Otvorena izložba „After Sugimoto“ Jelene Bulajić u Salonu Muzeja savremene umetnosti

 
V. Đ.
V. Đ.
 
 
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

U sredu, 11. septembra, otvorena je prva samostalna izložba umetnice Jelene Bulajić u Salonu Muzeja savremene umetnosti. Izložba obuhvata seriju radova pod nazivom After Sugimoto, koja je rezultat dugotrajnog istraživanja i prakse Jelene Bulajić, u kojoj koristi dela drugih umetnika kao polazište za svoje slike.

Kristina Armuš, kustoskinja izložbe, povodom otvaranja je rekla: „Veliko nam je zadovoljstvo da smo ove godine uspeli da javnosti predstavimo Jelenu Bulajić, jednu od najuspešnijih i najtalentovanijih umetnica mlađe generacije. Salon Muzeja savremene umetnosti je ove godine fokus stavio na prezentaciji različitih umetnika, različitih pristupa, praksi i medija, ujedno aktivno transformišući galerijski prostor. Ono što nam je posebno važno je da primećujemo da je publika izuzetno zadovoljna dinamikom i da joj prija upoznavanje sa umetnicima mlađe generacije“.

O saradnji sa umetnicom Jelenom Bulajić, Kristina Armuš je dodala: „Rad sa Jelenom je bio na sjajnom nivou, ona nije toliko često izlagala u Beogradu a u Muzeju savremene umetnosti je ovo prvi put i drago mi je da će publika imati prilike da vidi novu seriju radova koja je upravo bila izlagana u Madridu i odmah zatim kod nas, što je velika čast.

Tokom trajanja izložbe imaćemo javna vođenja na srpskom, engleskom i ruskom o čemu ćemo blagovremeno obavestiti publiku, tako će moći bliže i opširnije da se upozna sa Jelenom Bulajić i njenim radom“.

Serija slika pod nazivom After Sugimoto se nadovezuje na fotografije japanskog fotografa Hirošija Sugimota, diorame koje prikazuju scene iz muzeja prirodne istorije, preparirane životinje postavljene ispred veštački oslikanih pozadina – izmišljenih pejzaža, trave, snega... Ovi fiktivni narativi, pretvoreni u negativni prikaz, postali su inspiracija za novu seriju radova Jelene Bulajić, koja se kroz sopstveni umetnički jezik bavi stvaranjem novih fikcija koje u određenom trenutku prerastaju u stvarne, opipljive procese.

Umetnica Jelena Bulajić je o inspiraciji za ovu seriju radova rekla: „Volim i pratim rad Hirošija Sugimota već dugo. Na njegove fotografije sam naišla po muzejskim izlozbama u SAD-u i Londonu, još dok sam bila student. Ovu seriju radova sam otkrila tek pre par godina sasvim slučajno, i odmah me je privuklo to što sam se osećala prevarenom, jer sam isprva pomislila da su u pitanju fotografije živih životinja“.

Bulajić je tokom rada na ovoj seriji slike izlagala ekstremnim uslovima — jakom prirodnom svetlu, toploti, snegu i različitim klimatskim situacijama — čime dodatno naglašava prirodu kao ključni element u formiranju i transformaciji njenih dela, ukazujući na njenu ulogu kao svedoka prolaznosti, promene i nepredvidljivosti umetničkog procesa.

Na izložbi je predstavljena i serija radova White on Black - reč je o monohromatskim slikama koje proizlaze iz pažljivih studija taktilnosti i površinskih efekata. Jelena Bulajić se, više od samih tema svojih radova, fokusira na stvarne teksture materijala koji služe kao polazišta za njeno istraživanje — njihove pukotine, linije, nepravilnosti, glatkoću ili hrapavost — koje ona dovodi u dinamičan i produktivan dijalog sa materijalnošću slikarstva. Naslov serije, Belo na crnom, preokreće poznatu izreku koja obično označava jasnoću i nedvosmislenost, ali u ovom slučaju, kroz radove Jelene Bulajić, podstiče na razmišljanje o "fikciji fikcije".

Ove optičke iluzije, u kojima Bulajić "stvara" boju pažljivim nanošenjem desetina slojeva crne i bele na prozirnom pleksiglasu, sa završnim slojem sjajnog laka, istovremeno upijaju i reflektuju svoju okolinu, stvarajući vizualne i prostorne paradokse, poigravajući se sa prisustvom figurativnog u apstraktnom.

Jelena Bulajić je publici poznata po svojim monumentalnim realističnim portretima, koji su već prepoznatljivi na umetničkoj sceni Evrope. Slike koje će posetioci moći da vide u Salonu MSU Bulajić je ove godine izlagala u Madridu.

Na izložbi u Salonu Muzeja savremene umetnosti, umetnica se predstavlja sa novim pristupom, formatima i temama. Ovoga puta, istražuje granice između fikcije i stvarnosti, bavi se pitanjem slojevitosti boje i percepcije.

Izložba je otvorena do 18. novembra 2024. godine.

Jelena Bulajić rođena je 1990. godine u Vrbasu. Osnovne akademske studije završila je 2012. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a 2013. master studije na City & Guilds of London Art School u Londonu.

Dobitnica je nekoliko nagrada, među kojima su: GAM MA Fine Art Prize, City & Guilds of London Art School, London (2013); I nagrada – Niš Art Fondacija, Niš (2013); Elizabeth Greenshields Foundation Grant, Montreal (2012); Godišnja nagrada Departmana likovnih umetnosti za najuspešniji umetnički rad iz umetničke discipline Slikanje, Akademija umetnosti, Novi Sad (2012); Velika diploma za crtež, INTERBIFEP XIV, Tuzla (2011); Nagrada za crtež-studiju iz fonda „Milivoj Nikolajević“, Akademija umetnosti, Novi Sad (2009).

Njeni radovi deo su stalne kolekcije Saatchi galerije i Srpske akademije nauka i umetnosti. Neke od skorijih samostalnih izložbi njenih radova su izložba u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad (2019), izložba u galeriji carlier | gebauer, Berlin (2020) i izložba u Albion Barn, Oksford (2023). Živi i radi u Beogradu.

(Telegraf.rs)

Video: Beogradska nadbiskupija proslavila 100 godina postojanja: Prisustvovao Vučić

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA