"Mi kriminal ne prikazujemo kao nešto glorifikovano": Biković i Radonjić o novoj sezoni serije "Južni vetar"

≫

Čitanje: oko 4 min.
  • 7

"Mislim da ovakva vrsta projekta može da ima suprotan efekat", naveo je Miloš Biković

U subotu, 25. februara, na RTS-u kreće emitovanje prve od 12 epizoda serije "Južni vetar: Na granici". Kako je najavila ekipa ovog ostvarenja na konferenciji za medije, očekuje nas puno zanimljivih zapleta, obrta i jedna velika avantura likove.

Naravno, glavnim ulogama gledaćemo Miloša Bikovića kao Petra Maraša i Miodraga Radonjića u ulozi Baće.

Poznati glumci su u razgovoru sa novinarima u MTS dvorani otkrili šta nas očekuje.

"Priča nikako nije ista. Priča se nastavlja. Naši likovi idu svojim putem do kraja i kada stupite na taj put gde nema povratka i kada idete u pogrešnom smeru, svako skretanje je pogrešno. Mislim da je ovo odmotavanje njihove sudbine koje sada počelo. Još je uzbudljivije od priča koje su do sada bile i koje su dovele do ove tačke", rekao je Miloš Biković.

I Biković i Radonjić se slažu da je ova sezona dinamičnija.

"Sama priča je išla u tom smeru da naši junaci su odavno na pogrešnom putu. Što su duže na tom pogrešnom putu, to je taj put sve trnovitiji i sve veće probleme im stvara", rekao je Radonjić.

Poznati glumci navode da serija ne glorifikuje kriminal i da ovaj projekat služi da odvrati ljude od loših stvari u koje zapadaju junaci "Južnog vetra"

"Mislim da je zastrašujuće ukoliko neko ne razlikuje realnost i fikciju, ali mislim da to nije tako čest slučaj kao što se i medijima govori, zato što to govori o jednoj vrsti poremećaja. A to da neko može da gleda heroje i da mu oni budu privlačni, on je pre svega privučen ličnošću glumca koji tumači tu ulogu i ono što može da uradi, ono što je u granicama normale, da se ošiša i da se obuče kao taj junak, ali ne verujem da se odluke da se neko bavi kriminalom, da ubija ljude i diluje drogu, dešavaju na osnovu toga zato što je to video na filmu.

S druge strane, ova vrsta žanra i ova vrsta filma, postoje hiljade ovakvih projekata od kako postoji kinematograija. Dakle, od Džejmsa Kegnija, Hemfrija Bogarta, i pre njih. Imamo te anti-heroje, imamo te junake koji imaju negativne osobine, ali su protagonisti... Mislim da nismo toliko primitivno društvo da gledajući neki projekat da se identifikujemo do te mere. Postoji naravno neko ko je u nekom osetljivom uzrastu, jer ovaj projekat nije za sve uzraste. Tu je odgovornost na roditeljima, ako je neko u osetljivom uzrastu ili u osetljivom psihološkom stanju. Ali mislim da je to vrlo mali broj slučajeva", rekao je Miloš Biković.

"Ja bih samo dodao da ja imam komunikaciju sa fanovima na premijerama, gde god. Ja nikada nisam doživeo da mi je neko rekao, čak i mlad čovek: "Ja hoću da budem kriminalac kao Baća." Ja sam doživljavao da mi kažu: "Ja hoću da budem glumac kao što su Miloš i Miodrag." To sada nije opravdanje. U medijima se to malo više potencira. Pa mi svi smo odrasli na Al Paćinovim i De Nirovim filmovima, pa niko nije uzeo pištolj....", nadovezao se Miodrag Radonjić.

"Mislim da ovakva vrsta projekta može da ima suprotan efekat. Da nekoga ko traži, ko gleda različite vrste sadržaja koji se pružaju, a to je svašta nešto što može da se vidi. Svako dete koje dobije mobilini telefon i kada se priključi na internet, može da gleda mnogo groznije sadržaje i onda ovakva vrsta sadržaja može da pruži posmatranje ovog sveta sa bezbedne distance.

Mi kriminal ne prikazujemo kao nešto glorifikovano. Naši junaci su itekako kažnjeni. Njihov život nije, kada gledamo, "jao, što bih ja voleo ovako da živim." Pre može da nađe, da potakne mladu osobu da se bavi umetnošću, da se bavi glumom, stvaranju filma, ako je projekat dobar. Mislim da je to neka dinamika i neki uticaj koji ovaj projekat ima", rekao je Miloš Biković, koji je tokom izlaganja naveo da članovi njegove porodice nisu ljubitelji žanra u koji spada "Južni vetar"

"Moji nisu oduševljeni "Južnim vetrom". Jesu snagom projekta. Nisu oduševljeni tom vrstom žanra. Oni vole melodramu, te neke pozitivne priče, ali to je pitanje ukusa", naveo je Biković, koji je govorio i o svom liku Petru Marašu.

"Maraš pokušava da nametne svoju igru, to ćete videti u seriji., i pokušava da bude jedan potez ispred. Međutim, to je šahovska tabla, gde nisu samo crni i beli, nego postoje crveni, žuti i plavi, različiti igrači, i ti igrači su nevidljivi. Kada ih vidite na šahovskoj tabli, onda je kasno. Jako je teško igrati igru u kojoj moraš da budeš potez ispred, a ne znaš koliko igrača ima, a ne znaš ni koja su sve pravila. A pravila možda i ne postoje", naveo je glumac.

Pored Miloša Bikovića, Miodraga Radonjića i Predraga Mikija Manojlovića i u seriji "Južni vetar: Na granici" ćemo gledati: Aleksandara Berčeka, Bogdana Diklića, Jovanu Stojiljković, Oksanu Akinshinu, Alekseja Guskova, Vilijama Boldvina, Erika Robertsa, Mladena Sovilja, Tamaru Krcunović, Aleksandara Gligorića, Radovana Vujovića, Milicu Gojković, Andriju Kuzmanovića, Stefana Kapičića, Miloša Samolova, Marka Janketića, Leona Lučeva, Paskala Esposita, Astrita Kabašija, Miodraga Krstovića, Izudina Bajrovića, Ivana Đorđevića Džudija.

Serija "Južni vetar: Na granici" emitovaće se svakog vikenda na RTS-u, a posle toga i na kanalu Superstar TV.

Ceo razgovor sa Milošem Bikovićem i Miodragom Radonjićem možete pogledati na početku teksta.