Uz pomoć ove obmane, Led Zeppelin su dospeli na radio stanice i postali svetske muzičke zvezde
- Ako želiš da budeš na radiju pesma ne sme biti duža od tri i po minuta - pravilo je kojeg se muzička industrija dugo držala...
Mnogi izvođači ciljano su snimali i/ili prilagođavali svoje singlove tako da se uklope u radijske standarde, ali Led Zeppelin su odlučili da zaobiđu pravila koristeći se malom varkom.
- Ako želiš da budeš na radiju pesma ne sme biti duža od tri i po minuta – pravilo je kojeg se muzička industrija dugo držala. Iako toliko strogi okviri više nisu na snazi i većina današnjih hit-singlova ne odstupa mnogo od te davno usvojene minutaže, piše Mixer.
Danas se redovno srećemo i s dugim pesmama. Ako ne na radiju onda na internetu i raznim striming platformama putem kojih slušamo i otkrivamo muziku. Ali, u vreme dok nije bilo interneta, radio i klubovi bili su primarna ishodišta nove muzike, pa su se izvođači, ako su želeli da ih ljudi čuju, morali da se uklope u propisane okvire.
U svojim počecima, Led Zeppelin nikako nisu mogli da se probiju na radiju, a upravo dužina njihovih pesmama jedan je od glavnih razloga zbog kojih su ih radijske stanice u početku ignorisale. Ipak, bili su dosetljivi i smislili pomalo čudnu i smešnu (čak i bezobraznu) strategiju.
Naime, na poleđini prvog izdanja njihove prve ploče "Led Zeppelin" iz 1969. godine, uz pesmu "How Many More Times" stoji (netačan) podatak da traje samo 3:30 minuta – što odgovara tadašnjim zahtevima i standardnim okvirima radijskih hitova. Ali, pesma sa svojih 8:27 zapravo traje punih 5 minuta duže nego što je napisano.
Ideja se ipak pokazala svrsishodnom i iako nije odgovarala standardima kojih su se radijski urednici tada čvrsto držati, pesma je zasvirala na brojnim radio-stanicama. Videvši napisani (lažni) podatak o trajanju, radijski DJ-evi pustili su pesmu, pa su tako, bez obzira da li je pesma prekinuta napola ili su je ipak ostavili da odsvira do kraja, "How Many More Times" i Led Zeppelin uz mali trik našli svoj put do mnogih slušalaca.
Proučavajući omot albuma, danas mnogi pomisle kako je reč o slučajnom propustu nastalom prilikom dizajniranja i štampanja albuma, ali ta "greška" je, kako otkrivaju i sami članovi benda, bila planirana i namerna. Nisu znali hoće li plan upaliti, ali nisu imali šta da izgube. Konačno, da plan nije uspeo, znali su da pogrešan podatak mogu da opravdaju upravo činjenicom kako se ponekad dogode štamparske greške. Strategija je, zanimljivo, bila odobrena i od strane diskografske kuće.
Na kasnijim reizdanjima albuma podatak je zamenjen istinitom informacijom.
Novija istraživanja takođe su potvrdila kako su 3:30 minuta zaista idealna i za slušaoce da ne promene stanicu ako im se ne sviđa ono što čuju, ali i za radio – da im ostane prostora i za reklame.
(Telegraf.rs)
Video: Hapšenje grupe zbog pripreme teškog ubistva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.