"Ovo nije koncert samo za ljubitelje opere…": Operska pevačica iz Beograda o dolasku dive Ane Netrebko
Mina je imala brojne uzore, a među njima je svakako i najveća operska diva današnjice Ana Netrebko, koja će po prvi put nastupiti u Srbiji 21. juna
“Ovo je događaj koji ne treba da propustite, baš zbog retke prilike da Anu i njenog supruga čujemo i uživo. Ovo nije koncert samo za ljubitelje umetnosti, već za svakog ko želi da posvedoči lepoti, snazi klasične muzike koja je najuzvišenija u jeziku emocija”, u autorskom tekstu za Telegraf piše operska pevačica Mina Gligorić.
Publika je Minu upoznala kao kao Koštanu u istoimenoj operi Petra Konjovića na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, a sve je očarala nastupima u mjuziklima pozorišta Madlenianum„Jadnici“ i „Poslednjih pet godina“. Tokom odrastanja i sazrevanja kao umetnik, Mina je imala brojne uzore, a među njima je svakako i najveća operska diva današnjice Ana Netrebko, koja će po prvi put nastupiti u Srbiji 21. juna. O značaju njenog dolaska u Beograd, na Belgrade River Fest, Mina piše u autorskom tekstu za Telegraf.
Danas, uz moje ime i prezime, kao zanimanje, poziv i profesija, stoji - operski umetnik. Sa 14 godina, kada sam upisala solo pevanje, nisam znala da ću biti deo ovog sveta, opere, sinteze svih umetnosti, gde je glas, obojen našim emocijama u službi toga. Kao mlad čovek, težite da se poistovetite sa nekim operskim umetnikom ili to dođe sasvim prirodno, kada dobijete novu kompoziciju koju ćete izvesti, neretko je poslušate na YouTube-u ili nekim drugim platformama, u želji da naučite, osvestite. Tada je Ana Netrebko bila vodeći sopran mlađe generacije, a podatak da je htela da bude glumica (što je bila moja prva želja, budući da sam bila i član šabačkog pozorišta igrajući u dečjim predstavama) je bio dovoljan da se već kao mlada povežem sa njom i definišem svoj dalji put. Uloge, arije koje je tada pevala odgovarale su mom fahu, u intervjuima je bila neposredna, prirodna, predstavljajući novi identitet operskog pevača, u humanizovanoj formi, da svi možemo uspeti uz veliki rad, ali da je i prirodno da imamo uspone i padove. Njena želja za igrom, lakoćom izvođenja zavela je mlade generacije pevača i u našoj zemlji.
Jednim delom, zahvaljujući njoj i ja sam ohrabrena da se na scenama naših pozorišta, u kojima sam angažovana, igram i istražujem, uz svu odgovornost koju opersko pevanje zahteva u tehničkom smislu.
Za veliki broj operskih umetnika, ali i ljubitelja klasične, vokalne umetnosti, dolazak Ane Netrebko i Jusifa Ejvazova biće poseban događaj, budući da nam dolaze umetnici koji su trenutno angažovani u najpoznatijim operskim kućama širom sveta. Iz ugla nekog ko je po profesiji i pozivu operski pevač, sopran, kao i Ana, čuti uživo umetnicu koja je preko 25 godina na sceni, biće implus ka sopstvenom vokalnom napretku.
Odavno vlada mišljenje da je opera elitistička umetnost, a da je umetnik biće blisko božanstvu ili nečem nedodirljivom. Vokalne sposobnosti i kompletna ličnost jednog izvođača svakako zavređuju tu pažnju, ali Anin pristup je bio drugačiji. Njeno povezivanje sa publikom na nivou neposrednosti, ljudskosti, nekoga ko je u službi umetnosti i kome je imperativ da ispriča priču, ko nas vrlo vešto uvlači u svet istine i sopstvenog preispitivanja, ju je učinio velikom zvezdom današnje operske scene. Ne treba zanemariti činjenicu da je poreklom iz Rusije i da je ta konekcija sa slovenskom dušom i slovenskom senzibilnosću doprinela da je favorizujemo na ovim prostorima, kao i zbog tamnijeg tembra njenog glasa, karakterističnog za rusko područje. Uloge koje je tumačila, različitih karaktera, od lirske Adine u “Ljubavnom napitku” do dramske Toske ili Violete u “Travijati”, nosile su ipak zajedničku misao da su ljudske sudbine iako različite, prožete osećanjima koja svaki čovek ima.
Svet se jeste promenio, mi smo mnogo više naviknuti na velike decibele zvuka, opera kao forma asocira na nešto nepoznato, daleko, a zapravo je najviši oblik umetnosti, sinteza svih drugih grana umetnosti i dokaz da je ljudski glas najmagičniji instrument, upravo zbog te svoje nesavršenosti u težnji ka savršenoj verziji zvuka, kakvo opersko pevanje zahteva, ogledalo unutrašnje konstrukcije našeg bića i naših misli, podsetnik da smo živi, da osećamo.
Ovo je događaj koji ne treba da propustite, baš zbog retke prilike da Anu i njenog supruga čujemo i uživo. Ovo nije koncert samo za ljubitelje umetnosti, već za svakog ko želi da posvedoči lepoti, snazi klasične muzike koja je najuzvišenija u jeziku emocija.
Sigurna sam da će Ana Netrebko podeliti sa nama taj svet i da ćemo biti svedoci jedne nesvakidašnje zvučne slike, bar malo duhovno bogatiji što smo imali prilike da čujemo takve umetnike.
Ulaznice za koncert dostupne na svim prodajnim mestima Ticket Vision-a i online na https://tickets.rs/tour/ana_netrebko_yusif_eyvazov_belgrade_river_fest_754
(Telegraf.rs)
Video: Kamaline pristalice cekaju u redovima da udju u kampus. Za to su dobili posebne dozvole
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.