Borbe za mentalno zdravlje, visoki standardi... Šta se krije iza scene kada ljudi žele da postanu K-pop idoli
Novi dokumentarni serijal "K-Pop Idols" daje gledaocima intiman pogled na živote i borbe K-pop zvezda, istražujući pravu cenu ostvarenja u južnokorejskoj muzičkoj industriji.
Serija prati Džesi (Džesika Ho), korejsko-američku reperku koja kuje novi put nakon što je napustila izdavačku kuću Psaja, grupa Blackswan, u potrazi za globalnom slavom, ali koja je nazadovala zbog međuljudskih sukoba; i Cravity, devetočlani dečački bend koji pokušava da stekne ime nakon što je debitovao tokom pandemije Covid-19.
Dok je Džesi na korejskoj muzičkoj sceni otkako je objavila svoj debitantski singl 2005. godine, Cravity je bend koji pokušava da stvori sopstveni stil i prostor na prepunom tržištu. Blackswan postoji više od jedne decenije sa različitim članovima, ali pokušava da pronađe svoj put u svojoj trenutnoj iteraciji, koja se razvija kako se serija razvija.
Južnokorejski kulturni izvoz je eksplodirao tokom protekle decenije, sa super-grupama kao što su BTS i Blackpink koje su bile na vrhu međunarodnih muzičkih lista i K-drama serijama koje su postigle masovnu popularnost na platformama za striming.
Prateći izvođače dok kreću na svetske turneje, dele emotivne trenutke i prolaze kroz iscrpljujuće višečasovne treninge, nova emisija serija nudi uvid u veoma konkurentnu industriju vrednu više milijardi dolara koja svoje mlade zvezde drži po izuzetno visokim standardima.
K-pop idoli, od kojih mnogi počinju da treniraju kao mladi tinejdžeri, često su podvrgnuti intenzivnom pritisku svog strogog menadžmenta, radne kulture koja je povezana sa krizom mentalnog zdravlja u industriji. Nekoliko K-pop zvezda oduzelo je sebi život poslednjih godina, što je izazvalo izlive tuge obožavalaca.
Borbe za mentalno zdravlje
Jedna od glavnih priča usredsređena je na sukob između članova Blackswan-a Leje i Fatu, koji počinje kada Leja na društvenim mrežama objavi da joj je dosadno tokom društvenog okupljanja u porodičnoj kući Fatuove nakon prvog okupljanja grupe.
Leja kasnije kaže da joj je to okupljanje teško palo jer joj je nedostajala sopstvena porodica kod kuće u Brazilu, borba o kojoj naširoko govori tokom serije. Ona takođe govori o svojoj depresiji i stigmi koja dolazi sa otvorenim govorom o mentalnom zdravlju.
"Znam da sam bolesna", rekla je brazilska pevačica. "Ovde u Koreji, depresija nije bolest."
U još jednom ranjivom trenutku, emotivna Džesi govori o žrtvama koje dolazi sa poslom, posebno u smislu davanja prioriteta poslu nad odnosima.
„Kada se vratim kući (u) Koreju, vraćam se u praznu kuću“, kaže Džesi gledaocima. „Tako je usamljeno. Mislila sam da je ovo lep san, ali nije."
Serija takođe dokumentuje nedavne napore K-pop industrije da poveća globalnu privlačnost žanra regrutovanjem stranih talenata.
Ministarstvo finansija Južne Koreje je u junu objavilo da će zemlja uskoro pokrenuti novu šemu viza, nazvanu „K-Culture Training Visa“, za strance koji žele da treniraju K-pop ples, koreografiju i modeling.
Počevši kao bend samo za Koreje, Blackswan-ova postava koja se stalno razvija danas se sastoji isključivo od članova rođenih u inostranstvu.
Gabi i Srija su pobedile hiljade mladih žena da bi postale Blackswan „pripravnice“.
Gabina matična zemlja, Brazil, jedno je od najvećih K-pop tržišta van Južne Koreje. A Indija, odakle je Srija, je najmnogoljudnija zemlja na svetu - i negde K-pop počinje da prodire.
Žene prolaze šest meseci teške obuke korejskog jezika, repa, plesa i još mnogo toga, testirajući ne samo svoje fizičke sposobnosti, već i njihovu mentalnu otpornost.
Etikete se takođe suočavaju sa izazovima kada regrutuju strane K-pop zvezde, prema Joon Deung-rieong-u, osnivaču i izvršnom direktoru DR Music-a – jedan od njih je labavije uzde koje očekuju članovi benda.
„Sa drugim K-pop grupama ili grupama devojaka, kompanija snažno kontroliše članove. Ako kompanija kaže „nemoj se svađati“, neće se svađati“, kaže on u jednoj epizodi, misleći na sukob između Leje i Fatu.
„Ali, sa multinacionalnom grupom, svačiji jezik, kultura i način na koji se izražavaju su različiti. Dakle, nema smisla pokušavati da ih kontrolišemo na način na koji se kontrolišu korejske grupe.
Visoki standardi
Druga tema u seriji su standardi imidža tela kojih se moraju pridržavati svi K-pop idoli i ekstremne mere koje su potrebne da se to postigne. Zvezde često govore o tome koliko malo jedu i koliko treniraju, čak i kada njihovi roditelji izražavaju zabrinutost.
Gabi i Srija su stavljene na dijetu kada počnu da treniraju – Gabi da smrša, Srija da se ugoji.
Na drugom mestu, vokal Cravity-ja Vonjin kaže da je, kada je prvi put bio na audiciji za svoju zabavnu agenciju, Starship, dobio instrukcije da smrša, pa je dve nedelje jeo samo jedno jaje dnevno, izgubivši 15 kilograma.
Ove teže scene su prošarane trenucima lakomislenosti: dirljivo prijateljstvo između Gabi i Srije, dirljiv zagrljaj između Fatu i njene majke, bratstvo između članova Cravity-ja, uzbuđenje obožavalaca i visokooktanski nastupi umetnika.
Fatu iz Blackswan-a rekla je CNN-u u e-mailu da je snimanje serije „oslobađajuće jer smo imali izlaz za sve njihove zatvorene emocije“.
„Osećao sam se kao da je kamera moj terapeut“, dodala je Srija.
Serija "K-Pop idols" je dostupna na Apple TV+ od 30. avgusta.
(Telegraf.rs/CNN)
Video: Kijanu Rivs i grupa Dogstar nastupila na Arsenal festu u Kragujevcu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.