Evo kako funkcioniše magija filmske industrije
Nekada su se svi filmovi snimali analognom kamerom, a zvuk i slika se sklapali na montažnom stolu i prezentovali publici nedugo nakon snimanja. Danas je, zahvaljujući zahtevnim kompjuterski generisanim efektima (CGI), vreme za postprodukciju nekada daleko duže od samog snimanja
Ukoliko ste mislili da se ovi efekti primenjuju samo u naučnofantastičnim filmovima, grešite. Primera radi, čuvena scena iz filma „Titanik”, u kojoj su dva glavna lika u vodi, jedan na dasci, a drugi nije, urađena je upravo zahvaljujući ovoj tehnologiji.
Da bi filmovi u kojima danas uživamo nastali, neophodni su ozbiljni i kompleksni softveri za obradu slike i video-materijala. Evo nekih od najboljih softverskih alata za tu namenu.
Adobe After Effects
Već je poznato da za gotovo sve vizuelne efekte postoji jedna magična reč – Adobe. Dizajneri ne mogu da zamisle dan bez Adobeovih proizvoda, poput programa Photoshop ili Illustrator, pa zato ni ne iznenađuje da je ovo prvi izbor 3D animatora koji se bave obradom video-materijala.
Bilo da želite da efektima ili bojama unapredite određeni segment svog snimljenog sadržaja, ili želite da dodate kompletno nove kompjuterski generisane scene, Adobe je rešenje. Sve to možete učiniti kroz njihov After Effects. Ovaj softver je prilagođen i početnicima i iskusnim 3D animatorima. Da biste se uverili u njegove mogućnost, ovaj program možete besplatno isprobati na sedam dana.
Maya
Veliki broj filmskih studija opredeljuje se upravo za ovaj softver. Iako je nešto kompleksniji od programa After Effects, Maya nudi širok dijapazon opcija koje možete koristiti kako biste unapredili svoje sadržaje.
Primera radi, mnogi se za softver Maya opredeljuju zbog preciznosti prilikom stilizovanja i animiranja pomeranja kose ili krzna likova u video-igrama ili filmovima. Isto važi za kompleksne animacije, dodavanje osvetljenja, izoštravanja slike i pravljenje 3D modela za prikaz enterijera.
Daz Studio
Iako su Maya i After fantastični alati, postoje i oni profesionalci koji će se uvek pre opredeliti za Daz. Ono po čemu je specifičan ovaj softver jeste mogućnost kreiranja animacija koje izgledaju kao živi i opipljivi ljudi.
Nivo detalja i opšti utisak svakog materijala koji izađe kao proizvod ovog softvera nekada izgleda i realnije od mnogih pravih fotografija koje danas viđamo na Instagramu, a koje su prošle veliki broj filtera.
Ukoliko kreirate video-materijale za koje nemate dostupne statiste, isprobajte ovaj softver.
3DS Max
Dakle, imate softver za kreiranje ljudskih figura (Daz), imate softver za njihovu animaciju i oživljavanje (Maya) i još jedan koji će vam pomoći da im dodate malo magije (After Effects). Nedostaje vam samo onaj alat koji će te ljude smestiti na neku lokaciju.
3DS Max proizvodi Autodesk, ista kompanija koja proizvodi i alat Maya, a specijalizovan je za kreiranje čitavih svetova, enterijera i eksterijera koji se najčešće koriste u video-igricama. Mnogi ga koriste i u arhitekturi.
Naučite kako
Bilo da se opredelite za rad u gejming ili filmskoj industriji, biće vam neophodno poznavanje ovih softvera, kao i osnovnih pravila animacije i produkcije. Ni jedno ni drugo ne možete naučiti na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Morate posvetiti barem 12 meseci usavršavanju uz pomoć kompetentnih mentora kroz rad na realnim projektima, kakvi će vas čekati na pravom poslu.
Zato, upišite obuku za 3D dizajnera i ostvarite karijeru kakvu ste oduvek sanjali.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Rodila mu se ćerka na krsnu Slavu Svetog Nikolu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.