Pomerila je granice superherojskih priča: "Betmen animirana serija" i njen megalomanski značaj
Gladak, minimalistički dizajn koji je do danas ostao bezvremenski. Akcija postavljena nasuprot pozadinama koje su se slikale i crtale na crnom papiru. Pažljivo nijansirani i dopadljivi prikazi negativaca. Ovo su samo pojedini elementi po kojima je prepoznatljiva "Betmen animirana serija" (Batman: The Animated Series), koja je emitovana od 1992. do 1995. godine, piše Strip Blog.
Pre nego što je modus operandi u pristupu ekranizovanja superheroja postao njihovo plasiranje u realističan svet u kome za svaki njihov potez postoje posledice, a njih krasi moralna dvosmislenost, Betmen animirana serija je na jednostavan način istraživala kako je to živeti u svetu koji je izgrađen u stripovima Mračnog viteza.
Serija je došla nakon velikog blokbastera Tima Bartona "Povratak Betmena" i cilj je bio da se kapitalizuje uspeh filma, ali čini se da niko nakon toga nije ni slutio da će sledeća ekranizacija Betmena pomeriti granice ne samo u televizijskoj animaciji, već i u standardu pripovedanja superherojskih priča. Njeni autori su bili Brus Tim i Pol Dini. Animirana serija je kombinovala neo-noir Bartonovih adaptacija i pulp detektivsku atmosferu preuzetu iz Betmenovih stripova.
Između ostalog, crtaći su se oduvek pravili kako bi se prodavale igračke, figurice i druga memorabilija. Betmen animirana serija je težila da bude nešto više od toga. Ona uspeva da publiku svi uzrasta uspešno prevede od tačke A do tačke B u svakoj epizodi.
O zanatskim sposobnostima storytelling-a u ovoj seriji govori sama činjenica da su sve epizode bile dovoljno svetle za decu koja su je gledala nakon škole ili subotom ujutru, a opet dovoljno mračne i za stariju publiku. Pažnja prema publici se vidi u svakom aspektu, a naročito u kastingu ljudi koji su davali glasove, koji su doslovno udahnuli život svojim likovima. Kevin Konroj kao Betmen i Mark Hamil kao Džoker su se ovekovečili svojim performansima.
Serija je bila toliko ispred svog vremena uzevši najbolje iz svake ere Betmena i stavivši to pod isti kišobran, i dala nešto pristupačno i prepoznatljivo svim obožavaocima lika. Radikalna promena koja je bila neophodna kako bi se u to vreme animirana serija istakla i izdvojila od ostalih bilo je zrelije, mračnije i sofisticiranije pisanje priča i scenarija. Neretko, Betmen animirana serija prebacuje svoj fokus sa negativaca Gotama na obične ljude, pokazujući vezu koju ne vidimo često, a to je veza na relaciji superheroj – običan čovek.
Nakon toga filmovi o Betmenu koji su usledili, nesrećne adaptacije Džoela Šumahera, svojom su neozbiljnošću i nerazumevanjem izvornog materijala i likova sve više ličile na detinjaste animirane ekranizacije poput TV serije Super Friends iz 70-ih. Za to vreme Betmen animirana serija nastavila je da obiluje ozbiljnošću u kojoj se videlo koliko je ekipa iza serije dobro razumela izvorni materijal i likove, te koliko ljubavi je uloženo u ceo ovaj svet. I zato kada se kaže da je Betmen animirana serija najbolja ekranizacija Betmena, to nije hiperbola.
Jedan od likova koji su danas perjanica DC-a, Harli Kvin, nastala je u Betmen animiranoj seriji. Zahvaljujući upečatljivom dizajnu, dimaničnom odnosu sa Džokerom i sjajnom glasovnom performansom Arlin Sorkin, Harli je pronašla put do srca mnogih.
Sa Betmen animiranom serijom izgrađen je stabilan temelj na kome će se izgraditi DC animirani univerzum. Za Betmenom su na animiranu scenu stupili i Supermen i Liga pravde, da bi danas DC animirani univerzum bio stabilniji nego njihov filmski ili televizijski.
Ako se za Supermena kaže da je njegovim nastankom započelo zlatno doba stripova, onda se za Betmena definitivno može reći da je započeo zlatno doba animiranih adaptacija stripova.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.