Aleksandar Denić: Izložba u Veneciji govori o samokolonijalizmu malog čoveka

V. Đ.
V. Đ.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Umetnik Aleksandar Denić izjavio je da njegova izložba "Exposition Coloniale" na Bijenalu u Veneciji govori iz perspektive malog čoveka na prinuđenosti na samokolonijalizam.

Uoči otvaranja u petak u podne njegove izložbe u Srpskom paviljonu na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji, Denić je rekao Tanjugu da danas "nemilosrdni svet 'advertajzinga' gura malog čoveka u ekstremni konzumerizam".

Govoreći o nazivu izložbe "Exposition Coloniale", Denić je ocenio da se danas od istorijskog kolonijalizma "gubi politički i geografski momenat i ostaje čisti reklamno i finansijski".

Centralnu temu bijenala "Stranci svuda/Stranieri Ovunque" zadao je kustos manifestacije Adrijan Pedrosa, a Denić je priznao da mu je "tema došla kako treba".

Denić je podsetio da je poslednjih 15 godina radio kao scenograf u Beogradu i Nemačkoj, gde je sarađivao sa pozorišnim rediteljem Frankom Kastorfom, zajednički "zvoneći na uzbunu" upravo oko otuđenja i toga kako je biti stranac.

"Svako je stranac u smislu kad vidite da vas velike kompanije guraju u nešto što ne biste hteli. Život je bio dobar i dok nije bilo mobilnih telefona. Svi su dolazili na vreme", naveo je Denić.

Prema njegovim rečima, "sad se nalaze novi načini da se što više iskamči da mali čovek bude što veći rob, ne samo tehnologija".

Denićeva instalacija u Veneciji kritički ukazuje na posledice konzumerizma, liberalnog kapitalizma i kolonijalne ere.

Postavku čini osam segmenata, odnosno modula, koji predstavljaju određene elemente arhitekture gradskih sredina, kao što su hotelska soba, telefonska govornica, javno kupatilo i kafana.

Medaković: Sve spremno za srpsku izložbu na Bijenalu u Veneciji

Direktorka muzeja grada Beograda Jelena Medaković izjavila je da je sve spremno za otvaranje autorske izložbe Aleksandra Denića "Exposition Coloniale" u Srpskom paviljonu na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji.

Komesarka srpskog paviljona u Veneciji, Medaković rekla je Tanjugu da se na otvaranju u petak u podne očekuje veliki broj gostiju, među kojima relevantni svetski kustosi i galeristi, a nada se i direktorima velikih svetskih muzeja.

Medaković je istakla da Denićevi objekti na najbolji način odgovaraju na centralnu temu bijenala "Stranci svuda/Stranieri Ovunque", koju je odredio kustos manifestacije Adrijan Pedrosa.

Prema njenim rečima, Denićevo lično iskustvo, odnosno godine provedene u Nemačkoj na poslovima scenografa doprinele su da zadatu temu savlada u osam vizuelno dobro povezanih objekata.

Medaković je ocenila da Denić kroz ironiju kritički progovara o današnjem dobu konzumerizma i situacije sa raseljenim licima širom sveta.

Bijenale u Veneciji Foto: Tanjug Video/Mihajlo Jelisavčić

Denić je u Nemačkoj radio kao scenograf na filmu, kao i pozorištu, gde je poslednjih desetak godina sarađivao sa uticajnim nemačkim rediteljem Frankom Kastorfom.

Te uticaje je preneo u svoju instalaciju u Veneciji, koja kritički ukazuje na posledice konzumerizma, liberalnog kapitalizma i kolonijalne ere.

Postavku čini osam segmenata, odnosno modula, koji predstavljaju određene elemente arhitekture gradskih sredina, kao što su hotelska soba, telefonska govornica, javno kupatilo i kafana.

Denićev "Exposition Coloniale" tako progovara kroz reklamu turističke agencije ili kroz neuslovni poljski toalet oblepljen Luj Viton tapetama.

Bijenale umetnosti u Veneciji biće otvoreno 20. aprila, i trajaće do 24. novembra, a od danas i naredna dva dana je svojevrsno "pred-otvaranje" (pre-opening).

Ispred paviljona Sjedinjenih Država danas traju protesti na kojima se uzvikuje "Sloboda Palestini".

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA