“Zapadni Balkan je atraktivno tržište za svetske umetnike”: Zaključak je vodećih ljudi muzičke industrije
Panel diskusije na kojima su učestvovali muzički stručnjaci iz Velike Britanije, SAD, Hrvatske Makedonije, Crne Gore i Srbije i koncerti bendova Letu Štuke i KoiKoi, koji su održani drugog dana KONTAKT konferencije, showcase i festivala, prevazišli su očekivanja brojnih posetilaca.
Na jednom od najznačajnijih panela ovogodišnjeg KONTAKTA, "Zapadni Balkan u očima agenata" svoje iskustvo i savete sa posetiocima i muzičkim stručnjacima iz zemlje i regiona su podelili panelisti koji su neki od vodećih ljudi muzičke indrustrije u svetu. Moderator Gordon Masson i panelisti Beckie Sugden, Carlos Abreu, Jake Beaumont-Nesbitt i Tor Breon su objasnili kompleksnost međunarodnog muzičkog tržišta i izazove sa kojima se suočavaju agenti i umetnici sa Zapadnog Balkana pri pokušaju da prošire svoje delovanje na globalnu scenu.
Beckie Sugden iz Creative Artists Agency, je istakla svoj put od novinarstva do agenta, naglašavajući važnost grešaka i učenja na sopstvenim iskustvima. Njena priča ilustruje kako se put do uspeha može sastojati od serije neobičnih i neočekivanih okolnosti: "Slučajno sam pomešala Y i S u Myspace i poslala sve promotere na sajt sa blagim porno sadržajem. Tako sam vrlo brzo stekla mnogo prijatelja u industriji, i da. I ostalo je istorija, kako se kaže."
Carlos Abreu, iz United Talent Agency, je podelio svoje iskustvo prelaska iz finansijskog sektora u muzičku industriju, naglašavajući kako promene u karijeri mogu voditi ka zadovoljstvu i uspehu. "Studirao sam finansije, ekonomiju i strategiju na fakultetu, obavljao praksu u investicionim bankama i mislio sam da će to biti moj posao."
Tor Breoniz WME Agency, je govorio o svojoj strasti prema muzici i tranziciji od studija muzike do agenata. Naglasio je važnost izgradnje mreže i razumevanja lokalnih tržišta, dok je Jake Beaumont-Nesbitt delio svoje razmišljanje o važnosti razumevanja muzičkog biznisa, lokalne kulture i novih modela zarade nakon pandemije, koji menjaju ustaljene načine. "Jedna od najboljih stvari koje radim jeste da dolazim na mesta poput Beograda ili Skoplja i prikupljam ideje o tome kako izgraditi nove poslovne modele, jer vi se ne suočavate sa propadajućom infrastrukturom kao mi u SAD-u ili UK." rekao je Beaumont-Nesbitt.
Jedna od ključnih tema bila je percepcija Zapadnog Balkana kod međunarodnih umetnika i agenata, a panelisti su istakli da, iako postoje izazovi, naš region nudi značajne prilike za razvoj karijere i proširenje fan baze. Naglašena je važnost edukacije umetnika, razbijanja predrasuda i izgradnje strategije koja uzima u obzir specifičnosti tržišta
Zaključak panela bio je da, uprkos izazovima, Zapadni Balkan predstavlja atraktivno tržište sa velikim potencijalom za međunarodne umetnike. Ključ uspeha leži u strateškom pristupu, razumevanju lokalnog tržišta i kulture, te u saradnji sa iskusnim lokalnim partnerima koji mogu pomoći u premošćavanju barijera i ostvarivanju uspešnih projekata.
Panel na temu "Žensko preduzetništvo u muzičkoj industriji" sa posebnim osvrtom na "Rok kamp za devojčice" bio je prilika da se istakne značaj ženskog liderstva i preduzetništva u okviru muzičke industrije. Diskusija je osvetlila kako inicijative poput Rok kampa ne samo da podstiču inkluziju i raznolikost već su i esencijalni za razvoj i osnaživanje budućih generacija žena u muzici. Razmatrano je kako ovi projekti pomažu u borbi protiv stereotipa i otvaraju nove prilike za žene u svim aspektima muzičke industrije.
U Spratu je održan panel “Generacijski muzičko-stilski kolektivi: Iskustva i lekcije” koji je osvetlio važnost zajedničkog delovanja muzičkih kolektiva poput Hali Gali iz Beograda i JeboTon iz Zagreba. Razmena iskustava među članovima kolektiva pokazala je kako saradnja može podstaći kreativnost, inovaciju i očuvanje specifičnih muzičkih stilova i generacijskog identiteta. Razmena iskustava među članovima kolektiva i saradnja sa medijima istaknuti su kao ključni elementi za razvoj i očuvanje bogate i raznolike muzičke kulture.
Elektropionir je bio mesto susreta panelista i posetilaca panela "Kako danas izgleda promocija mladih alternativnih izvođača u Srbiji", koji je organizovao Oblakoder magazine. Ovaj panel je osvetlio kako su digitalni mediji i društvene mreže postali nezaobilazni u promociji mladih izvođača, ali i kako postoji potreba za većom podrškom tradicionalnih medija. Iako je digitalno doba donelo nove izazove, takođe nudi i prilike za one koji su spremni da se istraže i iskoriste sve dostupne resurse u svrhu promocije svog rada. Razgovor je ukazao na to da je za uspeh potrebna kombinacija lične inicijative, podrške izdavačkih kuća i sposobnosti da se uspešno navigira digitalnim pejzažem današnjice.
Dom omladine i Dorćol Platz su ponovo bili ispunjeni do poslednjeg mesta, a publika je ostala bez daha na koncertima bendova Letu Štuke i KoiKoi.
Izuzetno raspoloženi momci iz benda Letu Štuke uverili su se koliko ih voli beogradska publika. Popularne Sarajlije za svaki koncert prirede neko iznenađenje, a ovog puta im se na sceni pridružio glumac Bane Trifunović sa kojim su otpevali pesmu “Sunce”. Pored brojnih hitova vrhunac večeri je bio dok su izvodili najpoznatije “Kao na zapad”, “Šutiš”, “Mjesto za dvoje”.
U isto vreme u Dorćol Platz-u su se okupili fanovi regionalne indie atrakcije mladog benda KoiKoi, a ovo je bio njihov prvi koncert u novoj postavi. Pored energičnog nastupa, publika je uživala i u premijeri novih pesama.
U subotu 23. marta u Eletropioniru se nastavlja konferencijski program, a od 21h u Dorćol Platz-u će biti održan dugo očekivani koncert benda Jarboli, dok će na sceni Doma omladine suvereno zavladati Bojana Vunturišević. U Drugstore-u snagu svoj delovanja će pokazati muzički kolektiv na Hali Gali žurci predstavljajući novu kompilaciju.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihajlo
A gde je taj "Zapadni" Balkan?
Podelite komentar