najavio je vodeći violončelista benda Pertu Kivilakso pesmu "Master of puppets".

Publika je, kako je delovalo, bila saglasna sa bendom da rif spomenute pesme odlučno zvuči odsviran na violončelima, oduševljeno ju je dočekala i ispratila gromoglasnim pevanjem i reagovanjem na svaki poziv benda da se peva glasnije ili da se ruke podignu u vazduh, a glavni za takvu vrstu animacije publike i podizanje atmosfere bio je upravo Pertu.

Nakon ozbiljnog izliva energije kako benda, tako i publike, atmosfera je postala smirenija jer je usledila pesma koja je laganija i nosi melanholičnu energiju. Trojica violončelista ovog puta sedeći su odsvirali jednu od verovatno najpoznatijih pesama Metalike - "Nothing else matters". Publika je još jednom horski pevala, ali nekako melodično i svečano, što je upotpunilo atmosferu, a članovima benda izmamilo osmehe na lica. Reći da je bend bio oduševljen nije preterano, s obzirom na to da je na kraju pesme Pertu Kivilakso kleknuo i poklonio se publici, rukama pokazujući srce.

- Ovo je sjajan i nostalgičan osećaj. Ovo je koncert broj 48 na ovoj turneji, već smo malo umorni, ali vi ste sjajni i prelepi i dajete nam svu energiju koja nam je potrebna. Mi dolazimo iz Finske, sviramo violončela i moje ime je Pertu Kivilakso. On zaslužuje svu vašu pažnju, gospodin bas čelo Pavo Lotjonen! Hajde da napravimo takmičenje u navijanju, da vidimo ko će da dobije najviše ovacija. Naš bubnjar, Miko sjajni Kakuriniemi! - rekao je Pertu, a novi bubnjar benda, koji je zamenio bubnjara Mika Sirena, koji je posle 20 godina napustio bend, ustao je i pozdravio publiku.

Dok su trajale ovacije za njega, na platnu iza njegovih leđa pojavio se njegov lik u zelenoj boji, dok su mu oči svetlele crveno. Pertu je potom prestavio i poslednjeg violončelistu benda.

- Njegov osmeh govori sve. On voli cas i donosi nam sreću svake večeri. Gospodin rif čelo, master Eika Topinen! Da li volite Metaliku? Da li volite kada Apokaliptika svira Metaliku na smešnim instrumentima? Da li želite još? Pa, nemate izbora, jer mi ćemo da nastavimo zato što mi radimo šta mi hoćemo, a naredna pesma je "Seek and destroy". Hoću da vidim ruke u vazduhu - rekao je Kivilakso.

Publika se svesrdno odazvala na taj poziv, sve ruke su bile u vazduju i još jedno je nastupilo gromoglasno pevanje. Tokom ove pesme Eika Topinen je, zajedno za publikom, pevao refren pesme, što je izazvalo oduševljenje.

Nakon odsvirane "Seek and destroy" bend se povukao sa bine, ali publika ih je dozivala da se vrate, a znala je da će to i da se dogodi, jer su članovi tima benda na binu izneli stolice, što je nagoveštavalo da će finiš koncerta da bude uz pesmu koja je laganija od prethodne. Na platnu u pozadini bine je prikazan spot pesme "One", u kojoj su na novom albumu gostovali pevač Metalike Džejms Hetfild i njihov basista Robert Truhiljo, a moglo je da se čuje Hetfildovo šaputanje koje je uvodilo u pesmu.

Bend se vratio na binu, a dok su svirali pesmu, na razglasu je išao i snimak Hetfildovog glasa u ovom novom, potpuno drugačijem izvođenju pesme "One". Umesto da peva, Hetfild je ovog puta imao naraciju, gotovo dramski monolog, što je veoma drugačije od originala i sigurno je da će publika pronaći svog favorita između dve verzije pesme. Dok je Hetfildov glas govorio, publika je pevala stihove, što je, zajedno sa muzikom, stvorilo novo umetničko delo.

Nakon odsvirane poslednje pesme na koncertu, bend se još jednom obratio publici. Ovog puta, za mikrofonom je bio violončelista Eika Topinen, koji se pozdravio sa prisutnima.

- Fantastični ste! Čast je završiti turneju ovde sa vama, sjajnim ljudima Srbije. Bili smo na putu devet nedelja, odsvirali 48 koncerata. Zato želim da kažem hvala timu koji je radio sa nama, ustajao rano i pripremao šou svaki dan u novom gradu. Često ne znamo koliko je truda zaista potrebno da bi se jedan koncert održao. Potrebno je mnogo posvećenosti. Veliki aplauz i za bend Arktis, koji je svirao pre nas. Želim i da se zahvalim svakoj osobi ovde koja je odvojila vreme da dođe i da nas podrži. Hvala vam na vašoj ljubavi. Vi ste ti bez kojih sve ovo nije moguće. Uživajte u ostatku večeri, laku noć i lepo spavajte. ako niste slušali naš deseti album, poslušajte ga, jer nikada ne znate šta ćemo da sviramo narednog puta. Jer mi smo Apokaliptika i mi sviramo ono što mi hoćemo. Sigurno ćemo se vratiti. Volite druge i volite sebe - poruka je kojom je koncert završen, a članovi benda i njihove ekipe izgrlili su se, čestitajući jedni drugima na uspešno završenoj turneji.

Važno je napomenuti da je bubnjar koji je sa bendom svirao na ovoj turneji, izuzetno doprineo kako zvuku, tako i atmosferi. Sa sobom nosi izuzetnu energiju i emociju i na sjajan način je uspeo da zameni dosadašnjeg bubnjara, koji je 20 godina bio deo Apokaliptike.

Srpska publika definitivno je bila prava za završetak turneje jer je više puta različitim bendovima, a naročito ovom, pokazala kakvu energiju donosi sa sobom na koncerte. Ostaje da čeka naredni koncert Apokaliptike u nadi da će tada da sviraju svoju muziku, s obzirom na to da su poslednja četiri koncerta (uključujući ovaj) svirali pesme Metalike, a da su svoje pesme poslednji put u našoj državi svirali devet godina.

(Telegraf.rs)

Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA