Održan koncert "Novogodišnji matine" na Kolarcu: Svetski, ali i domaći klasici bili na programu
Kolarčeva zadužbina i ove godine je organizovala kolažni koncert "Novogodišnji matine", koji je večeras obuhvatio višeslojan program i mnoge goste, dok je umetnik Sava Vemić bio vodeći vokal sa ansamblom "Fly me to the Moon Jazz Quintet".
U pitanju je višestruko nagrađivani operski pevač uspešne međunarodne karijere, a večeras na Velikoj sceni Kolarca dokazao je da može pevati i inostrane džez i sving standarde, kao i mnoge domaće šlagere.
Kolarac je prošle godine počeo sa novogodšnjom proslavom u formi matinea uoči dočeka Nove godine, na datum 31. decembar, koji je bio najavljen kao najelegantniji Novogodišnji matine u gradu.
Tada su koncert imali pijanisti Vasil Hadžimanov i Matija Dedić uz gošću Biseru Veletanlić, koja je bila prva dobitnica Priznanja Kolarčeve zadužbine za trajni doprinos muzičkom životu grada Beograda.
Ove godine laurati su veterani, koji naredne 2024. pune jubilarnih 100 godina - pionir džez scene iz vremena stare Jugoslavije Vojislav Bubiša Simić i slavni dirigent Mladen Jagušt.
Oni su nagrade primili nekoliko dana ranije u svom domu, a ta Priznanja im je uručio Aleksandar Peković, upravnik Kolarca, što je publika gledala preko video snimka uz detaljan portret o njihovim bogatim karijerama.
Ovogodišnji sadržajni matine je počeo u holu Kolarca, uz zvuke orgulja, koje se retko gde mogu čuti, i muziku od Johana Sebastijana Baha do "Bitlsa".
Nakon toga počeo je koncert na kojem je nastupio Kolarčev sastav "Fly Me to the Moon Jazz Quintet" sa pevačima i specijalnim gostima. Kvintet vodi poznati džez i bluz pijanista Ivan Aleksijević Pančevac. Pevačica Aleksandra Bijelić iz ovog sastava je koncert započela sa standardima "Stardust" (1927) Hoagija Karmajkla, koji je izvodio slavni Net King Kol, i "I'm Glad There Is You" (1941) Džimija Dorsija i Pola Madeire.
Koncert je uključio muziku Kola Portera, Frenka Sinatre, Dina Martina i mnogih drugih.
Na trećoj pesmi baš naziva kao i bend "Fly me to the Moon" (1954) pridružio se operski pevač, bas Sava Vemić. Reč je o džez kompoziciji Barta Hauarda i Kej Balard, koja je proslavila Frenka Sinatru, a nosi i naziv "In Other Words".
"Dobro veče, Beograde. Ja sam večeras ovde uljez iz operskog sveta koji ulazi u svet džez muzike", ukratko i duhovito Sava Vemić je pozdravio publiku večeras. Od treće pesme sve do kraja operski pevač je ostao na ovom samostalnom koncertu gde je sve numere pevao isključivo na operski uzvišeni način.
Vemić sa uspehom u inostranstvu dolazi iz Beograda gde se školovao prvo u muzičkoj školi ”S. S. Mokranjac”, onda na Fakultetu muzičkih umetnosti, da bi se od 2014-2017 usavršavao u operskom studiju Metropoliten opere u Njujorku.
Repertoar je nastavljen uz džez i sving hitove kao "The Way You Look Tonight" (1936) Freda Astera (za film "Swing Time"), kasnije poznato iz vokala Frenka Sinatre, "Let's Face the Music and Dance" (1964) u izvođenju Net King Kola, u novo vreme i Dajane Krol.
Američki džez kompozitor Kol Porter je bio u fokusu set liste pesama - "I Get a Kick Out of You" (1934) sa Frenkom Sinatrom, za brodvejski mjuzikl i kasnije istoimeni film "Anything Goes" (1936), poznate su i verzije koje su pevali Doli Parton, Ela Ficdžerald i noviji duet Lejdi Gage i Tonija Beneta.
Drugi hit Kola Portera "I Love Paris" (1953) za mjuzikl "Kan Kan" takodje je obradovao publiku, a numeru su pevali kroz istoriju mnogi, od Frenka Sinatre, Binga Krozbija, preko Doris Dej, Ele Ficdžerald do novijih Vanese Paradi i Lane Del Rej.
Sava Vemić koji je nastupao i sa velikim operskim pevačem Plasidom Domingom, nastavio je niz sa hitovima "Some Enchanted Evening" (1958) Ričarda Rodžersa, za mjuzikl (1949) i kasnije film (1958) "Južni Pacifik" (takođe je pevao Sinatra) i "Let it Snow" koji su pevali glumci Din Martin (1959) i Frenk Sinatra.
Time su završili kolekciju pesama američkih džez i sving standarda, te je Vemić sa džez kvintetom prešao na domaće šlagere. Prvi je bio hit pisan za duet "Čamac na Tisi" (1955) kompozitora Darka Kraljica, te se Vemiću pridružila pevačica Aleksandra Bijelić. Kroz istoriju jugoslovenske muzike, ovaj duet su dočarali Olivera Marković i Dušan Jakšić, Lola Novaković i Dragan Antić, kao i dečiji hor "Kolibri", sastavi "Legende", "Del Arno bend", "Šinobusi".
Isti kompozitor na listi je bio "prisutan" i sa hitom "Devojko mala" za čuveni filmski mjuzikl "Ljubav i moda" (1960) gde je pevao glumac Vlastimir Đuza Stojiljković, kasnije (1981) i rok grupa "Idoli".
Koncert je imao u listi želja i romanse "Samo jednom se ljubi" (1956) Ive Robića, "Najlepša si od sviju žena" Dušana Dančua, "Bele ruže, nežne ruže" (proslavilo Žarka Dančua i Šabana Bajramovića) i na samom kraju - "Ima dana" (1986) Dubravke Nešović, koju je pevao i Zvonko Bogdan.
Iznenađenje ovog koncerta jeste i premijerno izvođenje uživo nove verzije pesme "Milena" Arsena Dedića, koju je nadahnuto otpevala večeras domaća pop kantautorka Ana Stanić.
Ona je nedavno snimila ovaj singl na aranžman i kompoziciju Arsenovog sina, istaknutog pijaniste Matije Dedića, a pesma je svojevremeno bila posvećena glumici Mileni Dravić.
Nakon njih, Aleksandar Peković je predstavio za sam kraj savremeni džez sastav mladih muzičara "Jiv Jansi", koje je ranije pohvalio Antonije Pušić - Rambo Amadeus, prisutan u prvom redu ove noći.
Taj bend je odsvirao svoje četiri kompozicije i time se ovaj kolažni koncert od puna dva sata priveo kraju.
Svoj operski debi Sava Vemić imao je 2013. u ulozi Sarastra u Mocartovoj ”Čarobnoj fruli” u Operi i teateu Madlenijanum u Zemunu.
U Kolarčevoj zadužbini nastupao je kao bas-solo u "Misi broj 5" Franca Šuberta sa orkestrom RTS-a 2018. godine, u "Devetoj simfoniji" Ludviga van Betovena sa orkestrom FMU-a, u ”Simfoniji orijenta” Josipa Slavenskog 2013. godine., i više puta kao student solo-pevanja i kao član hora Obilić-Branko Krsmanović.
Pored opera, Sava Vemić nastupa kao solista u koncertnim vokalno instrumentalnim delima i takođe izvodi resitale:Njujork, Bruno Valter auditorijum 2017, 2016. i 2015, kao i solo resital u galeriji SANU u Beogradu (2011).
Sava Vemić osvajao je nagrade na različitim medjunarodnim i domaćim pevačkim takmičenjima u Njujorku, Los Anđelesu, Moskvi, u Italiji, i prvu nagradu na takmičenju Petar Konjović u Beogradu.
Tokom pandemije korona virusa i sezone 2020/2021 sezoni angažovan je u "Gertenrplacteatru" u Minhenu (Nemačka), gde je ostvario operske uloge: Kralj Enriko VIII u Donicetijevoj operi ”Ana Boleni”, Sarastro u Mocartovoj operi ”Čarobnoj fruli”, Gremin u operi ”Evgenije Onjeign” P. I. Čajkovskog.
Koncert solo pesama na velikoj sceni Gertnerplacteatra, gostovanje u ”La Mone” operi u Briselu u ulozi Anđelotija u novoj produkciji Pučinijeve opere ”Toska”, sve je zapisano u njegovoj umetničkoj biografiji u poslednjoj deceniji.
Povratak u Parisku operu usledio je u decembru 2021. gde je ranije (2019-2020) igrao u "Don Karlosu" Đuzepea Verdija, i Koncert solo pesama na nemačkom jeziku, kao i uloga Sarastoa u Mocartovoj ”Čarobnoj fruli”, koju je igrao i u Novom nacionalnom teatru u Tokiju (Japan), i u Pariskoj operi ”Bastilja” u operi ”Ledi Magbet” Dmitrija Šostakoviča, prema tragediji "Magbet" Vilijama Šekspira.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.