Izgubljeni portret afričkog princa, delo Gustava Klimta, ponovo prikazan na Sajmu umetnosti

V. Đ.
V. Đ.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0
Gustav Klimt, William R. Dowoonah Foto: wikimedia

Gustav Klimt, jedan od najpoznatijih i najvoljenijih austrijskih modernista, naslikao je manje poznat portret afričkog princa iz Osua. Nakon što je nestao decenijama, ovo ponovo pripisano delo sada privlači gužve na umetničkom sajmu u Holandiji.

Portret Gustava Klimta ponovo je otkriven ovog meseca na Sajmu umetnosti The European Fine Art Fair (TEFAF) u Mastrihtu, u Holandiji. Slika, koja prikazuje afričkog princa, nudi se po ceni od 16,4 miliona dolara (€15 miliona) od strane galerije Wienerroither & Kohlbacher, koja ima kancelarije u Beču i Njujorku.

Jedan kolekcionar je 2021. godine doneo sliku u galeriju. Slika je bila u lošem stanju, ali je nosila pečat koji je povezivao delo sa nasledstvom austrijskog umetnika. Galerija je konsultovala Alfreda Vajdingera, autora Klimtovog kataloga raisonné iz 2007. godine, kako bi formalno pripisali portret. Vajdinger je godinama tražio takvo delo i identifikovao ga kao portret princa iz Osua.

"Kompozicija i slikarski izraz ukazuju na Klimtov prelaz ka dekorativnim elementima, koji će karakterisati njegov kasniji rad, i direktno su povezani sa njegovim pionirskim portretima iz narednih godina“, rekao je Vajdinger u izjavi.

Nekada nestali portret prikazuje princa iz Osua

Gustav Klimt naslikao je princa Vilijama Niia Nortija Dovuonua 1897. godine. Kako je njegova karijera napredovala, njegovo delo postajalo je sve ornamentiranije, stilizovanije i senzualnije. Klimtove estetske inovacije pomogle su da postavi temelje za Bečku secesiju i učinile ga ključnim predstavnikom evropskog modernizma.

Portret je nastao kada su Klimt i njegov prijatelj, umetnik Franc Mač, prisustvovali događaju u Tiergarten am Schüttel u Beču, zoološkom vrtu koji je takođe organizovao problematične etnografske izložbe sa stvarnim ljudima. Ovaj događaj prikazivao je oko 120 članova plemena Osu, koji su dolazili iz kolonizovane oblasti koja danas pripada Gani. Ljudi su bili izloženi u Beču, privlačeći velike publike koje su brojale do 10.000 posetilaca dnevno.

Na tom događaju, Klimt i Mač su verovatno bili angažovani da naslikaju portret istog Osu princa. Klimtov platno ostalo je nepotpisano i ostalo je u studiju nakon što je završeno, što sugeriše da je naručilac preferirao Mačovu verziju portreta.

Portret Klimta očigledno je ostao u umetnikovom studiju sve dok nije ponuđen na prodaju 1923. godine preko bečke aukcijske kuće Samuel Kende. Nije jasno da li je tada promenio vlasnika ili to nije učinjeno sve do kasnijeg datuma. Vlasnica je bila navedena kao Ernestine Klajn kada je Klimtov portret izložen kao deo memorijalne izložbe za umetnika 1928. godine. Ernestine i njen muž Feliks, koji su bili Jevreji, morali su da pobegnu u Monako kada su nacisti preuzeli kontrolu nad Austrijom 1937. godine. Klimtov portret je tada bio smatran nestalim sve dok nije ponovo otkriven u poslednjim godinama. Nakon toga, postignut je sporazum o restituciji sa naslednicima Ernestine Klajn.

(Telegraf.rs/izvor: thecollector.com/Emily Snow)

Video: Slobodan Branković o očekivanjima pred Svetsko dvoransko prvenstvo u Kini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA