Doživljavaju je kao "prljavu i sramotnu": Lik mange protiv tabua o menstruaciji u Japanu
Njegovo ime je Seiri-chan i on je manga junak u obliku kapljice. Ima jarko crvene usne i helanke. Suočava se sa menstrualnim tabuima koji se šire širom Japana.
Široko rasprostranjen odgovor japanskih žena na ovaj lik bio je u velikoj meri pozitivan. Govoriti o menstruaciji u javnosti nikada nije bilo lako u zemlji koja ovu temu često doživljava kao "prljavu i sramotnu".
Kazue Muta, profesorka sociologije na Univerzitetu u Osaki, objašnjava da se "menstruacija skrivala do sada i zato je mnogi ljudi ne razumeju". Takođe, ona veruje da film, iako ima stavki koje bi menjala kod lika Seiri-chana, "predstavlja korak ka otvorenosti uma i obrazovanja".
Film je premijerno prikazan pre dva meseca i zasnovan je na stripu koji je nacrtao muškarac, Ken Koiama, a koji je počeo sa objavljivanjem 2017. godine. Film je dosad prikazan u Tajvanu i Hong Kongu, a plan je da bude izveden i u Kini i drugim zemljama na jugoistoku Azije.
U mangi, Seiri-chan je neposredan. On posećuje žene i otpušta udarce u obliku menstrualnih bolova. Međutim, podržava ih i u njihovim ličnim problemima i obezbeđuje iste udarce njihovim muževima koji se ponašaju nedolično.
Film se proslavio u Japanu, jer predstavlja neobično iskren prikaz frustracija koje su pretrpele mnoge žene u zemlji u kojoj je odsustvo s posla zbog menstrualnih bolova legalno od 1947. godine, iako to gotovo niko ne čini.
Verovanje, zasnovano na šintoističkoj religiji, da je menstrualna krv "nečista", sprečava žene da pristupe mestima gde se održavaju sumorvačke borbe ili zakorače na spomenik proglašen svetskom baštinom UNESKA.
Aoko je urednica i glavna junakinja filma, a njen šef, muškarac, ne pokazuje saosećanje kada svakog meseca ima bolove.
- Kad bi muškarci imali menstruaciju, čak i ako bi to bilo samo jednom godišnje... - zamišlja Aoko.
Već u oktobru prošle godine, grupa žena zaposlena u robnoj kući u Osaki počela je da nosi bedževe Seiri-chan pričvršćene na svojoj odeći.
Cilj bedževa je da probude osećaj empatije kod ostalih zaposlenih i klijenata.
Pojedini su podržali tu ideju, ali nisu svi saglasni. Izvesni broj smatra da je to kršenje prava na privatnost i da otvara prostor za uznemiravanje na radnom mestu. Kompanija je saopštila da će redizajnirati bedževe tako da budu manje upečatljivi.
- Dobili smo pozitivne komentare o tome kako se bedževi tiču važnih pitanja za društvo, ali smatramo da je otpor za ustoličenje ovakvog pravila i dalje snažan - objasnili su u izjavi poslatoj novinskoj agenciji.
(Telegraf.rs/Eldiario.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rade
Pa nisu Japanci tako pametni kao što nam se čini!!!
Podelite komentar