Dan kad je Džoker pušten iz psihijatrijske bolnice "Arkam", a niko ne zna zašto
- Ne znam detalje… Još uvek ne znam zašto, ali… Džokera su pustili iz ludnice "Arkam" - ovim rečima počinje "Betmen: Džoker", strip Brajana Azarela sa svežijim i drugačijim pristupom prema arhi-neprijatelju Mračnog viteza, Džokeru.
"Betmen: Džoker" je objavljen 2008. godine na krilima uspeha Nolanovog filma "Mračni vitez". U početku je bio planiran kao mini-serijal, ali su u DC-u odlučili da objave kompletnu priču u tvrdokoričenom izdanju uoči Noći veštica, što se pokazalo kao mudra odluka, piše Strip Blog.
Gotam je zasigurno najomraženija metropola u modernoj pop fikciji, kriminalci i dalje rukovode njime i sve to odiše atmosferom nekakvog distopijskog zanosa. Azarelo se duboko fokusirao da zagrebe ispod površine ovog grada i pokaže nam šta je Gotam u stanju da ispljune iz svoje utrobe.
Priču pratimo iz perspektive Džonija Frosta, još jednog naivnog, poniznog i nesnađenog gubitnika ovog grada koji pokušava da pronađe svoje mesto. Dakle, Džoker je, niko ne zna kako i zašto, pušten iz psihijatrijske bolnice "Arkam", a Džoni Frost je taj koji je zadužen za to da ga pokupi po izlasku. Azarelo puštanjem Džokera iz ludnice bez objašnjenja pravi presedan. Svakakvih genijalnih planova bekstva i načina na koje je Džoker ranije izlazio iz ove ludnice smo se nagledali tokom decenija postojanja lika, stoga nas je Azarelo poštedeo još jedne slične situacije.
Dok je Džoker bio u ludnici, kontrolu nad Gotamom su preuzeli drugi negativci poput Pingvina i Dvolikog. Džoker nije nimalo srećan zbog toga i želi da se vrati na vrh. Strip posmatramo kroz naraciju Džonija Frosta koji je naivan, hrabar, ali je istovremeno i uplašen. On postaje Džokerova desna ruka, ne shvatajući da je Džoker gadniji i zlobniji od bilo kog drugog kriminalca.
Azarelo pametno izbegava da uđe u Džokerovu glavu i misaoni proces, zato Džonija Frosta čini naratorom priče. On upoznaje Džokera naivno, nadajući se da će postati njegov prijatelj. Frost je frustriran sopstvenim, neuspešnim i mizernim životom, te uz Džokera vidi put ka nekom vrhu, uspehu i ostvarenju želje da postane neko bitan. Uprošćeno rečeno, ceo motiv stripa je igranje sa vatrom i posledice toga. Džoni Frost će brzo shvatiti da se uvalio do guše i da je sve teže naći izlaz iz situacije u kojoj se našao...
U Džokerovom osvetničkom pohodu prema onima koji su se ogrešili o njega dok je bio u "Arkamu", jedina stvar koja se može činiti nelogičnom je odsustvo Betmena, koji kao da je otišao na godišnji odmor. Ipak, ovo je Džokerova priča i fokus na njemu je opravdan. Sama radnja neće izazvati nikakav poseban mind-blown efekat kod čitaoca. Uprkos tome, Azarelo je sa pojedinim delovima scenarija dovoljno efektno zagrebao ispod Džokerove kože, pa se ova interpretacija lika često svrstava uz performans Hita Ledžera u filmu "Mračni vitez" i Murovo igranje sa Džokerom u stripu "Ubistveni vic".
Umetnost Lija Bermeha u stripu "Betmen: Džoker" je zapanjujuća. On oživljava Gotam na svakom panelu u tolikoj meri da je Gotam lik za sebe u ovom stripu. Navikli smo na gotski Gotam sa prelepom arhitekturom, ali Bermeho se ovde ipak koncentrisao na delove grada u kojima obitavaju nesnađeni i odbačeni. Nolanova filmska i Bermehova stripovska vizija imaju mnogo neobičnih vizuelnih sličnosti. Sam Džoker je dizajniran po uzoru na filmskog Džokera u izvedbi Hita Ledžera. I drugi likovi su vizuelno ukorenjeni u realističnoj atmosferi kakvu su doneli filmovi Kristofera Nolana. Dvoliki je samo još jedan mafijaš, Pingvin sitni gangster, Zagonetač spletkaroš i trgovac nelegalnim sredstvima, čak je i Kiler Krok samo mišićavi crnac, a ne mutant na kakvog smo navikli.
"Betmen: Džoker" je klasična krimi vožnja kroz ulice Gotama upakovana u krvavu akciju i ušuškana u noir stil. Azarelo i Bermeho su satkali neke nove strane Džokera koje do sada nisu bile viđene. On nije negativac ove priče, već je njen anti-heroj, što stvari čini još strašnijim.
Ovaj strip su za naše tržište objavili Darkwood 2015. u tvrdom koričenju i B5 formata, dok ga je Fibra objavila 2019. godine, takođe tvrdih korica u absolute izdanju A4 formata.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
montenegringo
Hith ledzer je odigrao dzokera maestralno ali novi dzoker sa hoakim finiks ja pravi dzoker, manijak i psihopata remek delo, samo steta sto ga nece finiks nece glumit u sledecem betmenu.
Podelite komentar