Emilija Gašić: Sve je počelo od kaseta koje smo snimali tokom bombardovanja

 
V. Đ.
V. Đ.
 
 ≫ 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Emilija Gašić, rediteljka filma „78 dana“, osvrnula se na sam nastanak ideje za film

Sedmog dana 31. Festivala evropskog filma Palić, u petak 26. jula, na konferenciji za medije na Velikoj terasi govorili su članovi ekipe filma “78 dana” – rediteljka Emilija Gašić, producent Miloš Ivanović, i glumice Viktorija Vasiljević, Milica Gicić, Tamara Gajović, Maša Ćirović, i Jelena Đokić; reditelj Marko Rat, glumac Data Čačua, reditelj Andžej Jakimovski, reditelj Adam Brajer, producentkinja Andrea Austric, reditelj Dragan Jovićević, i predstavnici festivala - Ilija Tatić, izvršni producent festivala, Miroslav Mogorović, programski direktor FEF Palić, Radoslav Zelenović, direktor festivala, i Nikolaj Nikitin, selektor Glavnog takmičarskog programa, koji su sumirali utiske sa ovogodišnjeg izdanja manifestacije.

Emilija Gašić, rediteljka filma „78 dana“, osvrnula se na sam nastanak ideje za film: „Definitivno je krenulo od mog ličnog osećaja, jer sam bila dete i imala sam sedam i po godina. Taj period pamtim jako dobro. Počelo je od mojih kaseta koje smo snimali tokom bombardovanja, i tokom pandemije vratila sam se tim kasetama. Želela sam da napravim film koji izgleda kao da je snimljen na jednu kasetu, koju nalazite 25 godina kasnije“. O specifičnom formatu u kome je snimljen film, Emilija Gašić je rekla: „Te kasete i kamere su obeležile taj period. Svi ga se sećamo po VHS-u ili po Hi-8 formatu koji je bio rasprostranjeniji. Ko je imao kameru u kući, veće su šanse da je imao baš tu kameru“.

Marko Rat, reditelj filma „Osam prizora na jezeru Biva“ koji je prethodnog dana prikazan u okviru takmičarskog programa „Paralele i sudari“, o genezi filma je rekao: „Moja početna tačka je bila magijsko mišljenje kao način razmišljanja. Zatim sam počeo da tražim osnovu za sve to. Pronašao sam divnu knjigu sličnog naziva kao i film, koja mi je dala slobodu da postavim te stare japanske ljubavne priče u zapadno okruženje. Te priče su univerzalne”.

Data Čačua, glavni glumac u filmu „Panoptikon“ prikazanom u selekciji „Paralele i sudari“, govorio je o odnosu sa rediteljem Džordžom Siharulidzeom: “Verovali smo jedan drugom i postali smo dobri prijatelji. Na početku smo razgovarali o jednostavnim stvarima, životu, mom junaku u filmu, pa smo otkrili da su i naši životi slični. Na početku je ova sličnost bila i gotovo zastrašujuća, ali navikli smo se s vremenom“.

Andžej Jakimovski, reditelj filma „Osmeh sudbine“ prikazanog u selekciji „Paralele i sudari“, ovo ostvarenje zasnovao je na priči svog prijatelja, umetničkog fotografa, koji je se našao u sličnoj situaciji kao i glavni junak filma. „Priča jeste istinita i zbog toga sam je iskoristio. Ali ona istovremeno priča i pokazuje situaciju moje generacije, mojih prijatelja. Možda je i o mojoj zemlji, o Evropi“, rekao je Jakimovski, koji je film snimao na grčkom ostrvu Nisiros. „Grčki mentalitet je sjajan, i mislim da je dosta sličan srpskom“, zaključio je poljski reditelj.

Festival evropskog filma Palić podržali su Ministarstvo kulture Republike Srbije, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, Grad Subotica, Evropska unija kroz program Kreativna evropa MEDIA, kao i mnogobrojni partneri i medijski partneri.

(Telegraf.rs)

Video: Anica Dobra: Najveća inspiracija mi je Mira Banjac

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA