Film "Zgodna žena" trebalo je da nosi mračan naziv, a za dlaku su izbegnute i ove ogromne greške
Jedan od najpopularnijih filmova uspeo je naizgled "prljavu" priču da donese na romantičan način, ali u početku scenario uopšte nije izgledao tako
Film "Zgodna žena" puni 30 godina, a mnoge njegove tajne i originalosti tek sada postaju jasne, prenosi BBC.
Sredovečni biznismen plaća dosta mlađoj prostitutki da živi sa njim i glumi mu devojku nedelju dana. To je prilično “prljav” opis za jednu romantičnu komediju, ali to nije zaustavilo Zgodnu ženu da postane jedan od najvećih hitova 1990. godine.
Sada, 30 godina kasnije, film je i dalje toliko popularan, da je postao i mjuzikl koji će se prikazivati u londonskom Vest endu, nakon uspešne turneje na Brodveju.
A, kako je reditelj Geri Maršal uspeo da nešto ovako neukusno pretvori u izvanrednu stvar?
Pa, nesumnjivo je na to uticao i njegov izbor da glavnu ulogu dobije glumica neverovatnog šarma i talenta, Džulija Roberts (52).
Drugi faktor bio je njen kolega, Ričard Gir, koji se ponašao kao da mu ta lepota i šarm ne znače ništa.
Maršal je na razne načine sanirao zaplet filma.
Originalni scenario, koji je napisao Džej Ef Lauton, bio je dosta mračniji i nosio je naziv “3.000 dolara”, ali je vremenom preimenovan u “Zgodna žena” i imao je dosta manje psovki i droge.
Veoma vešta promena je bila i to što je Girov lik bio manje entuzijastičan u vezi sa spavanjem sa likom kog je igrala Robertsova, što je priču okrenulo prema otopljavanju njegovog srca.
Ovo ključno prečišćavanje postaje očigledno kada pročitate Lautonov nacrt scenarija.
On kaže:
- Njujorška debela mačka, Edvard, zapošljava prostitutku po imenu Vivijen da mu pravi društvo dok je u Los Anđelesu, čime će je upoznati sa lepšim stvarima u životu tokom ovog procesa.
Ali, u “3.000 dolara", Edvard (“u kasnim četrdesetim”) pokupi Vivijen, zavisnu od droge, na holivudskom Bulevaru, iz uobičajenih razloga, procenivši je “kao da procenjuje etiketu na flaši vina”. Kada se vrate u njegov penthaus, ona je kroz nekoliko minuta gola i njihov odnos nije usredsređen na ulogu “slatkiša na Edvardovim rukama” koju ima Vivijen, već se fokusira na seks.
Nekoliko prepravki kasnije, Edvard je razmišljao drugačije.
U filmu “Zgodna žena”, on ne kupi Vivijen jer “mora da se opusti”, već zato što mu treba smernica kako da stigne do svog hotela.
Kada stignu, odlučuje se da je pozove da uđe, ali čak ni tada nije siguran zašto. Ona mu se tu nudila, ali je Edvard zaustavio predlažući da “samo malo razgovaraju”. Kasnije, kad god Vivijen spomene šta prostitutke zapravo rade kako bi preživele, Edvard uzdahne, namigne ili se sramežljivo nasmeje, kao da bi tog trenutka radije bio bilo gde na svetu, nego u luksuznom hotelskom apartmanu, sa ženom koja je mnogo više nego “lepa”.
Čini se kako je Edvard zaista uplašen od toga da završi među čaršavima sa Vivijen i to je ono što je omogućilo Lautonovom scenariju da lebdi od svojih početnih scena, do ispunjenja drugog čina. Maršal kao da nam poručuje da ne moramo da se brinemo o nečemu kao što je bogataš koji kupi mladu devojku kako bi imao seks sa njom. Kada Vivijen, eventualno, stavi svoje ruke na Edvarda, on reaguje oštrim uzdahom i bolnim pogledom u daljinu.
Zauvek srećni?
Do treće večeri koju provode zajedno, činilo se kako su se stvari između njih malo “zagrejale”: Vivijen je nosila samo kravatu kada se Edvard vratio iz kancelarije i oni odlaze u kupatilo u kom ih čeka kada puna pene.
Ipak, Edvard u tome vidi priliku da razgovara o problemima koje je imao sa svojim ocem.
Pored Gira, i odvažnost uloge koju ima Džulija Roberts veoma je važna.
Ona može da otpeva i Princovu pesmu u kadi, dok se kupa, pokazujući to koliko je svestran njen lik. U pojedinim trenucima se njena to i previše naglašava: kada se žali kako su prodavačice bile “zlobne prema njoj” i da je uživala u operi toliko “da se skoro upiškila u gaće”.
Postoji i ta odvažna taktika da Vivijen i Edvard budu ljuti kada ih neko nazove “kurvom” i “prevarom”.
To baš nema smisla, ali zato što su oni ogorčeni ovim stvarima, onda će i gledaoci biti, takođe.
Jedina, nedvosmislena, scena u krevetu jeste ona na kraju filma, kada su se njih dvoje već zaljubili i povezali jedno sa drugim. Ova scena počinje tako što Vivijen poljupcem budi Edvarda koji hrče. Maršal je, jednom prilikom, ovaj film uporedio sa Zlatokosom.
Ipak, sa kojom god bajkom da ga uporedimo, svakako je bajka, a u njima princ i princeza ne mogu da osete nikakvu strast sve dok se ne sazna da će na kraju živeti srećno zauvek.
Šta god mislili o filmu, Maršal i njegov tim svakako su uradili posao vredan poštovanja i učinili ono što je, naizgled, bilo nemoguće.
Prikazali su “Američku dušicu” kao prostitutku pored glumca koji je igrao mušku pratnju u filmu “Američki žigolo”. Danas mnogi filmovi pokušavaju da prikažu ovakav odnos, scene pune seksualne privlačnosti i netipičnih ljubavnih priča, ali “Zgodna žena” ostaje upamćena kao original i kao jedinstven scenario na mnogo načina.
(B. K.)
Video: Ana Stanić promocija albuma "Kvar na Srcu"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
W
Zgodna žena, Moja Paravoslavna svadba i Titanik-tri najgora filma u istoriji filma! Ako neko zna gore a ne računaju se Dudikof, Van Dam,Sigal i ČakNoris... Neka javi:))
Podelite komentar