Održan koncert filmske muzike "Holivud u Srbiji" na Kolarcu
Koncert filmske muzike "Holivud u Srbiji" održan je pred punom velikom dvoranom Kolarčeve zadužbine u Beogradu.
Dirigent muzičke večeri je bila Džejn Braun iz Amerike, a nastupio je Srpski simfonijski orkestar uz troje vokalnih solista: Tamare Angelovske, Irine Plećević i Dušana Birača, iz Međunarodne operske fondacije.
Na repertoaru je bila muzika velikih svetskih hitova holivudske kinematografije iz sfere igranih i animiranih filmova uz jedno iznenađenje iz domaćeg filma na samom kraju programa.
Isti koncert sa tim repertoarom biće izveden i u ponedeljak, 27.11. u Novom Sadu na sceni Sinagoge.
Koncert je započet sa kompozicijom "Indiana Jones: Raider's March" iz popularnog avanturističkog serijala o Indijani Džonsu, od prvog dela “Indijana Džons i otimači izgubljenog kovčega” (1981) Stivena Spilberga, uz muziku Džona Vilijamsa.
Na velikom platnu su se emitovali inserti iz svih filmova čija se muzika svira na koncertu.
Isti režiser Spilberg i kompozitor Vilijams su bili na repertoaru sa čuvenim remek delom u crno beloj tehnici “Šindlerova lista” (1993), gde je bila uključena i solo violina.
Žanr epohe je uključio i istorijsku dramu "Misija" (The Mission, 1986) Rolanda Džofea, na muziku legendarnog Enia Morikonea, sa kompozicijom "Gabriel's Oboe" uz efektne soliste na violončelu i oboi.
Vokalni solisti su predstavili hit film sa 11 osvojenih Oskara “Titanik” (1997) Džejmsa Kamerona, i čuvenu baladu kanadske pevačice Selin Dion – “My Heart Will Go On” na veliko oduševljenje publike.
Takođe, repertoar je uključio i operski pop klasik “Con te Partiro' / Time to Say Goodbye” (1995) Frančeska Sartorija, koju je prvi put izveo operski pevač Andrea Bočeli, kasnije je pevao sa britanskom muzičarkom Sarom Brajtman.
Naravno, čuveni mjuzikl "Jadnici" (Les Miserables) često je na svetskim kolažnim programima ovakvih koncerata, mada retko sa dve kompozicije zaredom kao večeras - “I Dreamed a Dream” (soprano solo) i "Bring Him Home" (tenor solo).
Inače bilo je više filmskih verzija “Les Miserables” kroz istoriju filma i pozorišta, a mjuzikl prema romanu Viktora Igora igra se i u Beogradu na sceni Opere i teatra Madlenianum. Večeras na ekranu išli su inserti iz dve verzije filma - reditelja Bila Augusta (1998) i mjuzikla (2012) Toma Hupera.
Dirigentica Džejn Braun, rođena u Kaliforniji, magistar je muzičkih umetnosti na Državnom univerzitetu Kalifornije, inače profesionalni orkestarski muzičar i muzički pedagog.
Muzika kompozitora Lalo Šifrina za TV seriju “Nemoguća misija” (1966) i kasnije istoimenog filmskog serijala (1996 – 2023), obradovala je auditorijum pune velike sale Kolarčeve zadužbine, a tako se nastavilo i sa hitom “Pink Panter” (1963) u režiji Blejka Edvardsa, kompozitora Henrija Mancinija. Jedino što na velikom platnu nisu prikazani inserti iz originalnog filmskog serijala gde je urnebesnog inspektora Kluzoa igrao slavni komičar Piter Selers, već novija verzija sa glumcem Stivom Martinom.
Muzika iz animiranih Dizni filmova “Ples malog pingvina” (Happy Feet, 2006), “Kako dresirati svog zmaja” (How to Train Your Dragon, 2010) i “Zarobljeno kraljevstvo” (Frozen, 2013), obratila se mlađoj publici i njihovim roditeljima.
Poslednjih godina, Džejn Braun je dirigovala Državnim simfonijskim koncertnim orkestrom Ukrajine u Kijevu, Državnim akademskim orkestrom Republike Kazahstan, Kamernim orkestrom Dagestanske državne filharmonije, kao i u dva državna orkestra u Sankt Peterburgu (Rusija).
Ona je publici na Kolarcu večeras bila i domaćin, vodič kroz ceo program i otkrila da su na repertoaru koncerta njeni omiljeni filmovi.
Pred kraj koncerta ponovo je došla na red Dizni produkcija, ali u igranoj formi, akciona avanturistička fantazija “Pirati sa Kariba” (2003) Gora Verbinskog, na muziku nemačko-američkog kompozitora Hansa Cimera.
Iako su bili planirani u programu, “Fantastične zveri i gde ih naći” (2016) prema delu Džoane Roling i muzici Džejmsa Njutona Hauarda, nisu ipak predstavljene ove večeri.
Zato je odsvirana muzika iz romantične drame fantazije “Negde u vremenu” (Somewhere in Time, 1980) reditelja Žanoa Švarca prema romanu “Bid Time Returun” (1975) Ričarda Matesona, i kompozitora Džona Berija.
Usledio je bis, i dirigentica Džejn Braun jedino naredno delo nije otkrila, već je samo kratko dala komentar: "Sledeću kompoziciju nije potrebno predstavljati, znaćete odmah o čemu je reč".
Na ogromno iznenađenje i oduševljenje publike, orkestar je za sam kraj koncerta muzicirao uz inserte kompoziciju iz jugoslovenske ratne akcione TV serije i filma "Otpisani" (1974-1975) na muziku Milivoja Markovića, režisera Aleksandra Đorđevića.
(Telegraf.rs/Tanjug(
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gordana
Nista gore u zivotu nisam gledala. Trecerazredni orkestar, tragikomicna figura dirigentkinje iz neke americke nedodjije, utisak da je nije bilo ni proba, ocajni solisti, majstor za svetlo potpuno zakazao. Nedopustivo za Kolarac dati udarni subotnji termin Mariji Jelic, jeftina produkcija, srozavanje ugleda Kolarca.
Podelite komentar
Operator
Neverovatno da je Marija Jelić toliki trn u oku da je i ovde botuju.
Podelite komentar
Dragan Stevo
Ova strasno losa Marija Jelic je nazaustavljiva da to i pokaze ... nenzato sto kupuje diplome nego zato sto je ovo neuradjeno i jako lose ...
Podelite komentar