Reditelj: Predstava "Zoran Ðinđić" je i politička i pozorišna (FOTO)
Reditelj Oliver Frljić, čiji će autorski projekat "Zoran Ðinđić" biti premijerno izveden 18. maja u Ateljeu 212, izjavio je danas Tanjugu da ta predstava govori o društvu u kojem se događa i da je istovremeno politička i pozorišna.
- Te dve stvari se ne isključuju. Ono što je dobar politički teatar uvek je i teatar, od Aristofana naovamo - istakao je on.
Frljić je dodao da su ljudi koji su najviše uticali na njegovo pozorišno formiranje oni koji su se na ovaj ili onaj način bavili političkim teatrom. U programu za predstavu citiran je Breht.
- Postoji ovde, ali i svugde, pokušaj zauzimanja apolitične pozicije, jer time mi kao štitimo svoj glumački integritet. Mislim da je to glupost. Svaka umetnost treba na ovaj ili onaj način da govori o društvu u kojem se događa. Takva je i ova predstava - naglasio je reditelj.
On je dodao da je za njega zapravo fascinantno da još niko nije radio u pozorištu na temu Ðinđića, kada su već napravljene tolike te-ve emisije i napisano toliko novinskih tekstova.
- Umetnost kao da čeka neku distancu. Valjda treba da prođe 50 godina pa da počnemo da govorimo o tim stvarima, kada ne budu više nikoga direktno doticale - napomenuo je on.
Na pitanje o početnom materijalu za predstavu odgovorio je da je dobijao različitu građu - od tekstova, knjiga na tu temu do emisija, ali je i razgovarao sa učesnicima i svedocima vremena o kojem je reč.
- Dobio sam različite važne informacije. Sve to je odredilo način na koji želim da govorim o ovoj temi. Mislim da neću reći ništa novo, niti ima potrebe da se kaže nešto novo, ali način na koji se govori - mislim da je nov i da je potreban - izjavio je on.
Što se tiče učesnika predstave, ocenio je da se kod njih preklapa više uloga ili funkcija.
- Oni su glumci, izvođači i aktivisti u isto vreme. Ovo je projekat u kojem oni treba da zauzmu stav prema nekim stvarima, svoj privatni stav, a onda da ga javno kažu, što nije uvek jednostavno, jer glumac je uvek zaštićen tekstom ili na neki drugi način.
- Ovde sam ja od njih tražio da elaboriraju ono što misle o nekim stvarima i iz toga smo onda gradili strukturu predstave - objasnio je reditelj.
Na pitanje o osnovnom tonu predstave, odgovorio je da "ne zna šta bi rekao".
- Ja nekako više ne mogu da uspostavim razliku između optimizma i pesimizma. Mislim da reći kakve stvari jesu - jeste najveći optimizam. A stvari nisu dobre - izjavio je Frljić.
(izvor i foto: Tanjug)
Video: Kaja dva meseca nakon udaje progovorila o mužu i bračnom životu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.