Nenad Jezdić se oglasio nakon "haosa u pozorištu": "Neka mi oproste ljudi, ali mi nije bilo do aplauza"
Glumac je istakao da je dovoljan jedan u publici kome lice sve vreme sija i da glumac udari u nepremostiv zid
Glumac Nenad Jezdić se oglasio i prokomentarisao situaciju koja se dogodila sinoć, 14. marta, odnosno gospođu koja nije ispoštovala pravila ponašanja u pozorištu.
Nenad je u jednom trenutku prekinuo izvođenje predstave "Knjiga o Milutinu" u Zvezdara teatru, sve zbog žene koja je tokom izvođenja ovog komada gledala u svoj telefon. Glumac se obratio publici i dobio veliki aplauz. Gospođa je veći deo predstave provela na telefonu, odgovarajući na poruke, a takođe je smetalo svetlo naročito Nenadu, ali i svima u publici koji su došli da uživaju u predstavi.
Obraćanje Nenada Jezdića u celosti.
- Moje obraćanje je, moram da demantujem medije, usledilo nakon predstave. Već je na samom početku izvođenja bilo izvesnog fotografisanja. Ja svakako primetim kad ljudi fotografišu, ali oni malo upućeniji to rade bez blica i to je na neki način još i dopustivo. Međutim, kada ti sevaju blicevi u facu, to je posebno negativan osećaj, i glumački i intimni. Namera je bila da obraćanje bude podeljeno sa ljudima koji su prisustvovali predstavi, koji su sve primetili i verovatno i sami svedočili mojoj nervozi.
Takođe, nije reč o telefonskom razgovoru od pola sata, već je posredi bilo ono što se danas naziva četovanje, dopisivanje. Najnepodnošljivije je to što su glumci na sceni, zbog te podeljene pažnje koju moraju da zadrže, jako razdražljivi i potrebna im je dobra publika, kao što su i publici potrebni dobri glumci. U pozorištu se u tom smislu uvek događa jedna interaktivna razmena. Dovoljan je samo jedan u publici kome lice sve vreme sija i da glumac udari u nepremostiv bedem i zid.
- Ja sam u takvim situacijama kao glumac naravno raspolućen. Polovina mene hoće da igra za onih 98, 99 odsto ljudi koji su tu došli i koji imaju empatiju i koje vidim kako brišu suze i prave duboke uzdahe. Vidim kako ne mogu da se otmu utisku i jačini dela, i piščevog i rediteljskog. Zbog tih ljudi ne mogu da prekinem predstavu usred igranja i zbog tih ljudi sam u obavezi da je izguram do kraja i da je, što se kaže, prozinosim do kraja. Sa druge strane, naravno, svako kome to nije zanimljivo ima pravo da predstavu u bilo kom trenutku napusti.
- Svesno sam napravio analogiju piščevu sa onim što se tog trenutka dešavalo. U predstavi je reč o Albanskoj golgoti i ogromnoj žrtvi koju je naš narod poneo i tematika je antiratna. Pisac sam kaže: "Da je Gospod hteo da to svedočenje i takva sudbina, da se to pamti i da to ostane zapisano i opisano, Gospod bi ovakvu sudbinu dodelio nekom narodu pismenijem i čitljivijem. Narodu manje zaboravnom nego što smo mi Srbi". Zato sam prisutnima rekao: "Pazite vi koliki je naš zaborav kad nekog ni ta dva sata taj naš narodni greh ne može da ne odvuče na četovanje i telefon".
- Poklon, koji sam ja zapravo prekinuo, trebalo bi da bude svedočanstvo i epilog i glumačke igre i pozorišne pažnje i koncentracije publike. To je najintimniji čin između publike i glumca. Opet kažem - neka mi oproste ljudi koji su aplaudirali, ali mi u tom trenutku nije bilo do gromoglasnog aplauza, budući da zbog ometanja na neki način nisam bio u stanju da dam svoj maksimum. Još malo pa ću dvestoti put igrati ovu predstavu i svaki put se, uprkos i fizičkoj i mentalnoj iscrpljenosti, trudim da svakom izvođenju priđem kao jednako važnom i kao premijeri. Isto tako, jednako mi je važno da sa apsolutno svakim ko dođe na tu predstavu razmenim emocionalnu interakciju i empatiju.
- Bilo kakvo izjednačavanje autentičnog pozorišnog, fiktivnog trenutka sa onim realnim smatram duboko antipozorišnim činom. Ali, sa ovim zaključujem, kao što sam to rekao i publici sinoć, a sve sam ljude i vinovnike tog nepristojnog događaja zamolio da mi oproste, ja nemam živce kao konj.
- Svesno sam želeo da prekinem poklon. Vaspitan sam, školovan i naučen, da poklon bez obzira na gordost publike ili protagonista sa scene, završni čin zahvalnosti glumaca na pažnji publike i publike na trudu glumaca. Za 30 godina bavljenja ovim poslom nikada nisam zanemarivao meru truda koji je potreban publici koju verujem. I nikada nisam sumnjao u moju, u Srpsku, i Beogradsku publiku. Ni sada ne sumnjam. I mislim da je ovo bio čin pojedinca - poručio je glumac za Blic.
Podsetimo, Nenad se obratio publici i dobio veliki aplauz, a snimak je objavljen na Instagram nalogu Zvezdara teatra.
- Kad se trudiš da igrom demantuješ pisca koji je rekao – da je Gospod hteo ovakvu sudbinu bi dodelio narodu nekom čitljivijem, pismenijem narodu, nekom manje zaboravnom nego što smo mi Srbi. Pazite koliki je naš zaborav kad mi dođemo u pozorište i telefoniramo pola sata. Bez prestanka telefoniramo. I vi mi, gospođo, oprostite što sam vas opomenuo, ali nemam živce kao konj, nisam mogao da izdržim. Pola sata ste bili na telefonu i ja sam vas video. I vidim vas, i sada vas vidim, praštajte, ljudi, molim vas, oprostite mi - rekao je glumac.
Pogledajte tu situaciju:
(Telegraf.rs)
Video: "Verujem da će ovo da bude traženo": Nenad Jezdić o filmu "Poslednji strelac"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mane
Ispravno.
Podelite komentar
Tihi
Ne osecaju se samo glumci tako vec i gledaoci. Idem u pozoriste od svoje 5.godine. Na stotine odgledanih predstava. Poslednjih 10 godina publika je nepodnosljiva. Ja ne razumem gde su ti ljudi rasli. Mrak. Da neko mora da te moli da ne pricas, da ugasis telefon, da ne jedes smoki... Prestao sam da idem u pozoriste jer kad vidim te ljude meni doslovno nije dobro nedelju dana. Sta rade redari i zasto te ljude zalutale u pozoriste ne isprate napolje?
Podelite komentar
Gordana
Ljudi.ako vas ne zanima.nemojte ići u pozorište.Ne mora se.Nije u redu svojim ponašanjem ugrožavati bilo koga.Probajmo da budemo dostojni.Primitivizam nije ni kul.ni zanimljiv.ni uzvišen.
Podelite komentar