Otvorena izložba "Šta se desilo Deda Mrazu" u Parobrodu: Izložba traje do 10. januara

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Izložba fotografija „Šta se desilo Deda Mrazu“ otvorena je 18. decembra u Ustanovi kulture Parobrod, u prisustvu velikog broja zvanica, i trajaće sve do 10. januara naredne godine.

Ideja, koju potpisuju autorke izložbe Jelena Petljanski i Zorana Minčić, nastala je istražujući društveni fenomen Deda Mraza u savremenoj potrošačkoj kulturi.

Poseban akcenta stavljen je na zabavan i smešan aspekt, koji je zajedno sa pričom koja prati fotografiju, predstavlja ključan faktor prilikom izbora postavke. Izložba je imala i interaktivan momenat jer je publika, koja je pozvana putem društvenih mreža i drugih medija, mogla da učestvuje – da pošalje svoje fotografije kao i da glasa za one koje im se najviše dopadnu. Dvadeset najimpresivnijih, na osnovu odluke organizatora ali i publike, deo su ove postavke.

Jedna od autorki, Jelena Petljanski, bliže je objasnila kako se rodila ideja i izjavila je: „Listajući stare albume naišla sam na fotografije iz detinjstva i to baš sa Deda Mrazom koji ne izgleda dobroćudno, već strašno. Fotografiju sam okačila na Instagram profil i ona je za vrlo kratko vreme dobila veliki broj lajkovao, komentara, kao i reakcija u vidu sličnih fotografija. Odatle se videlo da ovo nije izolovani slučaj, već možemo slobodno reći ’društveni fenomen’, da smo se svi nekad plašili Deda Mraza i da za to postoji neki razlog. Promišljajući o tome, ali i u želji da se nasmejemo, zabavimo, rodila se ideja o izložbi koju smo zajednički pokrenule Zorana Minčić i ja, a podržao nas je Parobrod“.

„Ovo nije samo izložba fotografija, već jedan potpuno novi pogled na Deda Mraza kao i na njegovu ulogu u savremenom društvu“, izjavila je ko-autorka Zorana Minčić i dodala da joj je vrlo drago jer je publika odlično reagovala.

Ildiko Erdei, redovna profesorka na Odeljenju za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, takođe se obratila prisutnima i osvrnula se na fenomen Deda Mraza koji se menjao u skladu sa društvenim prilikama: „Lik Deda Mraza u mnogim kulturama protkan je različitim osobinama, on je zasnovan na liku svetaca ili nekih drugih likova iz predhrišćanske tradicije i njegova uloga je bila da

nagrađuje dobru decu, kao i da kažnjava onu koja su neposlušna. Međutim njegova uloga se, u Americi, početkom 20-ih godina prošloga veka promenila. Deda Mraz je postao deo jedne reklamne kampanje, obukli su ga u crveno, bio je tu da nagradi sve mališane tokom božićnih i novogodišnjih praznika, i danas ga kao takvog poznajemo.“

Druženje je uveličao Osman Ahmed, multimedijalni umetnik i profesionalni Deda Mraz punih 25 godina.

(Telegraf.rs)

Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA