Eksplicitne scene teško padaju i iskusnim glumcima: Ova žena zna kako da ih opusti
Sve što na filmu doživimo kao strastvenu, eksplicitnu ili ljubavnu relaciju između dva lika, zapravo odstupa od realnosti koja podrazumeva da su oni na radnom zadatku. Glumci su tokom snimanja ljubavnih scena obnaženi, pomatraju ih članovi ekipe i snimaju kamere. Takve okolnosti neprijatne su mnogim dramskim umetnicima.
Nema ničeg posebno uzbudljivog u snimanju ekpsplicitnih scena. Najbolji ishod za glumca je kada se na snimanju ponaša kao surovi profesionalac.
Sve više se govori o neprijatnostima sa filmskih setova u kojima gde su umetnici bili izigrani. Čak i slavne glumice tvrde da su u nekom trenutku bile iskorišćene, izmanipulisane ili ignorisane zbog neprijatnih zahteva tokom snimanja.
Izveštaji iz Holivuda navode da se sa neprijatnostima suočila i glumica Rut Vilson. Ona je zbog toga odustala od glavne uloge u nagrađivanoj seriji "Afera".
Vilsonova je navodno bila prinuđena da se obnaži češće nego što je to zahtevao scenario, a brutalnost scena bila je iznad prihvatljivih granica. Među ekipom se našao neimenovani reditelj ili producent koji je kreirao ovakav ambijent. Kada je odlučila da napusti set, označena je kao "problematična".
Poznat je i slučaj Marije Šnajder koja je kao devetnaestogodišnjakinja snimala scenu silovanja u filmu "Poslednji tango u Parizu" Bernarda Bertolučija. Detalji snimanja su prethodno namerno sakriveni od Šnajder, jer je reditelj zahtevao da se tokom snimanja "ponaša kao devojka, a ne kao glumica".
Šnajder je preminula 2011. godine. Scene sa seta proganjale su je tokom života. Zbog njih se osećala "pomalo silovano" od strane partnera Marlona Branda i reditelja Bertolučija. Sa Bertolučijem je posle snimanja prekinula kontakt.
Ovakve neprijatnosti trebalo bi da spreči koordinator za intimnost na filmskom setu.
Ita O'Brajen je pionir ovog zanimanja, aktivista pokreta za korektne odnose između glumaca i produkcije na filmskim setovima i u pozorištu. Njena uloga je i da opusti glumce na setu, kako bi reditelji i producenti bili zadovoljni snimljenim materijalom.
O'Brajen je nedavno radila na Netfliksovoj tinejdžerskoj komediji "Seksualno obrazovanje". Njena uloga bila je da otkrije granice do kojih glumac želi da ode prilikom snimanja erotskih scena. Pokušavala je da udovolji zahtevima glumaca, a da se u isto vreme ne pokvari dramski zaplet i autentičnost lika. Uložila je ogroman trud prilikom odabora kostima koji ne narušava dostojanstvo glumaca i na adekvatan način štiti njihove polne organe.
Jedan od pokreta koji je motivisao njeno delovanje bio je "Me too". Nastao je kao posledica višestrukih optužbe protiv Harvija Vajnštajna.
- Želimo da saznamo šta je za glumca neprihvatljivo i u dogovoru sa produkcijom pronađemo najbolje moguće rešenje. Neophodno je da glumac kaže "ne" ukoliko se oseća ugroženo. Kada radimo sa glumcima koji znaju da neće biti iskorišćeni, sva je prilika da će i ekplicitne scene biti uverljivije. Protagonisti su slobodni, otvoreni i njihova opuštenost može se primetiti u scenama "Seksualnog obrazovanja" - objašnjava O'Brajen za News.au.
Koordinatori za intimnost mogu sugerisati u kojim uglovima se postavlja kamera i koji je optimalan položaj tela glumaca prilikom snimanja.
- Moramo poznavati prirodu ljudi, anatomiju tela, fizičke pokrete i kako scene čine scenario zanimljivijim - navodi O'Brajen.
U idealnim okolnostima O'Brajen tokom proba radi sa glumcima, ali su stariji filmski radnici još uvek nedovoljno otvoreni za saradnju.
- Nemaju baš blagonaklon odnos prema našoj profesiji ili ne žele da shvate našu ulogu na setu. Najpre nas pozovu da budemo deo snimanja, ali nisu srećni kada im izložimo sugestije. Pogrešno je shvatanje reditelja ili producenata da mi oduzimamo njihovo dragoceno vreme - objašnjava O'Brajen.
Ona kaže da sve što traži od organizatora jeste 10 do 15 minuta za probu eksplicitnih scena.
- Glumci posle rada sa mnom pristupaju scenama sa mnogo više samopouzdanja, jer znaju da ih kolege neće dodirivati tamo gde ne žele. U isto vreme znaju šta bi kolegama bilo neprihvatljivo - objašnjava O'Brajan.
Kada nije bilo vremena za probu, događale su se neprijatnosti.
- Imala sam situaciju u kojoj mi reditelj nije dozvolio da sa glumcem prođem određenu scenu. Otišla sam misleći da se scena neće raditi. Vrlo brzo reditelj se našao u problemu jer nije mogao da nastavi snimanje bez pomenute scene. Ludo je pomisliti da će naredne scene izgledati bolje, ako preskočite deo za čije snimanje je glumcima potrebna naša pomoć - objašnjava O'Brajen.
Kompanija koju vodi Ita O'Brajen zapošljava tri koordinatora intimnosti i posluje u Australiji.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.