Kraj jedne ere: Ovaj logo više nećete gledati, jer "Dizni" uvodi radikalnu promenu
Кompanija "Dizni" (Disney) izbacuje natpis "Fox" sa logotipa kompanije "21st Century Fox" koju je kupila prošlog marta, saznaje "Varajeti“. Filmski sutdio će postati "20th Century Studios", a "Fox Searchlight" će postati jednostavno "Searchlight Pictures".
Mnoge ovaj potez kompanije "Dizni" nije iznenadio, a tumače ga kao njihovu nameru da se što više distanciraju od imena koje je bilo sinonim za medijskog magnata, Ruperta Merdoka.
Što se tiče televizijske stanice i studija, još uvek nije doneta konačna odluka o prilagođavanju imena 20th Century Fox. U toku su pregovori o mogućoj promeni imena, ali nije postignut konsenzus, navodi izvor Varajetija.
"Dizni" je odmah započeo proces postepenog ukidanja brenda "Fox" i već su promenjene adrese elektronske pošte za osoblje "Searchlighta".
Logotipi neće biti dramatično izmenjeni, već samo ažurirani. Najznačajnija promena se sastoji u tome što će reč Foks biti uklonjena, sve ostalo ostaje isto.
"Dizni“ je prošlog marta za 71,3 milijarde dolara otkupio kompaniju "21st Centuri Fox" u čijem sastavu su se nalazili filmski i televizijski studiji "20th Century Foxa", ali ne i Foksova televizijska mreža i Foks njus koje su ostale u sastavu „Foks korporacije“ kojom rukovodi Rupertov sin, Laklan Merdok. To je, naravno, unelo zabunu u izrazito diferenciranim sektorima unutar „Diznija“, s obzirom na to da „Foks korp.“ nema razloga da menja svoje ime.
"Njuz korporacija“ Ruperta Merdoka kupila je "20th Century Fox" polovinom osamdesetih, zajedno sa paketom američkih televizijskih stanica, što je Merdoku omogućilo stvaranje televizijske mreže Foks
Ubrzo su postali vodeća televizijska stanica zahvaljujući gomili uvredljivih i provokativnih emisija koje su pomerile granice dozvoljenog i na ostalim televizijskim stanicama. Merdok je 1996. godine je još više proširio brend Foks, pokretanjem Foks njuza koji je stekao (vrlo unosnu) reputaciju konzervativne medijske kuće koja podržava politiku republikanske partije. Do trenutka kada ih je otkupio "Dizni“, Foks njuz je potreslo i više seks skandala i optužbi za seksualno uznemiravanje.
Кada se sve sabere, asocijacija na reč Foks na medijskom polju u potpunoj je suprotnosti sa brižljivo negovanim imidžom "Diznija" kao kompanije koja neguje iskonske porodične vrednosti.
- Ime Foks jednako je Merdok, a to je otrovno - kazao je jedan od insajdera kazao "Varajetiju".
Dizni već ima dominantnu poziciju na američkom medijskom nebu kao vlasnik mreže Ej-Bi-Si. Planiraju da svojim servisom za striming Dizni+, koji je pokrenut prošle godine u Americi, postanu ozbiljna konkurencija Netfliksu.
Кompanija sa dugom istorijom
Кompanija "20th Century Fox" je nastala 1935. godine spajanjem kompanija "Twentieth Century Pictures" i "Fox Film Corporation". Logotip sa reflektorom u art deko stilu i fanfare kao muzička podloga postali su prepoznatljiv holivudski brend, a studio je proizveo neke od najuspešnijih filmova u istoriji Holivuda, uključujući i Avatara, Titanik, Sam u kući, Umri muški, Osmi putnik, Planeta majmuna i mnoge druge.
(Telegraf.rs/Variety)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
dizni
mrdok nije merdok
Podelite komentar
Slon
Dizni i porodicne vrednosti... Sve upropastise na sta su sapu stavili.
Podelite komentar