Zbog poteza srpskog scenografa Brando umalo napustio snimanje filma: U centru priče i Džoni Dep
Kao što je poznato, ovogodišnji FEST zatvoriće dokumentarni film reditelja Slobodan Ivetića "Kreka: Lovac na snove", koji donosi priču o našem najpoznatijem scenografu Miljenu Kljakoviću Kreki. Kreka je radio na mnogim poznatim ostvarenjima i sarađivao sa uglednim filmskim imenima.
Jedan od njih jeste i Džoni Dep, koji se upravo i pojavljuje u dokumentarcu. Gostujući u emisiji "Kao sav normalan svet", Kreka je ispričao jednu zanimljivu anegdotu, a tiče se Džonija Depa i Marlona Branda.
Naime, zbog poteza srpskog scenografa, Brando je umalo napustio snimanje filma. Srećom, sve je sređeno.
- To se desilo na filmu "The Brave", kada smo radili sa Džonijem Depom. Marlon Brando je igrao u tom filmu za vrlo nizak i mali honorar, jer je u to vreme inače bio zaštitnik Indijanaca, a kako je Džoni Dep polu-Indijanac, prihvatio je minimalanu platu. Snimali smo u Los Anđelesu... On (Marlon Brando) je zamolio da niko ne ulazi sa kamerom i foto-aparatom. Samo ljudi koji su potrebni u ekipi. Pošto je moja funckija bila važna, imao sam pravo da uđem gde su snimali.
- Ušao sam nekoliko puta i, videvši Marlon Branda i Džonija Depa kako pričaju, razgovaraju, glume, došao sam na ideju da uzmem kameru i da bezobrazno pokušam da bar zabeležim deo te njihove konverzacije i sačuvam je kao uspomenu. Sa malom Soni kamerom, ušao sam unutra, u prostor, seo sa strane, u taj neki polumrak gde je bila scena, i zumirao malo Branda, malo Džonija Depa - pričao je Kreka i nastavio:
- Malo po malo, jedno po jedno, i napravio sam kratak materijal, isključio kameru, pokupio se i otišao. Međutim, apetiti su porasli, pošto smo snimali nekoliko dana, hajde još malo bih mogao, pa još malo, pa još malo... I to je tako krenulo. Međutim, šta se desilo. Iza samog seta, postojala je jedna sobica u kojoj su dve gospođe sedele za stolom, sa dva svetla. Jedna je redigovala tekst koji je Marlon izgovarao, a druga listala scenario i očigledno su bili u kontaktu sa Marlonom. Nisam znao na koji način, dok nisam video mikrofon i shvatio Marlon Brando ima bubicu u uvetu. Zapitao sam se, zašto to ne bih zabeležio malo šire i napravio jedan kratki film o tome kako Marlon Brando glumi, na koji način. I ubezobrazio sam se i onda krenuo te dve gospođe da snimam, kako sede ispred te dve lampe, čitaju tekst i govore... - pričao je Kreka i dodao:
- Kako sam to uradio u nekoliko navrata, onda sam ponovo ušao u prostor gde je Marlon glumio. Ponovo sam upalio svoju kameru i snimao. To je trajalo dva, tri dana, pošto je scena bila dugačka. Marlon je od jednog kratkog monologa napravio sebi jedno tri, četiri strane... Pitao sam jedanput Džonija: "Džoni, kako je on sada promenio kompletan tekst, kako misliš da će taj tekst da nauči za dan i po? Džoni kaže: "Videćeš". To mi je već ranije rekao "videćeš", i tek sam onda ukapirao da mu ove šapuću tekst, da on uopšte i ne uči replike. I toliko sam se ubezobrazio da sam svaki dan prilazio sve bliže i bliže.
- Jednoga dana, jednog od poslednjih dana snimanja, prišao sam toliko blizu sa kamerom, ali zaboravio da blokiram crveno svetlo na kameri koja svetli. I on (Marlon Brando) je u momentu, sedeći u onim invalidskim kolicima u kojima je glumio, ustao, i rekao: "Stop. Rekao sam da ovde ne sme niko da uđe sa kamerom i foto-aparatom. Ja više ne glumim". I izašao. Kao da me je brzi voz pregazio, tako sam se osećao - rekao je Miljen Kljaković Kreka i nastavio priču:
- Pokupio sam se sa onom kamerom, napustio objekat, ušao u onaj trejler (prikolicu) Džonijev i čekao šta će se desi. Ušao je Džoni za mnom i rekao: "Što si to uradio?". Ja kažem: "Pa, Džoni, uradio sam šta sam uradio. Gotova je stvar, nema tu više nazad, ali znam da nisam trebao, da je tako bilo dogovoreno, da niko ne uđe sa kamerom tamo, ali... (Džoni) Kaže: "Je l' ti znaš da više neće da glumi sada u filmu. Ceo materijal mogu sada da bacim, i ne znam šta ću. To je kraj filma". Rekao sam: "Ne znam šta da radim. Ubij me sada. Evo ti kamera, evo ti sve, zgazi je". (Džoni) Kaže: "Znaš šta? Izvadi kasetu, odneću mu ja sada na snimanje i reći ću mu da je ta kaseta na kojoj si snimao". Ja kažem (Džoniju): "Je l' ti znaš šta je na kaseti?". (Džoni) Kaže: "Šta je na kaseti?" Kažem: "Ja sam slikao sve one gospođe iza scene kako Marlon Brando glumi sa bubicom. (Džoni) Kaže: "Ti si lud. Idi izbriši odmah kasetu. Obriši" - pričao je Kreka i dodao:
- Ja sednem u svoja kola koja sam imao i počnem da brišem. Ruke su mi drhtale, brišem, brišem, brišem. I nestane mi baterije. Negde već pred kraj nestane mi baterija. Ali, srećom, taj kraj je bio samo jedna scena, malo oni (Džoni i Brando) nešto pričaju. Ove gospođe su izbrisane, sve je izbrisano što je trebalo da se izbriše. I ja se vratim, nisam imao rezervnu bateriju, u trejler. Sačekam Džonija da se vrati. Džoni ulazi i ja mu kažem: "Evo ti kaseta, izbrisano sve. Odnesi mu to. (Džoni kaže): "Ne, ne, ne. Počeo je da glumi". (Ja kažem): "Zašto sam ja sve ovo izbrisao?" (Džoni kaže): "Ko ti je kriv kada si budala." I tako se završila priča . I od tog celog posla, tog celog divnog dokumentarnog kratkog filma koji je mogao da se izmontira, ostalo mi je samo jedno malo parče gde Džoni i Marlon Brando glume i vode dijalog u tom filmu - zaključio je Kreka.
Poslušajte Krekinu priču:
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pp
Samo je pokazao koliko je bezobrazan i nevaspitan. Najgora osobina kod nas Srba to što bezobrazluk smatramo vrlinom.
Podelite komentar