Srpski slikar radi na slici Džulijana Asanža: Njegovi ljudi tražili baš Šćepanovića
Šćepanović je Asanžovim ljudima zapao za oko tokom 57. Bijenala u Veneciji
Srpskog slikara Vladislava Šćepanovića kontaktirala je advokatica Džulijana Asanža s molbom da uradi sliku o njegovoj borbi i putem svoje umetnosti da doprinos promociji slobode misli.
Šćepanović je Asanžovim ljudima zapao za oko tokom 57. Bijenala u Veneciji, kada je predstavljao Srbiju sa radom "Enklava" u timu sa Milenom Dragičević i Draganom Zdravkovićem.
If wars can be started by lies, peace can be started by truth, (Freedom for Assange) 100x80cm, oil on canvas, 2020 #politicalart #popart #artnews #contemporayart #oiloncanvas #wikileaks #assange #freedom @artnet @artreview_magazine @artforum @momaps1 @serpentineuk @tate #freeassange @stationmuseumA post shared by Vladislav Scepanovic (@11scepan) onView this post on Instagram
- Privukao sam im pažnju jer se bavim političkim slikarstvom, a to je veoma retko. Advokatica gospođa Avila kontaktirala me je da uradim jednu sliku o Asanžovoj borbi. Biće mi drago ako kroz slikarstvo dam dobrinos promociji prava na slobodu misli, dela i informacija - kaže Šćepanović.
Кako objašnjava, želi da svojim radom predstavi "ovaj novi softverski svet koji preuzima kontrolu nad svima".
- Voleo bih da kroz umetnost prikažem život i borbu Džulijana Asanža, koji je preko Vikiliksa objavljivao brojna poverljiva dokumenta o kršenjima ljudskih prava i drugim nezakonitim akcijama raznih vlada. O njihovim žrtvama u tim aferama. Oni su pokazali kolika je nesloboda i koliko se na taj način kreira javno mnjenje... - naglašava Šćepanović.
Studio tour, #artist #paintings #popart #politicalart #politicalpainting #studio #studiotime #studiotour #contemporayart www.vladscepanovic.comA post shared by Vladislav Scepanovic (@11scepan) onView this post on Instagram
Šćepanović je inače nekadašnji v. d. direktora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, a od 1998. radi na Fakultetu primenjenih umetnosti, gde je od 2018. redovni profesor.
Džulijan Asanž postao je sinonim za bespoštednu borbu protiv beskrupoloznog društvenog poretka. A koliku moć ima politički angažovano slikarstvo da uputi snažnu poruku u borbi za istinom?
- Generalno sam se u slikarstvu bavio ljudima koji su bili sinonim otpora, bez obzira na to iz koje oblasti dolazile. Кad se nešto stavi na sliku sigurni smo da će i posle 200-300 godina ta slika moći da referiše o određenom događaju - kaže Vladislav Šćepanović.
Ovaj slikar u maniru pop-arta i estetike andergraunda obrađuje fenomene savremenog doba.
Njegova doktorska disertacija naslovljena je "Medijski spektakl i destrukcija". Iz perspektive umetničke, medijske i kritičke teorije društva, postoji i mogući odgovor na trenutnu situaciju.
Bice mi drago ako kroz slikarstvo dam doprinos promociji prava na slobodu misli, dela i informacija. Ovo je tek pocetak nove slike na tu temu. Uskoro saradnja sa Majom Pelevic na ovom projektu. #wikileaks #julianassange #assange #artnews #contemporayartA post shared by Vladislav Scepanovic (@11scepan) onView this post on Instagram
- Кoronavirus u tom pojmu spektakla je nešto što će samo više da nas gurne u pojam virtuelnog i digitalnog i skrajnuće nas iz fizičkog prostora - smatra Šćepanović.
Jedan od naših najznačajnijih savremenih likovnih stvaralaca ima u planu da sa dramaturgom Majom Pelević stvori projekat posvećen Džulijanu Asanžu i da krajem avgusta održi izložbu u Tokiju, povodom odloženih Olimpijskih igara.
Video: Uhapšen Džulijan Asanž
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.