Oktobarske izložbe u KCB: Radovi Hrvoja Slovenca, Uroša Đurića, Siniše Radulovića i Nede Kovinić
U skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom, Oktobarske izložbe u Kulturnom centru Beograda biće otvorene uz mere opreza u četvrtak, 8. oktobra 2020, od 19h do 21h.
U galeriji Artget biće otvorena izložba fotografija pod nazivom Kućni bioskop (Home Theatre), autora Hrvoja Slovenca, hrvatsko-američkog fotografa koji živi i radi u Njujorku. Magistrirao je fotografiju na Yale University School of Art (2010). Izlagao je, pored drugih mesta, u Muzeju savremene fotografije u Čikagu, Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeju Nacionalne akademije u Njujorku, Palati umetnosti u Belo Horizonteu, Münchner Stadtmuseum u Minhenu i Muzeju Bronksa.
U fotografijama Hrvoja Slovenca iz serije Home Theatre / Kućni bioskop, Aleksandar Kostić, umetnički direktor galerije Artget, uvidi izvesnu vezu sa Rembrantovom slikom Čas anatomije dr Nikolasa Tulpa. Kolažnim postupkom izvedenim do onespokojavajuće preciznosti u vidu fotografskih poliptiha, autor otvara zastore privatnih, oveštalih, sofisticiranih ili kičerastih staništa ispunjenih svakodnevicom i navikama svojih (odsutnih) protagonista i pokazuje nam sloj paralelne stvarnosti, tajni život i kulise njihovih sakrivenih opsesija, želja i zadovoljstava. Autorovo predstavljanje seksualnih sklonosti pretpostavljenih aktera nema direktnu sadomazohističku ikoničnost. Elementi ove često veoma živopisne ikonografije su kod Slovenca svedeni ili ih uopšte nema. Upućivanjem na pretpostavku, gledalac prepoznaje transvestiju i dramaturgiju seksualnog performansa.
Izloženi radovi su vlasništvo Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu.
U Likovnoj galeriji otvara se izložba umetnika Uroša Đurića, pod nazivom Poslednja izložba savremene umetnosti. Kao umetnik koji je već tri decenije prisutan na sceni, Uroš Đurić kontinuirano uspeva da ostane izvan svih ustaljenih pravila, umetničkih okvira ili pravaca. Još 1994. kada je zajedno sa Stevanom Markušem napisao Manifest Autonomizma, Đurić je postavio temelje svoje ideologije i od tada svoj izraz i poetiku razvija veran isključivo sopstvenim uverenjima o umetnosti koja odražava (klasno) društvo u kome nastaje. Đurićevi radovi, i kada nastaju u jednom od najtradicionalnijih medija, slikarstvu uvek odražavaju savremeni trenutak i referišu na aktuelnu društveno-političku situaciju, klasnu neravnopravnost, egzistencijalne probleme, koji su čini se, ne samo savremeni, nego i vanvremenski.
Poslednja izložba savremene umetnosti predstaviće beogradskoj publici po prvi put Đurićeve radove iz ciklusa Umetnost za klasno društvo, započetog 2012, zajedno sa najnovijim radovima. Intrigantan naziv izložbe pokreće brojna pitanja o fenomenu savremenog i kontradiktornosti koju termin savremena umetnost nosi u sebi. Kako definisati savremenost, koliko ona traje, kada prestaje i šta dolazi posle?
- Savremena umetnost u sebi sadrži klicu sopstvene smrti, ali pošto nema ništa bolje na vidiku ona se obnavlja. Slično kapitalizmu, prolazi kroz cikluse rasta i propasti koja služi kao mehanizam autokorekcije koji obezbeđuje trajni opstanak sistema - ističe Đurić.
U galeriji Podroom otvara se izložba pod nazivom Zenit, gde će biti izloženi radovi Siniše Radulovića, iz Podgorice, koji je diplomirao i magistrirao na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju. Dobitnik je Nagrade „Milčik“ YVAA (2017).
Polazeći od činjenice da živimo u vremenu post-istina, radovi objedinjeni na izložbi pod nazivom Zenit, nastaju kao hibridne forme realnosti konstituisane od ekstrema. Religijske dogme, naučne činjenice, teorije zavere i paranormalni fenomeni oblikuju poetski narativ čija je polazišna tačka lično iskustvo, u kojem se autorstvo pretače u očinstvo.
Oktobarske izložbe će biti otvorene do četvrtka 5. novembra.
Na dan otvaranja oktobarskih izložbi, od 19.30 do 20.15, na platou ispred Kulturnog centra Beograda, održaće se plesno-narativni performans Zajedno razdvojeni (Together Apart), autorke Nede Kovinić.
Together apart, plesno-narativni perfromans suočava kako učesnike, tako i publiku sa (ne)mogućnošću izvođenja i komunikacije u vremenu pandemijske kulture. Kako plesati, kako praktikovati zajedničko kroz igru, kada je telesno distanciranje ultimativni performans?
Prvobitno zamišljen u kontekstu izložbe “Šta biste dali za poslednjeg svica?” održane u galeriji Podroom tokom jula 2020. godine odložen je bio zbog uvođenja vanrednih mera usled pogoršanja epidemiološke situacije i biće izveden na dan otvaranja oktobarskih izložbi u KCB-u. Sada, posle dva meseca, kada već adaptirani živimo civilizaciju pod kovid-19 krizom, fokus je na pitanju „Da li vam je bolje ili gore u vremenu korone?“
Kako bismo izbegli uobičajenu gužvu zvaničnog otvaranja neće biti, a broj posetilaca je ograničen na najviše deset osoba u galeriji. Apelujemo na sve posetioce da budu odgovorni prema sebi i drugima i poštuju sve mere zaštite, kao što su nošenje zaštitnih maski, održavanje bezbedne razdaljine i što češće korišćenje dezinfekcionih sredstava.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.