Osmislila poklon za bratanca i pokrenula biznis: Tijanine personalizovane knjige su hit među decom
Kada je u rukama već imala diplomu psihologa, Tijana Bajić (27) iz Beograda je poželela da stečeno znanje i dodatno usavršavanje za psihoterapeuta, koje je i dalje u toku, spoji sa svojim talentima i kreativnim aktivnostima kojima se bavila od detinjstva, piše Priče sa dušom.
Ona otkriva da je u detinjstvu provedenom u Užicu oduvek nešto crtala, pisala i pravila rukama, i da je pravi trenutak da od toga nastane preduzetnički poduhvat došao 2019. godine, onda kada su se, kako kaže, sve kockice složile.
Ideja se rodila dva meseca nakon dolaska na svet njenog bratanca Viktora, za kojeg je osmislila neobičan poklon.
Spoj kreativnosti i psihologije se desio, a Tijana je znala da je na dobrom putu do svog „posla iz snova“. Tako je nastao „Radoznali vrabac“, serija personalizovanih knjiga za decu u kojima je dete imenom i likom glavni junak.
Tržišni bum Tijanina mlada firma doživljava pred Novu godinu sa izdanjem „Novogodišnja avantura“ kada mame, tate, bake, deke i ostala rodbina i prijatelji počinju da naručuju ove originalne knjige za svoje mališane. Usledili su „Svet osećanja“ za decu od tri do sedam godina, „Lepo sanjaj“ i „Knjiga o meni“ za mališane uzrasta do tri godine.
U najnovijoj knjizi „Obično neobičan dan” dva junaka (dva brata, dve sestre ili sestra i brat) stvarnost pretvaraju u maštu, koja im pomaže da u običnom vide neobično i tako se ludo zabave.
- Dok sam smišljala poklon, došla sam na ideju da napišem priču o tome kako je Viktor došao na svet, a gde je ujedno on i glavni junak. Htela sam sve to da mu ilustrujem, nacrtala sam i obojila, napravila korice i sve ručno ušila - priseća se Tijana i dodaje:
- Ideja se dopala Viktorovim roditeljima, baki i deki, kao i mojim prijateljima koji su otpočetka verovali u moj put jer znaju da sam kreativna od detinjstva. Jednostavno, znala sam da treba da nastavim dalje.
U jesen 2019. godine sve je bilo spremno, okupila je troje poslovnih partnera: programera, marketing stručnjaka i konsultanta za strategiju i biznis, sadržaj i izgled knjige bili su usavršeni, firma registrovana, a već u decembru prvi primerci su izašli iz štamparije.
- Naša vizija je otpočetka plemenita: cilj nam je da inspirišemo maštu kod najmlađih tako što od njih pravimo junake, širimo njihovo znanje i od malih nogu im usađujemo ljubav prema knjizi. Čini se da u ovome i uspevamo po povratnim reakcijama korisnika. Neprocenjive su reči zahvalnosti i pozitivni komentari od strane korisnika - otkriva Tijana.
Na pitanje da li je diplomiranom psihologu i devojci od 27 godina bilo teško da se prilagodi „preduzetničkim vodama“ i svemu onome što biznis nosi sa sobom, Tijana odgovara:
- S obzirom na to da nisam mnogo znala o preduzetništvu, bilo mi je teško u početku. Ali, kada nešto želite i kada u to verujete, tada zaista ne postoje prepreke.
„Ne bih želela da ovo zvuči kao kliše, ali zaista je tako. Onda kada ste primorani da ih upijete i naučite, nova znanja stižu i idu svojim tokom, i to brže nego što ste očekivali. Za biznis u Srbiji ili biznis uopšte neophodno je da se veruje u ideju i da se zakorači u realizaciju. A ako želite da to otpočetka bude na jednom visoko profesionalnom nivou, onda je potrebno da se okružite ljudima kojima verujete i koji imaju znanja koja ne posedujete. Planiranje je na prvom mestu u celoj toj priči“, objasnila je Tijana.
„Radoznali vrabac“ je srpski proizvod čija proizvodnja kreće iz Zemuna. Knjige se naručuju preko internet sajta, a tamo treba izabrati priču, zatim uneti detetovo ime koje će stajati na koricama i u samom tekstu.
Potom se pravi lik deteta, tako što se bira tip frizure, kao i boja kose i očiju, a onda se unosi posveta onoga ko poklanja knjigu i fotografija po želji, koja se štampa na poleđini knjige. Na taj način ta personalizovana knjiga ostaje detetu kao trajna uspomena.
- Sa stručne, psihološke strane, važno je da sadržaj knjige bude prilagođen deci, njihovom uzrastu i potrebama. Na primer, u novogodišnjoj knjizi pouke i priče se odnose na priznanje greške, na samopouzdanje, hrabrost i prijateljstvo, sledeća knjiga je fokusirana na razvoj emotivne pismenosti kod dece, dok u trećoj kroz rimovanu pesmicu dete do tri godine uči nekoliko vrsta životnja i rutine pred spavanje. U svakoj knjizi poruke su prilagođene, pažljivo birane, kako psihološki tako i vaspitno - ispričala je Tijana i dodala da su pored nje kao psihologa, u timu i stručnjaci iz njene profesije koji imaju iskustva u radu sa decom, kao i ljudi koji se bave književnošću.
- Trenutak završetka studija se skoro poklopio sa sazrevanjem ideje. Tada sam morala da odlučim da li da se negde zaposlim kao psiholog ili da znanje spojim sa kreativnošću.
- Odlučila sam se za drugi put i tako smo ovu ideju doneli na srpsko tržište. Pre nego što smo krenuli, uradili smo analizu i videli da postoji interesovanje, a to se pokazalo već oko Nove godine i Božića. Nadam se da ćemo u narednom periodu nastaviti ovim putem, stvoriti još zanimljivih avantura za decu i obradovati još mnogo mališana - završava Tijana.
(Telegraf.rs)
Video: Šapić: Od 1. januara 2025. godine sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Strelac
Originalno
Podelite komentar