Maja Todorović: Dok ne rešimo tugu i mrak u sebi džaba se selimo
Dramatug Maja Todorović izjavila je da su komentari žena iz Crne Gore na njen komad "Šćeri moja" najlepše što joj se desilo, da je dosta naučila radeći scenario za film "Toma" i da priprema rediteljski debi "Emigrantkinja".
Todorović je za Tanjugu rekla da nema problem da piše po narudžbini, i da to radi na dosta serija, ali kada prihvati posao, mora ipak da u tome pronađe nešto što je inspiriše.
"Knjige i filmovi su na neki način inspiracija, ali se trudim da to ne bude isključivo što me inspiriše. Većina stvari o kojima pišem dolazi iz ličnog iskustva, posmatrajuči svet i ljude oko mene", navela je Todorović.
Prema njenim rečima, pozorište ima drugačiji jezik od filma i serije pošto se računa da posetioci "dolaze sa idejom da će nešto zamišljati".
Dodala je da se trudi, pišući za serije i filmove, da ima u glavi šta je ostvarivo i da tako olakšava posao producentima.
"Ako ova scena ne može ovako, imam ideju šta može drugo. Snimanje na aerodromu je skupo. Ako je problem, smisliću kako da ga zamenim nečim drugim. Za film i seriju ste deo mašine i mora biti više uklapanja", rekla je ona.
Todorović je rekla da je predstava "Privatna proslava" nastala nakon što je sa rediteljem, producentom i glumcem Vladom Aleksićem tražila šta bi radili zajedno o sudbinama malog čoveka i međuljudskih odnosa.
"Odlučili smo se da govorimo o partnerskim odosima koji su se završili na nefin način. Da li je moralo tako? Da li je moglo bolje? Šta nas tera na mnogo stvari, gde su problemi u komunikaciji?", rekla je Todorović.
Video: Todorović: Dok ne rešimo tugu i mrak u sebi džaba se selimo
Govoreći o predstavi "Šćeri moja" rekla je da je ona nastala iz potrebe da se bavi temama koje su za nju bile strašno bolne, kao što je tradicionalni odnos prema ženskom detetu, ali da se tu ne radi o njenom odnosu sa ocem, koji je opisala kao čaroban.
Na pisanje komada "Šćeri moja" za Crnogorsko narodno pozorište, Todorović je bilo nagnalo istraživanje koje je pokazalo poražavajući broj abortiranih trudnoća sa ženskom decom u Crnoj Gori.
Todorović je istakla da i danas dobija poruke od žena iz Crne Gore sa replikama iz predstave "koje nikad neće zaboraviti i snažno su uticale na njih".
"Meni je to jedna od najlepših stvari koje su mogle da se dese u životu", rekla je Todorović.
Video: Todorović: Borila sam se za ženske likove u filmu Toma
Ističe da umetnost danas nema moć da menja svet, ali da kada filmom ili nekim drugim umetničkim delom "minimalni broj ljudi promenimo na bolje i poraste empatija - to je već uspeh".
Prilikom pisanja, naglašava, trudi se da do kraja uđe u srž teme, da zna o čemu piše i da na kraju u njenim delima "ljudi prepoznaju nešto što je istina i iskrenost".
"Ako ne znam o čemu je to i ne vidim razlog što bismo govorili o toj temi ili problemu, i koga se to tiče, prosto se neću time baviti", navela je Todorović.
U rad tima scenarista filma "Toma" uključila se naknadno, a pošto se to dešavalo u vreme pandemije kovid virusa, kaže da je to "bio kompleksan proces".
"Za mene je bio jako značajan, dosta sam naučila iz tog procesa. Ne samo o pisanju, nego i o radu sa ljudima, i kako treba se postavljam na poslu", rekla je Todorović i dodala da se u "Tomi" "dosta borila za ženske likove".
Todorović je najavila da će režirati igrani film "Emigrantkinja" u kome je glavna junakinja 35-godišnja profesorka u francuskoj školi u Beogradu, koja želi da emigrira u Kanadu jer misl i da će joj tamo biti bolje.
"Jednog dana slučajno sretne grupu Francuza gde u razgovoru sa njima odluči da izmisli novi identitet, koji počinje da živi. Postane emigrantkinja u sopstvenom gradu", otkrila je Todorović.
Priznavši da je i sama dobar deo života provela razmišljajući gde bi mogla da emigrira i da li bi tada zaista bila srećnija, Todorović je dodala da je shvatila da će naši "tuga i mrak ići sa nama gde god da odemo".
"Dok to ne rešimo u nama džaba se selimo", zaključila je Todorović.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Ivan Bosiljčić za Telegraf.rs o Jeleni Tomašević, Slobodi Mićalović, Jezdićevom potezu u pozorištu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.