Izložba “House in the House in the House…” otvorena je u Kulturnom centru Grad
Izložba “House in the House in the House…” umetnika Aleksandra Rakezića i Ljijane Šunjevarić, otvorena je sinoć u Kulturnom centru Grad u Beogradu.
Dvoje autora su stvorili neku vrstu dijaloškog ambijenta u Gradskoj galeriji KC Grad na zajedničkoj postavci koja će trajati do 9. decembra u kompleksu Beograd na vodi ili prostoru Savamale.
Centralni nosilac izložbe je “site specific” instalacija koja prikazuje segment iz aktuelne serije slika pod nazivom “Imago” na kojoj autor Rakezić aktivno radi u okviru doktorsko-umetničkog istraživanja. “Imago” je projekat koji ima cilj da kroz ekspanziju slikarstva kao medija, ponovo interpretira slike iz masovnih medija koje su svojom čestom upotrebom putem društvenih mreža, postale siromašne slike.
Slike sa Vibera i Fejsbuka koje ljudi “prelistavaju” u deliću sekunde i okarakterišu ih kao loše, Aleksandar Rakezić kroz tradicionalni slikarski pristup prikazuje kao barokna dela pred kojima posmatrač ipak želi da provodi svoje dragoceno vreme.
Dolazeći iz ruralne sredine, iz porodice radničke klase, Rakezić u svojoj umetničkoj praksi preispituje načine života, prave probleme i prividna rešenja, velike želje i male mogućnosti na primeru njegovih članova porodice i šire okoline.
Sa druge strane, nezavršene fasade kuća sa slika umetnice Ljiljane Šunjevarić govore o teškoj borbi. Kroz ovu seriju radova ona odlučuje da prizore nezavršenih kuća ne predstavlja kao artefakte određenog socijalnog patosa i siromaštva, već insistira na autentičnosti tih scena, kadrova, njihovoj uzvišenoj lepoti i izvesnoj težini, koju nose u svom postojanju.
Prema rečima autorke, ta nezavršenost kuća se može razumeti kao prikaz određenih privatnih i kolektivnih egzistencijalnih okolnosti, promena i drama koje su uslovile da takva vrsta artefakata ostaje nezavršena.
“Oni samim svojim postojanjem svedoče jednako o ljudima koji su započinjali i menjali svoje životne puteve koliko i o stanju jednog tranzicionog društva u kome se te nedovršenosti pojavljuju kao važni označitelji prostora u kome živimo”,zapisala je Ljiljana Šunjevarić.
Ona je izlagala u mnogim ustanovama kulture tokom karijere kao što Kulturni centar Pančevo - Galerija savremene umetnosti, “Bijenale umetnosti”, Biblioteka Matice srpske, Novi Sad, i drugi.
Izložba “House in the House in the House...” je koncentrični i ciklični put čoveka savremenog doba koji se bori sa različitim društveno – političkim krizama, jedan put na kome se makro klima odražava i na mikro nivou, put na kom se spoljno projektuje i na unutrašnje.
Nova izložba nudi potencijal sagledanja celina unutar i van sistema i ističe važnost otvorenosti ka novim tumačenjima odbačenih motiva i pojava.
Aleksandrar Rakezić (27) rođen je u Kraljevu, a osnovne i master studije slikarstva završio je na Fakultetu likovnih umetnosti (FLU) u Beogradu, u klasi profesora Milete Prodanovića.
Kao stipendista Vlade Francuske proveo je semestar na “École Nationale Supérieure des Beaux-Arts” u Parizu, u studiju “Gijom Paris” (2019-2020).
Trenutno je treća godina doktorskih studija na FLU umetnosti u Beogradu gde živi i radi.
Do sada Rakezić je ostvario tri samostalne izložbe - „Ja znam za jednu tugu sa mirisom ananasa“ (2020), „Kad će David da se vrati ?“ (2022) i „Second Chance ili Žena kose boje moka kafe“ (2023), a izdvajaju se grupne izložbe - „Privatna vrednost 2“ (2019) u organizaciji ambasade Švajcarske, „Sanjarenje“ (2021) kao deo 58. Oktobarskog salona i „Out of Box“ (2022), Šemnic, Nemačka.
Aleksandar je autor projekata u kulturi kao „Roll the Dice“ (2023) Vrnjačka Banja – Beograd, „Voyage, voyage“ (2021), Zagreb-Beograd i „Umetnost u Vojsci“ (2021) Užice-Beograd.
Njegovi radovi se nalaze u privatnim kolekcijama u Nemačkoj, Francuskoj, Švedskoj.
(Telegraf.rs/Tanjug/Ivan Makragić)
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.